Roboty nowym dostawcą Amazona - Przegląd newsów #2

W dzisiejszym wydaniu prasówki mamy dla Was informacje ze światowego rynku e-commerce. Znajdziecie w niej nowinki od Amazona, informacje o tym, w jaki sposób Zalando zamierza poradzić sobie z nieuczciwymi klientami oraz ciekawe wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez DPDgroup. 

Miłej lektury!

inteligencia artificial robóticos

Roboty dostarczą paczki klientom Amazona

Amazon Scout, robot stworzony przez amerykańskiego giganta e-commerce, właśnie przechodzi fazę testów.

Dostarczone przez urządzenia paczki otrzymają klienci Amazon z hrabstwa Snohomish w stanie Waszyngton. Na tę chwilę na drogi wyjedzie sześć takich robotów i pracować będą one od poniedziałku do piątku. Choć roboty przeszły już testy w laboratorium i potrafią poruszać się po drodze autonomicznie, omiając napotkane przeszkody, poczatkowo ich pracy towarzyszyć będą pracownicy Amazona.
Jesteśmy ciekawi wyników testu!

Źrodło: Wirtualnemedia.pl

Zalando znalazło sposób na nieuczciwych klientów

Przyjazne zwroty towarów to domena Zalando. Firma daje możliwość przymierzenia towaru w domu, a następnie, w przypadku, gdy nie odpowiada on klientowi, możliwość jego zwrotu na koszt firmy. Wykorzystują to jednak ci nieuczciwi, usuwając metki z ubrań i chodząc w nich wiele razy, a następnie zwracając je do sklepu. 

Firma postanowiła położyć kres takim praktykom, przyczepiając do ubrań duże metki o wymiarach 10 na 15 cm z napisem "Nie usuwaj tej etykiety". W przypadku jej usunięcia, zwrot towaru nie jest możliwy.

Zalando informuje, iż rozwiązanie to jest wciąż testowane, a jego wpływ na stopę zwrotów nie jest jeszcze znany. 

Źródło: Nowy Marketing

Co piąty klient kupujący w sieci nabywa produkty w sklepach zagranicznych – badanie DPDgroup

W roku 2018 aż 58% kupujących online robi zakupy w zagranicznych domenach, co stanowi wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2016 – takie wnioski płyną z przeprowadzonego przez DPDgroup oraz Kantar TNS badania. E-nabywcy najczęściej poszukują tam towarów, które nie są dostępne na ich rynku rodzimym. Najczęściej kupują oni w Chinach (47%) oraz USA (31%). 

Z badania wynika również, że 15% ankietowanych zaczęło swoją przygodę z e-zakupami dopiero 2 lata temu. To relatywnie mała, aczkolwiek bardzo wymagająca grupa kupujących. Jest obecna i aktywna w social mediach, chętnie korzysta z programów lojalnościowych, ceni sobie możliwość zwrotu zamówionego towaru i jednocześnie obawia się o bezpieczeństwo płatności oraz swoich danych osobowych. Według DPDgroup nie należy jednak tej grupy lekceważyć, ponieważ większą jej część stanowią duzi klienci. 

Źródło: Money.pl

Coraz więcej sklepów zaopatruje się w certyfikaty SSL – dane Shopera

Ostatnimi czasy zauważalny jest bardzo pozytywny trend - coraz więcej e-sklepów zaopatruje się w certyfikaty SSL (Secure Socket Layer) - narzędzie, które szyfruje dane, chroniąc je przed ewentualną kradzieżą. Według Shopera, liczba użytkowników platformy, którzy zaopatrzyli się w certyfikat, wzrosła aż o 1/3. 

Korzyści, które płyną z jego posiadania jest wiele – od możliwości wprowadzenia szybkich metod płatności, lepszej pozycji w rankingu Google aż po zabezpieczenie finansowe, na wypadek, gdyby certyfikat nie spełnił swojej funkcji. 

Źródło: Strefa Biznesu

Nasz komentarz: mimo iż coraz więcej internautów przekonuje się do zakupów w sieci, różnego rodzaju certyfikaty (np. zabezpieczające dane czy dające klientowi gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy sklep nie wywiąże się z umowy) wciąż są jednym ze środków zwiększających konwersję w sklepie internetowym. Mając na uwadze badanie przeprowadzone przez DPDgroup i Kantar TNS, zapewnienie tych kwestii, zwłaszcza dla "najmłodszej" grupy kupujących, wciąż jest bardzo istotne. 

Chcesz wiedzieć, co dzieje się w e-commerce? Odwiedzaj regularnie zakładkę z newsami z branży!

Nouveau call-to-action

 

0 komentarzy