7 trendów w e-mail marketingu na 2021 rok

E-mail marketing jest nadal jedną z czołowych form komunikacji i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Ciężko znaleźć drugi tak potężny, skuteczny i bezpośredni kanał, który ma na celu przyciągnąć potencjalnych klientów i przekonać ich do dokonania zakupu.

blogTitle_Email-marketing_eCommerce_delivery_680x280_01

Oczywiście aby tworzyć skuteczne kampanie newsletterowe, najlepiej jest wybrać platformę do e-mail marketingu, która dostosuje się do Twoich oczekiwań i spełni wszystkie potrzeby.

W tym artykule chcemy podzielić się z Tobą trendami w e-mail marketingu, które będą szczególnie ważne w tym roku. To kluczowe czynniki dla zwiększenia konwersji i tego, by Twoi klienci nie wypisywali się z newslettera.

#1: Społecznie świadomy e-mail marketing

W czasach niepewności, w świecie tak konkurencyjnym i z tak wieloma globalnymi problemami, klienci coraz częściej wybierają marki zgodne z ich filozofią życia, wartościami lub przynajmniej są zainteresowane kwestiami społecznymi.

W 2021 roku istniejące marki oraz te, które próbują przebić się na rynek, muszą bardzo wyraźnie zaznaczyć, że nie chodzi już tylko o komercję. Twoje newslettery lub e-maile muszą mieć pozytywny wpływ, mieć bardziej inkluzywny ton i skupiać się na odpowiedzialności za uczynienie świata lepszym miejscem.

Pamiętaj, że to klienci rządzą. Jeśli Twoja świadomość społeczna nie jest naprawdę szczera, klienci to zauważą i możesz stracić ich lojalność.

#2: Sztuczna inteligencja jest na czasie

Sztuczna inteligencja ułatwiła, zautomatyzowała i zoptymalizowała wszystkie zadania mające na celu segmentację i maksymalną personalizację doświadczeń użytkowników. Wygląda więc na to, że AI pozostanie w działaniach e-commerce jeszcze na długo, by poprawić wydajność i produktywność we wszystkich procesach.

Funkcjonalności wykorzystujące AI stają się coraz bardziej wyrafinowane, a ich celem jest maksymalizacja wyników kampanii mailingowych poprzez śledzenie ruchów gałek ocznych danej osoby, aby wiedzieć, kiedy widzi ona Twoje newslettery. W ten sposób będziesz wiedział dokładnie, jaka pora dnia lub tygodnia jest idealna na wysłanie informacji.

Innym rodzajem narzędzi, które wykorzystują AI z korzyścią dla użytkowników, jest predictive delivery, czyli wysyłanie newsletterów z korzystnymi ofertami w zależności od ich zachowania i nawyków przeglądania stron.

📚Przeczytaj też: E-mail marketing: jak zmierzyć efektywność newslettera?

#3: Więcej storytellingu

Nie ma lepszej techniki przyciągającej klienta niż storytelling – każdy lubi dobrą historię.

Jedną z zalet włączenia opowiadania historii do newsletterów z dobrą personalizacją i segmentacją jest to, że trafisz prosto do serc swoich klientów, a opowieść pozostanie w ich pamięci na długo.

Dobrze opowiedziana i atrakcyjna historia pozwala na głębsze podejście i emocjonalne połączenie z docelowymi odbiorcami. Dzięki temu Twoje produkty lub usługi będą mieć na nich większe oddziaływanie.

#4: Hiperpersonalizacja ponad wszystko

Mimo że jest to jedna z podstawowych zasad w e-mail marketingu, wciąż istnieją marki, które nie stosują personalizacji, ponieważ uważają, że wszyscy użytkownicy są tacy sami i wysyłają wszystkie maile masowo.

Dlatego warto powtarzać to tyle razy, ile to będzie konieczne: nie wszyscy klienci chcą i szukają tego samego. Nie zadowala ich już tylko bycie nazwanym po imieniu w Twojej strategii e-mail marketingowej.

A czego chcą? Otrzymywać ekskluzywne treści dopasowane tylko dla nich. Dzięki automatyzacji możesz reagować bezpośrednio na ich zachowania, co ułatwi Ci uzyskanie najlepszych wyników.

#5: Prywatność i bezpieczeństwo danych jako priorytet

Istotne jest, aby Twoje newslettery lub e-maile były zgodne z wszystkimi regulacjami dotyczącymi ochrony danych (RODO). Klienci obecnie stają się coraz bardziej świadomi informacji zbieranych przez firmy i zależy im, by ich dane były bezpieczne i zbierane zgodnie z przepisami.

Najważniejszy przepis mówi o tym, że zgoda użytkowników na otrzymywanie jakiegokolwiek rodzaju treści musi być bardzo jasna i wyraźna. Oczywiste jest, że jeśli dana osoba podejmie decyzję o rezygnacji z subskrypcji, może poprosić o ostateczne wycofanie swoich danych z bazy.

Aby uniknąć ryzyka kar, możesz skorzystać z narzędzia, które prawidłowo zarządza zgodami i plikami cookie Twoich użytkowników, a tym samym gwarantuje najlepszą ochronę prywatności.

#6: Więcej interaktywnych treści

W 2021 roku warto ożywić wysyłane e-maile poprzez dodanie GIF-ów, filmów, wezwań do działania (CTA), ankiet, zdjęć i innych narzędzi, które mają na celu zwiększenie interakcji z Twoimi klientami.

Nie bój się próbować nowych rzeczy i włączać nowych formatów do swoich sieci społecznościowych. Obecnie istnieją platformy, które mają duży wpływ i mogą stać się wielkimi sprzymierzeńcami dla Twoich kampanii, na przykład: TikTok i Reels (z Instagrama).

📚Przeczytaj też: Tytuł maila - jak stworzyć skuteczny? [10 wskazówek]

#7: Responsywny design przede wszystkim

Na koniec warto przypomnieć, że korzystanie ze smartfonów w działaniach e-commerce jest i będzie jednym z trendów, które nigdy nie wychodzą z mody. Ludzie spędzają w ten sposób coraz więcej czasu, dlatego tak ważne jest, abyś używał w swoich treściach responsywnych szablonów dostosowanych do wersji mobilnej i oferował klientom nieskomplikowane, atrakcyjne i dostępne doświadczenie.

Wskazówka: możesz również połączyć e-maile z SMS-ami, aby stworzyć wielokanałową strategię dla konkretnej kampanii, na przykład Black Friday.

Przygotuj się na rok 2021

Przyzwyczajenia konsumentów całkowicie się zmieniły, ale nie oznacza to, że należy zapominać o wprowadzaniu innowacji i zaskakiwaniu klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych.

Pamiętaj o każdym z tych trendów – są one niezbędne, aby wyróżnić się wśród treści, które zamierzasz zaoferować. Twoja autentyczność spotka się z aprobatą odbiorców.

Jakie jeszcze trendy w e-mail marketingu przegapiliśmy? Jakie Ty wykorzystujesz w swoich strategiach? Opowiedz nam o nich w komentarzach!

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. hiszpańskiego: 7 tendencias que dominarán el email marketing en 2021

0 komentarzy