Google dofinansuje małe biznesy — dla kogo wsparcie?

Sundar Pichai, prezes Google, ogłosił kilka dni temu:

Monopolista na rynku wyszukiwarek przeznaczy 800 milionów dolarów na wsparcie walki z koronawirusem. Blisko połowa tych środków zostanie przeznaczona na pomoc małym i średnim firmom. 

Sprawdź, czy Twój biznes kwalifikuje się do dofinansowania, i jak je uzyskać.

dolary

W tym artykule dowiesz się:

  • safe na co Google przeznaczy aż 800 mln dolarów

  • donate kto i w jakiej formie dostanie dofinansowanie

  • inspection jak ubiegać się o wsparcie od Google

case study - jak zwiększyć wartość zamówienia

Na co pójdzie aż 800 milionów dolarów?

Jak donosi prezes Google, firma ma zamiar przeznaczyć ponad 800 milionów dolarów na wsparcie:

  • małych i średnich biznesów (tzw. SMB)

  • organizacji zdrowotnych i rządowych

  • pracowników medycznych

Zacznijmy od tematu wsparcia małych i średnich firm. Google planuje przeznaczyć 340 milionów dolarów w formie doładowań kont Google Ads.

Oznacza to, że firmy otrzymają wirtualne środki na swoim koncie. Mechanizm taki ma zastosowanie na przykład w promocji na start, przy zakładaniu konta Google Ads:

srodki-google-ads

Wsparcie Google w zakresie środków na kampanie reklamowe nie powinno dziwić, gdy zapoznamy się z danymi. Wszystkie źródła mówią nam o spadkach budżetów marketingowych w Google Ads (przykład). 

Podobnie sytuacja wygląda na polskim podwórku, o czym pisaliśmy w tym tygodniu: Konkretne dane: e-commerce w trakcie pandemii [raport]

Firma Google z jednej strony rozumie, że jej sieć reklamowa stanowi ważny element pozyskania klienta dla małych i średnich biznesów. Z drugiej strony, w ten sposób chce ustabilizować sytuację na rynku reklamy on-line.

Ograniczanie budżetów przez klientów powoduje zachwianie wskaźnikami takimi jak koszt kliknięcia (CPC), co z kolei wykorzystują co sprytniejsi.

google-analytics

Reklamy Google Ads stanowią istotne źródło konwersji dla większości sklepów internetowych

Oprócz wsparcia w zakresie środków na reklamę Google Ads, w ramach wsparcia Google rozdysponuje 800 milionów dolarów na takie cele jak:

250 milionów dolarów w formie środków na reklamę dla organizacji takich jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz innych, zajmujących się dostarczaniem krytycznych informacji na temat zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Dzięki temu rzetelne informacje będą w stanie wyświetlać się częściej w wynikach wyszukiwania Google.

200 milionów dolarów w formie funduszu wspierającego organizacje pozarządowe oraz finansowe, których celem jest wspieranie małych biznesów kapitałem na rozwój.

20 milionów dolarów w formie środków w ramach usługi Google Cloud. Pomoc będze dedykowana ośrodkom akademickim i naukowym, które w ten sposób zyskają dostęp do mocy obliczeniowej serwerów Google. Przyśpieszy to prace nad szczepionkami i badaniami dotyczącymi koronawirusa.

Dobra strategia może odmienić Twój los w trudnych czasach:

Pobierz checklistę

Jak otrzymać dofinansowanie od Google?

Oficjalne źródło mówi, że dostęp do środków w ramach dofinansowania otrzymają małe i średnie firmy, które reklamują się w ramach Google Ads od co najmniej początku 2019 roku. Dofinansowania nie otrzymają zatem nowe konta Google Ads.

Mówiąc wprost:

Aby otrzymać dofinansowanie, Twoje konto musi być aktywowane przed 1 stycznia 2019 roku oraz aktywne od tamtego czasu.

Jednocześnie nie ma znaczenia, czy konto prowadzone jest samodzielnie, czy też przez partnera Google, np. agencję marketingową.

Jeśli spełniasz te kryteria, w nadchodzących miesiącach otrzymasz powiadomienie na swoim koncie Google Ads.

Google prosi o cierpliwość, gdyż operacja dofinansowania tak wielu kont Google Ads jest skomplikowana technicznie.

Co ważne:

Nie musisz wnioskować o dofinansowanie, otrzymasz je automatycznie.

Na ten moment nie jest wiadome, jak zostaną rozdysponowane środki. Nie wiadomo zatem, jaką kwotę dofinansowania możesz uzyskać dla swojego konta Google Ads.

Najlepsze e-sklepy zarabiają krocie dzięki Google Ads. Ty też możesz:

Google Ads - skuteczna reklama krok po kroku

Dofinansowanie do Google Ads — warto wiedzieć

W momencie, gdy otrzymasz dofinansowanie w formie doładowania Twojego konta Google Ads, musisz pamiętać o jednym:

Środki od Google muszą zostać wykorzystane w 2020 roku.

W przeciwnym razie przepadną. (Ich ważność upływa 31 grudnia 2020 roku).

Co ważne, bonusowe środki będą możliwe do wykorzystania we wszystkich kanałach Google:

  • w wynikach wyszukiwania,

  • na YouTube,

  • w reklamie display

  • i tak dalej.

Krytyczne głosy na temat wsparcia Google

Choć suma 800 milionów dolarów, którą Google planuje przeznaczyć na wsparcie firm i organizacji jest ogromna, pojawiły się już krytyczne głosy.

komentarz-twitter

Główne zarzuty stawiane Google dotyczą unikania opodatkowania. Argumentacja krytykujących firmę jest następująca:

Gdyby Google płacił podatki, rząd byłoby stać na realne wsparcie.

Inni dyskutujący na temat wsparcia od Google, wytykają firmie, że nie są to żadne realne pieniądze. Gdyby firmy i organizacje nie uzyskałyby tych bonusowych środków, niczego dla Google by to nie zmieniło. W rozumieniu:

Bonusowe środki nie stanowią kosztu dla Google, gdyż te pieniądze i tak nie zostałyby wydane w ramach platformy.

Co więcej, mówi się o tym, że Google rozdając darmowe środki, chce przywrócić koszt za kliknięcie (CPC) w Google Ads. Obecnie koszt kliknięcia zmalał ze względu na zmniejszenie budżetów reklamowych firm.

Możesz dowiedzieć się więcej w artykule zbierającym głosy ekspertów: Konkretne dane: e-commerce w trakcie pandemii [raport]

Zauważ, że wsparcie w formie wirtualnych środków dotyczy jedynie małych i średnich firm. Duże przedsiębiorstwa nie kwalifikują się do dofinansowania. Będą zatem musiały opłacić swoje kampanie reklamowe z własnych pieniędzy, również w momencie wzrostu stawek CPC.

Na sam koniec życzymy Ci, aby Twój biznes przeszedł przez ten trudny okres bez większych zawirowań.

case study - jak zwiększyć wartość zamówienia

0 komentarzy