Reklamujesz się na Facebooku? Sprawdź, jakich błędów unikać!

Reklamy na Facebooku mogą przynieść Twojemu sklepowi duże profity. Musisz je tylko skierować do odpowiednich grup odbiorców, czyli właściwie stargetować. Jakich błędów przy tym unikać, nie tracąc czasu i pieniędzy? Dzisiaj wymieniamy 4 z nich.

blogTitle-fb-dynamic-ads

1. Przycisk pożerający pieniądze

Zamiast publikować na Facebooku treści z funkcją Promuj post, reklamuj się, korzystając z narzędzia Menedżer firmy. Daje Ci ono znacznie większy wybór opcji dotyczących targetowania i budżetowania.

2. Targetowanie jest zbyt zawężone lub zbyt ogólne

Bardzo specyficzna grupa docelowa w pierwszej chwili wydaje się słusznym wyborem. Nawet jeśli takie podejście często się sprawdza, zbyt wąskie targetowanie może mieć opłakane skutki.

Przykład:

Twoją grupą docelową są miłośnicy jogi i chcesz im sprzedać DVD dla początkujących. Twoją reklamę ogląda wielu jej entuzjastów, ale sprzedaż nie rośnie...

Dlaczego? Wiele z tych osób jest już na wyższym poziomie zaawansowania i dlatego nie kupi DVD dla początkujących. W tym przypadku lepiej byłoby poszerzyć targetowanie i wybrać ogólne tematy, takie jak na przykład zwalczanie stresu, zdrowie i fitness.

Opcja druga: zbyt ogólne targetowanie

Chcąc sprzedać szalik Legii Warszawa, reklamuj się wśród potencjalnych fanów tej drużyny. W tym wypadku reklamowanie się w całej Ekstraklasie nie będzie dobrym pomysłem.

reklama facebook

3. Zły dobór grupy docelowej!

Jeżeli kupują u Ciebie tylko mężczyźni, fani jogi, fani Legii Warszawa, reklamuj się wyłącznie wśród tych klientów.

Oczywiście czasami warto poeksperymentować. Reklama sklepu dla mężczyzn skierowana w Walentynki do kobiet może okazać się niezwykle korzystna!

4. Kierowanie reklam do grupy użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych podczas, gdy strona nie jest do nich dostosowana

To uczucie zna każdy posiadacz smartfona. Coś wpada mu w oko, natychmiast na to klika...i wtedy następuje frustracja:

Czcionka jest za mała, obrazy niewyraźne, a wybrana strona bardzo wolno się ładuje. Bardzo niewielu użytkowników ma dość cierpliwości i siły woli, żeby przedzierać się przez sklep internetowy, który nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych. Potencjalny zakup nie dochodzi do skutku, a Ty płacisz za puste kliknięcie.

W tym wypadku masz dwie możliwości:

  1. Zadbać o to, by Twój sklep internetowy wyglądał dobrze również na urządzeniach mobilnych (trwa to długo i może dużo kosztować).
  2. Po prostu nie pokazywać swoich reklam użytkownikom smartfonów i wykluczyć ich z grona odbiorców (trwa to krótko i pozwala zaoszczędzić).

Oczywiście pierwsza opcja jest rozsądniejsza w długofalowej perspektywie, ale jeśli nie chcesz jej wprowadzać w życie do czasu modernizacji sklepu internetowego, powinna wystarczyć opcja druga.

0 komentarzy