Polski rynek e-commerce rośnie w siłę - Przegląd newsów #1

Branża e-commerce dynamicznie się rozwija. Bądź na bieżąco! Dzisiaj przygotowaliśmy garść ciekawych statystyk i najświeższych informacji ze świata e-handlu. Zapraszamy do lektury!

blogTitle-smartphone

Polski rynek e-commerce w rozkwicie

Z prognoz Grupy Integer.pl wynika, że rynek e-handlu w Polsce rozwija się w tempie 18% rocznie, a jego wartość wyniesie 47 mld zł. Według Rafała Brzoski, prezesa grupy, najszybciej rosnącą kategorią w sprzedaży online jest żywność. Dodaje, że za 10 lat handel żywnością – offline i online – kształtował się będzie w proporcjach 50:50. Źródło: Newseria

17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu

Sprzedaż mobilna stale rośnie. Choć sklepy tradycyjne wciąż są najpopularniejszym kanałem sprzedaży, to zauważalny jest szybki wzrost liczby zamówień składanych za pomocą urządzeń mobilnych. Według raportu PwC „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu”, obecnie już 17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, natomiast 7% robi to codziennie. 39% konsumentów opłaca swoje codzienne zakupy za pomocą aplikacji mobilnych. Źródło: Portalspozywczy.pl

Współpraca technologiczna Google i Carrefour

Francuski gigant wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów i wdraża innowacje. W tym celu, we współpracy z Google, stworzy nowy model dystrybucji produktów, by poprawić zakupowe doświadczenia konsumentów. Juz w roku 2019 Carrefour planuje udostępnić klientom asystenta głosowego - Google Assistant. Klienci będą mogli dokonywać zakupów w e-sklepach za pomocą głośnika Google Home. Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Najcenniejsze marki świata – wśród nich również te z branży e-commerce

W opracowanym przez WPP i Kantar Millward Brown rankingu najcenniejszych marek świata, w pierwszej dziesiątce znalazły się głównie marki związane z technologią. Na pierwszym miejscu uplasowało się Google, które wyceniono na ponad 305 mld dolarów. Na miejscu trzecim, tuż po wartym ponad 300 mld dolarów Apple, znalazł się Amazon (207,6 mld dolarów). Alibaba, który odnotował wzrost aż o 92% w stosunku do roku 2017,  zajął miejsce 9. Wyceniono go na ponad 113 milionów dolarów. Źródło: PAP

Zalando planuje ekspansję na kolejne rynki

Pierwszy raz od 2013 roku Zalando planuje podbój nowych rynków. Tym razem zamierza rozszerzyć swoją działalność na Czechy i Irlandię, dzięki którym ma szansę dotrzeć ze swoimi produktami do 15,4 mln nowych klientów. Zalando działa obecnie na 15 europejskich rynkach.  Źródło: Wirtualnemedia.pl

content marketing

0 komentarzy