Nowa inwestycja Amazona w Polsce – Przegląd newsów #4

Amazon nie zwalnia tempa i inwestuje w kolejne centrum logistyczne w Polsce, polski start-up produkujący opakowania rośnie w siłę na rynku nie tylko rodzimym, ale i europejskim... A co poza tym ostatnio wydarzyło się w e-commerce? Zajrzyj do najnowszego Przeglądu i sprawdź!

blogTitle-Online-Shopping-Mobile

Nowa funkcja Instagrama

Należący do Marka Zuckerberga Instagram wprowadza nową, ciekawą funkcję – możliwość zakupu produktu prosto ze zdjęcia. Na ten moment funkcja ta jest dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych, a współpracę z platformą podjęło 20 marek, m.in. Adidas i H&M. 

Na czym polega funkcja? Na dodanym zdjęciu lub wideo pojawi się możliwość kliknięcia na obiekt i przejścia bezpośrednio do zamówienia. Dotychczas marki mogły oznaczać swoje produkty i linkować do swojej strony internetowej.  Od wtorku cały proces, od wtorku odbywa się to wyłącznie przez Instagram, tym samym staje się on samodzielną platformą zakupową. 

Źródło: wnp.pl

38 milionów dla Packhelpu

Packhelp powstały w 2015 roku polski start-up, umożliwiający samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań (zapakuj.to), zamknął rundę inwestycyjną w wysokości 37,9 mln złotych. Przeprowadzona została ona przez fundusz inwestycyjny White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg.

Pozyskane fundusze mają wspomóc firmę w skalowaniu sprzedaży na największych europejskich rynkach  obecnie firma dostarcza produkty do klientów z 30 krajów, m.in. Wielkiej Brytanii, Niemiec, Skandynawii oraz Hiszpanii. Do największych klientów należą korporacje takie jak L'Oreal, H&M, Uber czy Google. 

Źródło: wirtualnemedia.pl

Nouveau call-to-action

E-klienci coraz częściej wybierają mobile

Według danych zebranych przez Shopera, około 2/3 wejść do sklepów internetowych opartych na platformie, odbywa się poprzez urządzenia mobilne. Z kolei, jeśli chodzi o samo dokonywanie zakupów i przejście do kasy, proporcja ta zmienia się na korzyść komputerów – 58% kupujących korzystała właśnie z nich, 39% ze smartfona, a 3% używa do tego tabletu. 

Ciekawym wnioskiem z badań Shopera jest również to, że branżą, którą całkowicie zdominowały zakupy robione za pomocą urządzeń mobilnych, jest... odzież. W styczniu i lutym tego roku kupowało ubrania w ten sposób aż 58% użytkowników. W zestawieniu ogólnym, łącznie z odwiedzającymi e-sklepy, smartfonami i tabletami posługiwało się aż 71% z nich. 

Źródło: internetstandard.pl

Amazon otworzy nowy magazyn w Polsce

Amerykański gigant z Seattle otworzy w Pawlikowicach (woj. łódzkie) swoje nowe centrum logistyczne. Ma ono dać 1000 nowych miejsc pracy – poszukiwani są m.in. menadżerowie operacyni, specjaliści ds. IT oraz inżynierowie. Jest to szóste centrum Amazona w Polsce. 

Zdaniem Stevena Harmana, szefa ds. operacyjnych w Amazon, województwo łódzkie gwarantuje Amazonowi dostęp do najwyższej klasy kapitału ludzkiego i bardzo dobrej infrastruktury. 

Nowe centrum ma liczyć 45 tys. m. kw., a deweloperem powstającej pod Łodzią inwestycji będzie Panattoni Europe. 

Źródło: Bankier

0 komentarzy