Europejski e-handel nie zwalnia tempa - Przegląd newsów #3

Jaka będzie wartość rynku e-handlu w bieżącym roku? Kto wdraża kolejne ciekawe rozwiązania? Wszystkiego dowiecie się z kolejnego zestawienia newsów ze świata e-commerce, które dla Was przygotowaliśmy. Zapraszamy do lektury!

blogTitle-google_shopping_offline

Europejski e-handel nie zwalnia tempa

Ile był wart europejski rynek e-commerce w Europie w roku 2017? Według najnowszego raportu European B2C Ecommerce Report, aż 534 miliardy euro. Najwięcej, bo 69% całościowej e-sprzedaży, wygenerowała Europa Zachodnia. Z kolei Europa Centralna, w tym Polska, około 5,1%.

Patrząc wstecz, europejski rynek e-commerce znacząco wzrósł – jeszcze pięć lat temu, w roku 2013, był wart 307 miliardów euro. W 2018 roku prognozowany jest wzrost aż o 13%, co oznacza, że będzie on wart około 602 miliardy euro.

Copywriter Alibaby jest... robotem

Koncern Alibaba ma nowego copywritera! Nowy nabytek chińskiego giganta, nazwany „AI-copywriter” to urządzenie oparte na sztucznej inteligencji, które potrafi napisać aż 20 tysięcy linijek w sekundę. Pozytywnie zdało ono test Turinga, sprawdzający zdolność maszyny do uczenia się języków naturalnych i jej umiejętność myślenia w sposób podobny do ludzkiego. Robot-copywriter ucząc się na podstawie milionów próbek treści z platform Alibaby – Tmall i Taobao – przetwarza je i generuje indywidualną kopię dla danego produktu.

Peek & Cloppenburg uruchomił w Polsce swój e-sklep

Niemiecka sieć sklepów Peek & Cloppenburg, mająca 11 sklepów stacjonarnych w Polsce, uruchomiła sklep internetowy w naszym kraju. W ofercie online znajdzie się w nim około 20 000 produktów 300 marek. Sklep oferuje możliwość darmowej dostawy zamówień online do wybranego przez siebie sklepu stacjonarnego oraz bezkosztowego zwrotu towaru w przeciągu 100 dni od złożenia zamówienia.

Customer experience – to się teraz liczy

Najnowszy międzynarodowy raport KPMG nie pozostawia wątpliwości – najlepsze wyniki finansowe osiągają firmy, które zarządzają doświadczeniami klienta (customer experience). Wnioski z przeprowadzonego na 54 tysiącach konsumentów z 14 krajów badania, wskazują, iż największy wpływ na ocenę danej marki mają wiarygodność i personalizacja, możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Wyniki pokazały również, że firmy, które szczególnie dbają o pozytywne interakcje ze swoimi klientami, mają przychód większy aż o 54% większy od firm, które nie dbają o ten aspekt.

Nouveau call-to-action

0 komentarzy