Co dzieje się w e-commerce? Przegląd newsów #2

Co w tym tygodniu wydarzyło się w e-handlu? Jak zwykle działo się wiele! Zebraliśmy dla Was kilka najbardziej interesujących informacji branżowych z bieżącego tygodnia. 

BlogTitle-Technology

Agencja Mienia Wojskowego otworzyła sklep internetowy

Wojskowe menażki, tarcze treningowe, peleryny, rękawice, a nawet kombinezony pilotów – takie rzeczy kupisz w utworzonym przez Agencję Mienia Wojskowego sklepie internetowym. Wychodząc na przeciw ogromnemu popytowi, posiadająca już sklepy stacjonarne Agencja postanowiła wypróbować sprzedaż w sieci. Okazało się to strzałem w dziesiątkę – podczas pierwszych dni e-sklep przyjął aż 800 zamówień na łączną kwotę ponad 75 tysięcy złotych.

Google zainwestuje w chiński koncern JD aż 550 mln dolarów

Amerykański gigant z Mountain View nie osiada na laurach i z impetem wkracza na chiński rynek elektroniki. Tym razem zainwestuje w konkurenta Alibaby – koncern JD. Dzięki tej współpracy, chiński koncern zyska m.in. możliwość zamieszczania informacji dotyczących produktów w sekcji „Zakupy” wyszukiwarki Google. W zamian, Google będzie miało możliwość korzystania z łańcucha dostaw oraz logistyki JD. Ta warta 550 mln dolarów współpraca ma, według obydwu stron, służyć poszukiwaniu nowych metod ulepszania doświadczeń zakupowych konsumentów.  Źródło: PAP

Polski oddział Amazona rośnie w siłę

Koncern zatrudnia w Polsce 14 tysięcy pracowników i planuje utworzenie nowych miejsc pracy. W znajdującym się w Gdańsku Centrum Rozwoju Technologii zatrudnionych zostanie kolejne 200 osób. Amazon planuje zwiększenie zatrudnienia również w logistycznych centrach, znajdujących się na terenie naszego kraju – m.in. w dwóch wrocławskich obiektach, Poznaniu, Sosnowcu,  Kołbaskowie oraz znajdującym się w w Warszawie Amazon Web Services.  Poszukiwani tam będą specjaliści z branż takich jak logistyka, HR czy analiza biznesowa. Obecnie amerykański koncern zainwestował w Polsce około 4 mld zł.  Źródło: PAP

eBay otwiera się na mobile - także w Polsce

Klienci eBay kupują przez smartfona - w stosunku do roku ubiegłego, sprzedaż przez urządzenia mobilne wzrosła aż o 30%. Rynek polski również nie zwalnia tempa -  aż 1/4 naszych rodaków i użytkowników portalu, także dokonuje zakupów w ten sposób. Wychodząc temu na przeciw, postanowiono uruchomić w Polsce nową stronę główną. Według wyliczeń amerykańskiego portalu aukcyjnego, obecnie już 62% kupujących dokonuje transakcji przez urządzenia mobilne. 

Nouveau call-to-action

0 komentarzy