Kto tym razem wskoczy na podium w e-commerce? - Przegląd newsów #6

Koniec roku zbliża się wielkimi krokami i dla Was, e-sprzedawców, zapowiada się naprawdę pracowicie... mimo to warto trzymać rękę na pulsie i wiedzieć co w branży piszczy! Zapraszamy do najnowszej prasówki!

blogTitle-mobile_endgeräte_überholen_desktop_beim_online-shopping

Pierwsze centrum logistyczne Alibaby w Europie

Nowy logistyczny hub e-handlowego giganta z Chin powstanie w pobliżu belgijskiego lotniska Liège na wschodzie kraju. Jego powierzchnia wyniesie aż 380 tysięcy metrów kwadratowych, czyli tyle, co wielkość 50 boisk do gry w piłkę nożną. Inwestycja ma pomóc w zmniejszeniu bezrobocia we wschodnim regionie Belgii, które jest wciąż dwa razy wyższe niż w sąsiedniej Holandii czy Niemczech. Alibaba nie podała jeszcze sumy, jaką chce zainwestować w to konkretne centrum, natomiast zapowiedziała, że na zbudowanie globalnej sieci logistycznej chce przeznaczyć 13 milardów dolarów. Źródło: PAP

Black Friday w Polsce zaliczony do udanych

Statystyki Paybynet – systemu obsługiwanego przez KIR pokazują, że tegoroczny Black Friday był dla e-sprzedawców bardzo owocny. Z danych wynika, że kupujący przez internet zostawili w sklepach internetowych aż o 176% więcej, niż wynosiła średnia dzienna w październiku. W porównaniu z miesiącem poprzedzającym Black Friday, gdzie średnia wartość koszyka wynosiła 146 zł, podczas listopadowego konsumenckiego święta wyniosła 190 zł, czyli była ona wyższa o ponad 30%. Źródło: KIR

Nouveau call-to-action

Amerykański Walmart wskoczy na podium i pokona Apple

Dane analitycznej firmy eMarketer nie pozostawiają wątpliwości – Walmart jeszcze w 2018 stanie się trzecim, największym detalistą e-commerce na świecie. Amerykańska korporacja, wraz z spółkami-córkami – Sam's Club i Jet.com, pokona tym samym Apple, spychając go na czwartą pozycję.

Według wyliczeń tej samej firmy, jeszcze w 2017 roku Walmart miał 3,3% udział w światowym rynku e-commerce, co dawało mu czwarte miejsce w rankingu. W roku 2018 wzrósł on do 4%, co pozwoliło mu wyprzedzić Apple (3,9%) o jedną dziesiątą. Źródło: Wiadomości Handlowe

Dynamiczny rozwój e-handlu w Turcji

W latach 2013-2017 zaobserwowano aż czterokrotny wzrost wartości rynku e-handlu w Turcji. Szacuje się, że jego wartość w roku 2018 wyniesie 50 miliardów TL, czyli aż o 18,5% więcej, w stosunku do roku ubiegłego (42,2 miliarda TL). 

Jakie czynniki sprawiły, że handel elektroniczny w Turcji rozwija się w tak dynamicznym tempie? Na pewno można zawdzięczać to cyfrowym innowacjom, do których bardzo szybko dostosowuje się młoda i dynamiczna populacja Turcji. Ale to nie wszystko – rozwój ten przede wszystkim napędzają czynniki takie jak redukcja kosztów związanych z magazynowaniem oraz procesem sprzedaży, dzięki czemu turecki rynek e-commerce zapełnia się nowymi firmami. 

Dzięki dobrej koniunkturze i szybkiemu rozwojowi, Turcja przyciąga do siebie również wielu e-sprzedażowych gigantów. Amerykański eBay wykupił aż 93% udziałów w jednej z większych tureckich platform – GittiGidiyor, od września bieżącego roku na terenie kraju działa Amazon, dla którego konkurencją jest już nie tylko GittiGidiyor, ale i działające już Hepsiburada i N11. Turecki rynek przyciągnął również Alibabę, który zainwestował aż 600 milionów dolarów w mającą aż 16 milionów użytkowników platformę Trendyol. Wniosek? Rywalizacja o klienta w tureckim e-commerce robi się bardzo zaciekła!
Źródło: Antyweb

0 komentarzy