Sklep stacjonarny, zakład fryzjerski, restauracja, punkt xero czy gabinet lekarski – ramka z trzema wynikami pojawia się dla prawie każdego lokalnego wyszukiwania w Google. Czy warto jednak założyć profil Google Moja Firma także dla sklepu internetowego?
Kiedy Google zaczynało ten projekt, nadało mu nazwę Google Places. Funkcjonalność ta miała być cyfrową wersją papierowej Panoramy Firm.
Nowe rozwiązanie przyjęło się. Przygotowana przez Google wyszukiwarka firm umożliwia korzystającym z niej przedsiębiorcom kontrolę i aktualizację swoich danych. Konto Google Moja Firma może zostać także powiązane z kontem Google Ads.
Brzmi dobrze, ale czy znajduje zastosowanie w e-commerce?
To zależy… W warunkach użytkowania podano, że profil Google Moja Firma może zostać utworzony tylko wówczas, jeśli firma oferuje klientom możliwość bezpośredniego kontaktu.
Dlatego profil warto założyć tylko wtedy, jeśli sklep internetowy ma także filię stacjonarną. Firmy, które prowadzą sprzedaż tylko w Internecie, mogą zatem z niego zrezygnować, koncentrując się raczej na standardowych działaniach SEO.
Co jeszcze warto wiedzieć o Google Moja Firma?
Profil można założyć bardzo szybko i będzie on dostępny bezpłatnie dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki. Wystarczy podać najważniejsze dane firmy (nazwa, adres, telefon), aby uzyskać jego podstawową wersję.
Kiedy użytkownicy szukają w Google lokalnych firm, wyszukiwarka prezentuje im profile odpowiednich przedsiębiorstw.
Przykład wyszukiwania:
„sklep rowerowy blisko mnie“
Wynik:
Lokalne wyniki wyszukiwania mają potencjał także w przypadku słów kluczowych sugerujących chęć zakupu, np. „kup wino”.
Jak widać na przedstawionych przykładach, Google Moja Firma daje sklepom stacjonarnym fantastyczną możliwość uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla ważnych słów kluczowych i pozyskania w ten sposób nowych klientów.
W naszym bezpłatnym poradniku znajdziesz więcej informacji o tym, jak założyć profil Google Moja Firma i zoptymalizować go tak, aby osiągnąć jak największe korzyści.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu pt. Ist Google MyBusiness Pflicht für lokale Shops?.