Facebook: te nowe narzędzia pomogą Ci w biznesie

Social media to od dawna ważny kanał komunikacji z potencjalnymi, ale też aktualnymi klientami.

Zdając sobie z tego sprawę, Facebook wprowadza nowe możliwości. Dzięki nim zaciśniesz swoją relację z klientami.

better-contact-with-customers

W tym artykule dowiesz się:

  • fine_print czego oczekują klienci (wyniki badań)

  • automatic jaką funkcję wprowadza Facebook

  • inspection jak nowa funkcja pomoże Ci w spełnieniu oczekiwań

  • export w jaki sposób możesz się przygotować

Jednak zanim przejdziesz dalej...

Pamiętaj, że reklama powinna Ci się opłacać, a nie tylko przynosić
ruch na stronę. Nasz poradnik pokaże Ci, jak zarabiać na reklamie:

reklama facebook

Czego oczekują klienci?

Klienci mówią jasno: możliwość wysyłania wiadomości do firmy buduje zaufanie do marki.

90% klientów mówi wprost, że oczekują natychmiastowej odpowiedzi.

A dziś z Messengera korzysta 1,3 mld osób.

W Polsce z kolei jest to najpopularniejszy komunikator. Korzysta z niego ponad 13,8 mln użytkowników (źródło).

Nic dziwnego zatem, że wielu klientów oczekuje możliwości kontaktu za pomocą tego komunikatora.

Możliwość bezpośredniego kontaktu z marką okazała się niezwykle istotna w dobie pandemii. Klienci zaczęli dopytywać:

  • czy sklep czy punkt stacjonarny jest już otwarty

  • czy nadal można zamawiać w sieci i odbierać osobiście

  • kiedy zostanie wysłana paczka (z jakim opóźnieniem)

Marki dostępne na Messengerze sporo zyskały. Przejęły tych klientów, którzy u konkurencji nie otrzymali odpowiedzi na czas.

Możliwość szybkiego kontaktu skłania klientów do zostawienia wiadomości. Gdy zostaną dobrze obsłużeni przez dział obsługi klienta, stają się lojalni:

New call-to-action

Jaką funkcję wprowadza Facebook?

Messenger będzie posiadał nową, bardzo istotną funkcję:

Właściciele biznesów, posiadających swoje konto na Facebooku, będą mogli obsługiwać swoich klientów bezpośrednio w aplikacji Messengera. Tej samej, z której korzystają prywatnie.

Zatem–

Prywatny komunikator Messenger zyska funkcję biznesową.

opcja-zmiany-konta

Jak widać na załączonych wyżej zrzutach ekranu, Messenger umożliwi w łatwy sposób przełączenie się między profilem prywatnym, a firmowym. Oczywiście w przypadku zarządzania wieloma profilami firmowymi, znajdą się one wszystkie na liście.

Taki sposób rozdzielenia konwersacji sprawia, że uniknie się pomyłek przy odpisywaniu klientom.

Co z dotychczasową skrzynką?

Facebook podaje, że skrzynka odbiorcza w aplikacji Page Manager pozostanie na swoim miejscu.

Korzystanie z Messengera dla biznesu nie będzie koniecznością. Jeśli preferujesz pracę przy komputerze i w ustalonych godzinach, śmiało możesz korzystać dalej z Page Managera.

Oczywiście możesz również łączyć korzystanie z obu aplikacji w miarę potrzeb.

Czy trzeba się przygotować?

Nowa funkcja w Messengerze pojawi się automatycznie. Technicznie zatem nie musisz się w żaden sposób przygotowywać. Ale...

Warto, abyś przemyślał strategię wykorzystania tej nowej funkcji w swoim biznesie. Sprawa jest prosta: jeśli zaczniesz być dostępny z poziomu swojego prywatnego telefonu 24h, szybko się wypalisz.

Co więcej, trudno będzie Ci się skupić na codziennej pracy. Wszak będziesz otrzymywać nowe powiadomienia na okrągło.

notifications-may-be-overwhelming

Duża liczba powiadomień i wiadomości od klientów może dosięgnąć nas teraz na urlopach

Koniecznie zatem dobrze się zastanów, w jaki sposób chcesz być dostępny dla swoich klientów na Messengerze.

Dobra komunikacja z klientem skutkuje większym zaangażowaniem w tworzenie treści, a to zwiększa sprzedaż i poprawia SEO:

 

user generated content

To nie wszystko:

Nowa funkcja Messengera to nie jedyne, co zapowiada Facebook.

Dzięki przeciekom wiemy, że Facebook pracuje nad narzędziem do komunikacji e-mail marketingowej:

 

 

Facebook oficjalnie potwierdził te doniesienia.

Narzędzie przechodzi obecnie fazę testów na małej liczbie małych i średnich biznesów, które zakwalifikowały się do programu beta testerów.

0 komentarzy