10 trendów na Facebooku na 2021 rok

Z ponad 2,7 mld aktywnych użytkowników z całego świata, Facebook nadal jest największą platformą społecznościową na świecie. W trzecim kwartale 2020 roku z narzędzi korporacji, takich jak Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram, korzystało 3,14 mld ludzi. Facebook jest jedną z najbardziej obiecujących platform reklamowych. By dowiedzieć się, jak promować marki na Facebooku w 2021 roku, zerknijmy na dominujące trendy tej sieci społecznościowej.

featuredImg-facebook-trends-2021-1v-w700h350

Facebook Live

Ograniczenie możliwości bezpośredniego spotykania się, spowodowane pandemią koronawirusa, pobudziło rozwój komunikacji drogą internetową. Z tego też powodu użytkownicy zaczęli aktywniej korzystać z Facebook Live. W ciągu ostatniego roku ich liczba wyniosła 2 mld ludzi.

Według wyników z drugiego kwartału 2020 roku, popularność Facebook Live wzrosła o 26,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem z ubiegłego roku. Wtedy także odnotowano wzrost zainteresowania, ale nie było żadnych wyraźnych tendencji w jakimkolwiek kierunku.

W połowie ubiegłego roku około 1 proc. wszystkich postów na Facebooku dotyczących marek zostało opublikowanych w formacie Live. Brandy zdały sobie sprawę z korzyści, jakie niesie ze sobą to narzędzie do kontaktowania się z klientami. Jest więc oczywiste, że ten trend będzie się utrzymywał.

📚Przeczytaj też: Facebook: te nowe narzędzia pomogą Ci w biznesie

Marketing video

Filmiki to najpopularniejszy typ treści wśród użytkowników mediów społecznościowych. Popyt na ten rodzaj przekazu stale rośnie, więc oparcie strategii marketingowej Twojej marki na treściach w formie video to dobra decyzja. Facebook został uznany za najpopularniejszą platformę dla treści tego typu (zebrał on 81,2 proc. łącznych wyświetleń wideo na platformach społecznościowych).

Jak dotąd, filmiki stanowią 17 proc. wszystkich treści na Facebooku, zajmując drugie miejsce pod względem popularności. Rządzą obrazki. Zamieszczane są w 70 proc. wszystkich postów.

Stawiając na przekaz wideo w 2021 roku warto pamiętać, że najefektywniejsze filmiki to te o średniej długości od 1 do 5 minut.

Facebook_Messenger_Geschaeft_w1920h1200

Rozszerzona rzeczywistość

Według prognoz, kapitalizacja rynkowa wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości wyniesie prawie 19 mln dolarów do końca 2020 roku. Technologie te mogą znacząco wpłynąć na rozwój nowych narzędzi Facebooka.

Aplikacja Spark AR już teraz cieszy się ogromną popularnością: posiada ponad 500 milionów autorów ze 190 krajów, którzy stworzyli ponad milion efektów rzeczywistości rozszerzonej dla Instagrama i Facebooka. Efekty tej pracy, opublikowane na 150 kontach, przyniosły jej autorom ponad 1 miliard odsłon w ciągu 9 miesięcy 2020 roku.

Społeczności tematyczne

Co może zjednoczyć ludzi w różnym wieku, mieszkających w różnych miejscach na świecie i reprezentujących różne klasy społeczne? Wspólne zainteresowania! Jest to ogromny potencjał, a społeczności na Facebooku to potwierdzają. Zarejestrowanych jest już ponad 10 milionów społeczności tematycznych, z łączną publicznością liczącą blisko 1,4 miliarda użytkowników miesięcznie.

Firmy mogą również tworzyć społeczności korporacyjne, aby łatwiej kontaktować się ze swoimi klientami. Mogą również wchodzić w interakcje z innymi grupami. Według danych, 93,7 proc. marek wykorzystuje społeczności Facebooka do promocji swoich biznesów.

Proces budowania społeczności jest prosty. Ustawienia również nie są czasochłonne. Jeśli chodzi o branding, możesz wykorzystać specjalne usługi. Na przykład Logaster pozwala w kilka minut stworzyć kompletny zestaw brandingowy dla strony na Facebooku.

Reklama w kanale informacyjnym

Tysiące marek używa Facebooka jako platformy reklamowej. Dlatego, aby nadążać za trendami, warto przestudiować taktyki marketingowe takich firm.

Oczekuje się, że w 2021 r. jeszcze więcej marek zacznie wykorzystywać marketingowo tablicę Facebooka. Wydaje się to oczywiste, gdy przeanalizujemy dane z trzeciego kwartału 2020 r. Firmy wydały ponad 58 proc. budżetu reklamowego na publikowanie przekazów na swojej facebookowej tablicy.

Są ku temu powody. Współczynnik klikalności takich reklam sięga 2 proc. (dokładnie 1,82 proc.). Żeby pokazać znaczenie tej liczby, porównajmy ją z innymi współczynnikami: wideo na Facebooku to 0,85 proc., a reklamy osadzone/stałe - 0,65 proc.

📚Przeczytaj też: Reklamujesz się na Facebooku? Sprawdź, jakich błędów unikać!

Zakupy online

Obecność tego trendu jest oczywista. Popularność zakupów w internecie stale rośnie, a proces ten wzmogło zamknięcie sklepów stacjonarnych w czasie pandemii. Potencjalni klienci zaczęli pracować i spędzać dużo więcej czasu w domu, więc firmy internetowe analogicznie odnotowały znaczny wzrost popytu.

Facebook szybko zareagował na ten trend, uruchamiając usługę Sklepy już w pierwszych miesiącach 2020 roku. Umożliwia ona zarejestrowanemu użytkownikowi założenie sklepu internetowego. Nadrzędnym celem tego projektu jest zachęcenie użytkowników do zakupów oraz uczynienie ich jak najbardziej przystępnymi i dostępnymi.

Wyraźnie widać, że w roku 2021 liczba marek korzystających ze Sklepów Facebooka wzrośnie. Większość z nich będzie wykorzystywać tę usługę jako dodatkowy kanał sprzedaży.

20180619-FacebookAds_shopping-cart_1200x628_1v0003

Treści generowane przez użytkowników

Publikacje tworzone przez użytkowników portalu społecznościowego były w przeszłości i nadal pozostają w czołówce najbardziej efektywnych form marketingowych. Podczas trwania pandemii treści te zyskiwały na popularności.

Powód takiego stanu rzeczy jest prosty: profesjonalne studia były czasowo zamknięte i nie było komu tworzyć nowych publikacji i filmów. Marki musiały wypełnić tę lukę treściami generowanymi przez użytkowników, co okazało się w tym czasie dobrą alternatywą.

Liczba wyświetleń filmików tworzonych przez użytkowników na Facebooku podwoiła się: w sierpniu 2020 roku osiągnęła 495 mld, podczas gdy w styczniu nie przekraczała 223 mld.

Dotacje dla małych firm

Pandemia spowodowała ogólny spadek koniunktury gospodarczej, jednak największymi poszkodowanymi są małe przedsiębiorstwa. 30 proc. małych i średnich firm na całym świecie zostało pozbawionych możliwości brania pożyczek, przez co nie mogły kontynuować swojej działalności.

Jeszcze na początku 2020 roku Facebook ogłosił swój zamiar wypłacenia 100 milionów dolarów dotacji 30 tysiącom firm na całym świecie po to, aby mogły one poradzić sobie z wyzwaniami spowodowanymi przez pandemię.

Niestety, ograniczenia będące wynikiem kwarantanny będą obowiązywały jeszcze w 2021 roku. Wiele osób ma nadzieję, że korporacja ponownie ogłosi swoje wsparcie dla firm, aby nadal mogły działać i promować swoje produkty na Facebooku.

📚Przeczytaj też: Polubienie na Facebooku - ile jest realnie warte?

Chatboty

Klienci kochają wygodę i szybkość. Zarówno szybka dostawa, jak i dobra komunikacja ze sprzedawcą, są dla nich bardzo ważne. Chatboty w 100 proc. spełniają te wymagania, dlatego też ich popularność stale rośnie.

Business Insider przewiduje, że z poziomu 2,6 mld USD w 2019 r., kapitalizacja rynkowa chatbotów wzrośnie do 9,4 mld USD do 2024 r.

Można przypuszczać, że z chatbotów będą korzystać również nowe marki. Facebook posiada już ponad 40 milionów botów należących do firm. Każdego miesiąca wysyłanych jest przez nie ok. 20 miliardów wiadomości.

Sieć społecznościowa deklaruje usprawnianie procesu komunikacji zarówno dla konsumentów, jak i klientów korporacyjnych. Tak więc poprzez Facebook Messenger możesz umawiać się na spotkania i prowadzić kampanie, aby przyciągnąć nowych potencjalnych klientów.

Zasięg oparty na hashtagach

Hashtagi zostały wprowadzone po raz pierwszy ponad 20 lat temu przez Twittera. Obecnie wykorzystuje się je nie tylko w różnych sieciach społecznościowych, lecz także w projektach offline. Wpływają one na skuteczność promocji postów na Instagramie i Facebooku.

Sieć społecznościowa pracuje nad nowymi funkcjami dla hashtagów. Ich celem ma być zwiększenie zasięgu publikacji i zaangażowania użytkowników. W oparciu o zestaw pewnych kryteriów, w procesie tworzenia hashtagów zostaną również wprowadzone konkretne rekomendacje. To nowe narzędzie jest na razie na etapie testów, ale możliwe, że wyznaczy ono nowy trend marketingowy w 2021 roku.

hashtag

Wniosek

Oczywistym jest, że większość trendów „przeniosła się” z 2020 roku. Jest to kontynuacja udanych praktyk i odpowiedzi biznesu na obostrzenia wynikające z kwarantanny. Koncentrując się na tych trendach, firmy mogą osiągnąć lepsze wyniki. Warto mieć oko również i na nowe możliwości, które pojawią się w 2021 roku.

Sprawdź, jak reklamować się na Facebooku, z naszym bezpłatnym poradnikiem:

reklama facebook

0 komentarzy