Aktualizacja Google: wiarygodne opinie z lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania

8 kwietnia Google wprowadziło nową aktualizację algorytmu, która ma na celu walkę z fałszywymi opiniami w internecie i promowanie eksperckich recenzji produktów w wynikach wyszukiwania. Których stron będzie dotyczyła i co ulegnie zmianie? Opowiemy Ci o tym w tym artykule!

Co zmieni nowa aktualizacja Google?

Ogłoszona przez Google aktualizacja o nazwie „Product Reviews Update” dotyczy jakości opinii o produktach. Internetowy gigant potwierdził, że jego aktualizacja ma na celu promowanie wiarygodnych, obiektywnych i wysokiej jakości recenzji, które są oparte na analizach ekspertów oraz wyróżnianie ich w wynikach wyszukiwania.

Według Google, osiągnięcie wyższej pozycji jest możliwe po zamieszczeniu przez webmasterów i twórców treści recenzji produktów opartych o własne badania, i które oferują ich dokładną oraz szczegółową analizę.

Google wyjaśnił:

„Wiemy, że użytkownicy wolą opinie o produktach, które zawierają szczegółowe informacje, a nie proste podsumowanie kilku produktów. Właśnie dlatego wprowadzamy udoskonalenie naszych systemów rankingowych (czyli aktualizację opinii o produktach), dzięki któremu takie treści będą traktowane priorytetowo”.

Na razie aktualizacja dotyczy tylko anglojęzycznych testów, recenzji i ocen produktów. Ale to tylko kwestia czasu, kiedy Google rozszerzy ją na treści w innych językach – również w polskim.

Jak podkreśla firma, nowa aktualizacja algorytmu różni się od „Core Updates”, które są wdrażane regularnie w ciągu roku.

Których witryn dotyczy aktualizacja?

Nowość w algorytmie Google jest szczególnie istotna dla stron internetowych, które tworzą i/lub publikują testy produktów.

Obecnie w internecie istnieje wiele stron z recenzjami produktów, więc użytkownicy mogą mieć problem z odróżnieniem wiarygodnych opinii od tych, które mają na celu tylko czerpać zysk z prowizji. Istniejące w sieci oceny partnerskie są stronnicze lub niezbyt pomocne dla internautów chcących dowiedzieć się czegoś więcej o konkretnym produkcie.

W związku z tym, zamiast prezentacji i testów przeprowadzonych przez ekspertów, pojawiają się strony, na których produkty przedstawiane są w sposób powierzchowny i subiektywny przez osoby niemające wcześniej do czynienia z danym produktem.

Ważne: Aktualizacja Google dotycząca opinii o produktach skupia się tylko na treściach afiliacyjnych (gdzie partnerzy mogą recenzować produkty na stronie), a nie na stronach e-commerce z opiniami klientów!

Aktualizacja algorytmu rozpoczęła się 8 kwietnia. Jeśli więc jesteś właścicielem strony z recenzjami produktów, możesz zauważyć zmiany w ruchu w najbliższych tygodniach.

Za pomocą nowej aktualizacji Google chce zwalczać fałszywe opinie, doceniać dobre treści eksperckie i zapewnić użytkownikom większe bezpieczeństwo w internecie.

Chcesz wiedzieć, jak zbudować dobry wizerunek w sieci? Nasz Menedżer Wizerunku może Ci w tym pomóc! 👇

Poznaj Menedżera Wizerunku

Jak Google rozpoznaje recenzje ekspertów?

Oto, jak Google ocenia recenzje produktów i poradniki zakupowe:

Ponad 10 000 osób na całym świecie pracuje jako Search Quality Raters, aby poprawić wyniki wyświetlane w Google.

Oceniają oni każdą stronę w wynikach wyszukiwania w odniesieniu do zapytania i wiarygodności witryny. Aby ocenić takie elementy jak fachowość, autorytet i użyteczność, badają e-reputację źródeł. Dzięki temu recenzent Google może sprawdzić, czy wydawca posiada wiedzę i kompetencje na temat produktu, który testował, a także czy ma referencje w tym konkretnym temacie.

W skrócie: Search Quality Raters w Google przeprowadzają badania, aby móc odpowiedzieć na ważne z punktu widzenia użytkownika pytania, takie jak: czy ta strona/recenzja produktu jest wiarygodna i czy pochodzi z witryny lub od autora o dobrej reputacji i wystarczającym doświadczeniu? (źródło)

Co możesz zrobić, aby poprawić swoją pozycję w rankingu?

Ogólnym celem aktualizacji opinii o produktach jest dostarczenie użytkownikom treści, które oferują analizę jakościową i oryginalne badania napisane przez ekspertów lub entuzjastów posiadających wiedzę na temat produktu i dziedziny.

💡 Uwaga: Google nie planuje karania serwisów z recenzjami produktów! Wyszukiwarka chce po prostu nagradzać i wyróżniać opinie, które mogą być przydatne dla internautów.

W tym celu Google przygotowało kilka przydatnych pytań dla webmasterów i twórców treści, które należy rozważyć w kontekście tworzenia opinii o produktach (źródło):

  • Czy zawierają fachową wiedzę na temat produktów?

  • Czy pokazują, jak wygląda produkt lub jak się go używa, z unikalną treścią wykraczającą poza to, co zapewnia producent?

  • Czy dostarczają mierzalne dane dotyczące wydajności produktu w różnych kategoriach?

  • Czy wyjaśniają, co odróżnia ten produkt od konkurencji?

  • Czy zawierają porównanie do podobnych produktów lub wyjaśniają, które produkty najlepiej nadają się do określonych zastosowań?

  • Czy zawierają zalety i wady produktu, w oparciu o konkretne badania?

  • Czy opisują, w jaki sposób produkt ewoluował w stosunku do poprzednich modeli lub wersji, uwzględniają ulepszenia, rozwiązane problemy lub w inny sposób pomagają użytkownikom w podjęciu decyzji o zakupie?

  • Czy wskazują kluczowe czynniki decyzyjne dla danej kategorii produktów i omawiają, jak produkt radzi sobie w tych obszarach? Na przykład opinia o samochodzie może zakładać, że na decyzję o zakupie wpływają takie czynniki jak spalanie paliwa, bezpieczeństwo i łatwość obsługi, i oceniać samochód w tych obszarach.

  • Czy opisują one kluczowe aspekty konstrukcji produktu i ich wpływ na użytkowników w sposób wykraczający poza to, co mówi producent?

Dlatego teraz publikowanie na swojej stronie tylko wysokiej jakości, wiarygodnych treści, jest ważniejsze niż kiedykolwiek!

👇Chcesz być na bieżąco z wiadomościami ze świata e-commerce? Zapisz się na nasz ekspercki biuletyn! Zapisz się na newsletter ️

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim: Update Google : meilleur classement pour les avis utiles et fiables

0 komentarzy