5 najważniejszych czynników SEO w 2019 roku

Nowy rok, nowe wyzwania. Jeżeli w tym roku również pragniesz zdobyć nowych klientów poprzez wyszukiwarkę Google, Twój sklep internetowy powinien spełnić 5 najważniejszych wymogów, które mają wpływ na pozycję w rankingu stron. Dowiedz się, o co tak naprawdę chodzi!

blogTitle-seo_fuer_shops

RankBrain i doświadczenie użytkownika – jak dobry jest Twój sklep internetowy?

Aby wyniki wyszukiwania były coraz lepsze, algorytm wyszukiwania firmy Google jest stale aktualizowany.

Panda, Pinguin, Freshness i wiele innych aktualizacji jest regularnie wprowadzanych do algorytmu lub już jest jego stałą częścią. Ponadto od lat firma Google pracuje nad sztuczną inteligencją. Projekt RankBrain jest częścią tego procesu ciągłych ulepszeń.

Na razie wyniki uzyskiwane przez sztuczną inteligencje są kontrolowane ręcznie, zanim staną się częścią optymalizacji. Niemniej jednak sztuczna inteligencja już teraz przejmuje wiele zadań.

blogTitle-ai_and_eCommerce

Ostatecznie przez Google przechodzi dziennie ponad 5 miliardów zapytań, z czego w Polsce jest to około 1,8 miliardów.

Aby wyszukiwarka Google mogła prawidłowo odpowiedzieć na te zapytania, musi je zrozumieć i potrafić umieścić w odpowiednim kontekście. Właśnie w tym pomaga algorytm RankBrain. Analizuje on również zachowanie osoby wyszukującej:

  • Czy natychmiast wraca ona do wyników wyszukiwania, czy długo pozostaje na jednej stronie?
  • Jak często klika wynik wyszukiwania w porównaniu z opcjami?

Dzięki tym danym mózg algorytmu może zrozumieć, czy dana strona internetowa jest interesująca dla osoby wyszukującej.

Omówmy (uproszczony) przykład:

Użytkownik wyszukuje wyrażenie i pojawiają się wyniki wyszukiwania. Decyduje się na jeden z wyników i klika go.

Jeżeli użytkownik teraz prawie natychmiast powróci do wyników wyszukiwania, wyszukiwarka Google uzna, że takie zachowanie świadczy o tym, że na tej stronie internetowej nie było właściwego wyniku.

Jeśli będzie się do zdarzać wystarczająco często, ocena strony internetowej pogorszy się i straci ona swoje dobre miejsce w rankingu.

W przypadku, gdy użytkownik jednak pozostanie na tej stronie internetowej, przeczyta tekst w całości, a następnie kliknie jeszcze kolejny wpis na blogu lub następny produkt, mózg algorytmu pozytywnie zinterpretuje takie zachowanie.

Pozycja rankingowa strony poprawi się.

Można się spodziewać, że w 2019 r. czynniki analizowane przez RankBrain nadal będą zyskiwać na znaczeniu i mieć decydujący wpływ na ranking.

Dlatego to doświadczenie użytkownika (UX) będzie decydować o tym, czy w tym roku pozycja Twojego sklepu w rankingu poprawi się, czy też sklep przepadnie w czeluściach Internetu.

Z tego względu warto pamiętać o tym, by Twój sklep internetowy…

  • był rozsądnie ustrukturyzowany
  • zapewniał wartość dodaną,
  • budził zaufanie,
  • zapewniał klientowi wyniki, których poszukuje.

Rok 2019 może być tym rokiem, w którym sklepy internetowe, których właściciele nie idą z duchem czasu, osiągną znacznie niższe obroty, ponieważ klienci przyzwyczaili się do wyższych standardów.

Treść dalej rządzi!

bgLandingpage-user_generated_content-v1

Nawet jeżeli większe obroty można osiągnąć tylko poprzez płatne reklamy, w żadnym wypadku nie należy ignorować tematu treści.

Poprzez content marketing możesz nawiązać z klientem relacje, które wyjdą poza stosunki kupujący / sprzedawca.

Jeżeli dostarczysz klientom atrakcyjnych treści, w ich oczach staniesz się kimś więcej niż tylko sprzedawcą internetowym. Staniesz się ekspertem w branży, źródłem rozrywki i zbudujesz zaufanie.

Gdy tylko nawiążesz taką relację ze swoimi klientami, możesz liczyć na to, że będą oni regularnie robić zakupy u Ciebie.

Twoi klienci staną się Twoimi fanami. Będą kupować tylko u Ciebie, ufać Ci i bronić Cię przed ewentualnymi szkalującymi opiniami.

Niezależnie od tego, czy tworzysz samouczki do swoich produktów, blogujesz o ważnych tematach, publikujesz zabawne i interesujące obrazki na Facebooku, czy prowadzisz dialog ze swoimi klientami na platformach społecznościowych, klienci odpłacą Ci się lojalnością.

blogTitle-Micro_Influencers-1

Jeżeli to Cię nie przekonuje, zadaj sobie następujące pytanie:

Czy chętniej kupujesz produkt od sprzedawcy, który doradza Ci w sposób wyczerpujący, kompetentny i przyjacielski, czy u sprzedawcy, który sprzedaje Ci produkt i zostawia Cię z nim?

Lektura polecana przez redakcję: Co to są backlinki w jaki sposób je pozyskać? Porady dla e-sprzedawców.  

Błyskawiczny sklep

W tym roku należy również mocniej skupić się na szybkości, z jaką ładuje się Twój sklep internetowy i wyświetlane są produkty, oraz na tym, jak sklep reaguje na zachowania użytkowników.

Częste pojawianie się w wynikach wyszukiwania stron AMP to dodatkowe podkreślenie tego, że w wyszukiwarce Google przywiązuje się dużą wagę do szybkości ładowania stron internetowych.

Czas skupienia uwagi użytkownika jest coraz krótszy, podobnie jak jego cierpliwość.

Przeciętnie osoba robiąca zakupy w internecie czeka ok. 3 sekundy na załadowanie się sklepu internetowego, względnie 5 sekund, jeżeli korzysta z Internetu za pomocą smartfona.

Gdy tylko ten czas ładowania zostanie przekroczony, użytkownik cofa się do wyników wyszukiwania i szuka konkurencyjnego sklepu.

pingdom-speedtest-schnelles-wordpress (1)

Tak szybko ładują się strony internetowe, a sklepom internetowym często zajmuje to więcej czasu (wg Pingdom), dlatego gdy Twój sklep internetowy jest zbyt wolny, dosłownie tracisz klientów.

Firma Amazon odkryła już przed kilkoma laty, że traciłaby ok. 1,6 mld dolarów obrotu, gdyby jej strona internetowa ładowała się tylko o 1 sekundę dłużej.

W większości przypadków winę za powolne ładowanie ponoszą zdjęcia produktów. Wiele osób prowadzących sklepy internetowe nie wie, że może znacząco zmniejszyć rozmiary pliku z obrazem, bez rezygnowania z dobrej jakości.

Większość platform do prowadzenia sklepów, ewentualnie zewnętrznych deweloperów stron, oferuje dodatki (AddOn) przeznaczone specjalnie do tego celu, ponadto w Internecie można znaleźć strony internetowe, na których bezpłatnie można zmniejszyć pojedyncze zdjęcia.

Kiepski hosting to kolejny aspekt, który ma decydujący wpływ na szybkość Twojego sklepu. Każdy, komu zależy na sukcesie sklepu, powinien zainwestować w dobry hosting na szybkich serwerach, pamiętać o prawidłowym zapisywaniu danych w pamięci i optymalizacji kodu.

Ustrukturyzowane dane

Ustrukturyzowane dane ułatwiają przygotowywanie ważnych informacji dla wyszukiwarek, aby treść strony internetowej mogła być prawidłowo interpretowana.

Dodatkowa zaleta: szanse na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania zwiększają się. Wynika to z tego, że dzięki prawidłowemu wdrożeniu ustrukturyzowanych danych w wyszukiwarce mogą się wyświetlać…

rayban_google_ads-1

Dzięki dodatkowo wyświetlanym informacjom organiczny wynik wyszukiwania jest wizualnie bardziej rozbudowany. Dzięki temu łatwiej wpada w oko i zwiększa się prawdopodobieństwo, że użytkownik wybierze właśnie ten wynik.

Lepszy współczynnik klikalności sugeruje wyszukiwarce Google, że wynik wyszukiwania jest istotny dla osób wyszukujących informacje i algorytm RankBrain (patrz wyżej) uznaje to za pozytywny sygnał.

Mobile First – jak Twój sklep wygląda na smartfonie?

Ostatni punkt koresponduje z wcześniej wymienionymi, a nawet oznacza pójście o krok dalej.

Każdy ma go w kieszeni, zajmuje nam dużą część dnia. Krótko mówiąc –smartfon jest wszędzie. Jest wykorzystywany do komunikacji, w celach rozrywkowych i coraz częściej również do robienia zakupów.

W badaniach firmy Adyen stwierdzono, że przeciętnie na świecie ponad 50% zakupów w sieci jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, w Niemczech ten odsetek wynosi aktualnie tylko 42%. Ta tendencja wykazuje jednak silny trend wzrostowy.

Można oczekiwać, że w 2018 r. odsetek kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych nadal będzie rósł. Dlatego optymalizacja własnego sklepu pod kątem smartfonów i tabletów jest nieodzowna, dlatego koniecznie upewnij się, czy…

  • Twój sklep ładuje się błyskawicznie,
  • zdjęcia są skompresowane,
  • design sklepu jest przyjazny dla urządzeń mobilnych,
  • finalizacja zakupów jest prosta i szybka,

… aby Twój sklep wyświetlał się również w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. 

blogTitle-SEO&Google_ranking-3

Podsumowanie jak zostać mistrzem SEO?

Jeżeli w tym roku chcesz zdobyć nowych klientów poprzez wyszukiwarkę Google i zapewnić sobie lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, w swoich staraniach dotyczących SEO skoncentruj się na tych 5 ważnych czynnikach.

Szczególnie opłaci Ci się zadbanie o to, by strony z produktami były znajdowane bezpośrednio m.in. w Google. Dzięki naszemu bezpłatnemu przewodnikowi dotyczącemu OnPage SEO dowiesz się, jak to zrobić.

Nouveau call-to-action

2 komentarzy