Optymalizacja kampanii Google Ads dzięki rozszerzeniom objaśnień

Rozszerzenia objaśnień (callout extensions) służą do zwiększenia skuteczności przekazu w kampaniach Google Ads. Za pomocą tej funkcji sprzedawca internetowy może dodać wiersz z informacją o sklepie lub ofercie. Dzięki temu, przedsiębiorca w łatwy sposób może wyeksponować informacje istotne dla konsumentów. W poniższym artykule zamieszczamy kilka wskazówek, jak optymalnie i skutecznie wykorzystać rozszerzenia objaśnień.

blogTitle-googleAddOn

W kampaniach Google Ads warto przedstawić rozwiązania lub produkty oferowane przez sklep internetowy. Jednak powierzchnia reklamowa jest tutaj dość ograniczona. Wprowadzone rozszerzenia objaśnień mają umożliwić zamieszczenie dodatkowych informacji, tuż pod reklamą sklepu.

Informacje zawarte w rozszerzeniach objaśnień mogą dotyczyć np. niskich kosztów wysyłki, informacji o funkcjonowaniu działu obsługi klienta lub innych cech, które pozytywnie wyróżniają sklep na tle konkurencji.

Zalety zastosowania rozszerzeń objaśnień:

  • większa powierzchnia reklamowa umożliwia zamieszczenie większej ilości informacji;
  • w zależności od struktury konta, informacje dodatkowe o sklepie można dodać na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam;
  • możliwe jest wyświetlenie rozszerzeń objaśnień również na urządzeniach mobilnych;
  • wyświetlanie rozszerzeń objaśnień może być ograniczone czasowo, np. dla określonej oferty lub czasu trwania promocji. Podczas tworzenia rozszerzeń objaśnień wystarczy tylko podać datę początkową i końcową trwania kampanii;
  • wyświetlanie informacji dodatkowych można zaplanować dla poszczególnych dni bądź godzin;
  • rozszerzenia objaśnień są dokładne analizowane w raportach, między innymi pod względem liczby wyświetleń i kliknięć. Dzięki temu można zweryfikować ich skuteczność.

Konfigurowanie rozszerzeń objaśnień

  • rozszerzenia objaśnień (w większości języków) nie mogą zawierać więcej niż 25 znaków;
  • warto precyzyjnie ustalić ich treść, podając np. „Ekran LED (43 cale)” zamiast „Duży ekran LED”;
  • warto oszczędnie stosować duże litery;
  • warto zamieścić przynajmniej dwie, różne informacje dodatkowe.

Rozszerzenia objaśnień a linki do podstron

Rozszerzenia objaśnień są bardzo podobne wyglądem do rozszerzeń linków do podstron, z tą różnicą, że nie są one klikalne. Linki do podstron są także bardzo przydatnym rozszerzeniem dla reklam. Za ich pomocą można przekierować zainteresowane osoby bezpośrednio do określonej kategorii lub strony. W przypadku rozszerzeń objaśnień, nie ma możliwości podlinkowania treści i przeniesienia konsumenta na inną podstronę.

Rozszerzenia objaśnień powinny zawierać ważne informacje na temat sklepu lub oferowanych produktów.

Jak ustawić rozszerzenia objaśnień?

Na swoim koncie Google Ads należy przejść do zakładki „Rozszerzenia reklam”, a następnie w rozwijanym menu wybrać opcję „Rozszerzenia objaśnień”. Następnie można tworzyć rozszerzenia objaśnień poprzez kliknięcie na przycisk „Nowe rozszerzenie”.

Lepsze kampanie Google Ads dzięki korzystaniu z checklisty:

Google Ads - skuteczna reklama krok po kroku

3 komentarzy