Nowe funkcje w Google Ads, o których warto wiedzieć

Włączenie kampanii Google Ads do strategii marketingowej jest konieczne, jeśli chcesz poprawić swoją widoczność w internecie. Narzędzie to może być świetnym sposobem na osiągnięcie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu w Twoim sklepie internetowym. Aby nadążać za obowiązującymi trendami i dostarczać użytkownikom jak najlepszą wersję narzędzia, Google wprowadziło kilka ciekawych nowości, które mogą być istotne dla Twojego biznesu.

1. Strona Statystyki do identyfikacji trendów wyszukiwania

W 2020 roku Google testowało wersję beta strony Statystyki w kilku krajach, ale od 14 kwietnia już oficjalnie w końcu uruchomiło ją dla wszystkich reklamodawców na całym świecie.

💡 Strona Statystyki pozwala użytkownikom określić aktualne trendy wyszukiwania i sprawdzić, czy Twoja marka odpowiada zapotrzebowaniu grupy docelowej.

Dzięki nowej funkcji reklamodawcy mogą śledzić zainteresowania konsumentów i dzięki temu dostosować kampanie marketingowe do aktualnych rynkowych trendów i zmieniających się wymagań potencjalnych klientów.

Źródło: Google

Jakie są korzyści?

  • Dane dopasowane i spersonalizowane dla Twojej firmy

Informacje wyświetlane na stronie Statystyki są wybierane na podstawie wyników Twoich kampanii Google oraz słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników, które pasują do Twoich reklam.

Trendy i liczby, które widzisz na swojej stronie Statystyki są zatem bardzo istotne, bo dostosowane do Twojego biznesu.

  • Prosta i skuteczna analiza

Dodatkowo, nowa funkcja Google Ads pozwala w prosty i skuteczny sposób analizować wyniki kampanii. Jeśli regularnie przyglądasz się swoim wskaźnikom KPI, będziesz w stanie zidentyfikować możliwości rozwoju dla swojego biznesu za pomocą Google Ads.

  • Informacje zawarte w rekomendacjach

Wszystkie dane, które można zobaczyć na stronie Statystyki, są również zintegrowane z rekomendacjami na koncie Google Ads. Ta funkcja może być naprawdę przydatna, ponieważ umożliwia zintegrowanie wszystkich statystyk.

New call-to-action

2. Automatyczne stosowanie rekomendacji

Dzięki sekcji „Rekomendacje”, otrzymujesz spersonalizowane sugestie oparte na analizie, aby poprawić wydajność Twoich kampanii Google Ads.

Google analizuje Twoje wyniki i jeśli jego algorytmy wykryją możliwości optymalizacji Twoich reklam, są one klasyfikowane jako rekomendacje.

Dzięki nowej aktualizacji Google Ads i możliwości włączenia automatycznego stosowania rekomendacji, optymalizacja kampanii marketingowych staje się jeszcze łatwiejsza.

Źródło: Google

💡 Uwaga: Możesz w każdej chwili włączyć lub wyłączyć tę funkcję, Twój budżet nie zwiększa się automatycznie!

Jakie są korzyści?

  • Oszczędność czasu

Dzięki automatycznemu zastosowaniu rekomendacji wybranych przez Google, oszczędzasz spędzany na wszystkim, co związane z analizą i optymalizacją. Dzięki temu możesz w większym stopniu skupić się np. na rozwoju nowych produktów i obsłudze klienta.

  • Zmiany, którymi można zarządzać

Jeśli zastosowałeś nową funkcję, możesz kliknąć zakładkę „Historia zmian” i uzyskać dostęp do przeglądu tego, kiedy i jak często rekomendacje były stosowane. Dzięki temu można łatwo zarządzać i kontrolować zmiany na koncie.

👉 Aby dowiedzieć się więcej o rekomendacjach Google Ads, kliknij tutaj.

3. Śledzenie wydajności z poziomu aplikacji mobilnej Google Ads

Google zaktualizowało również aplikację mobilną Google Ads, aby jeszcze bardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie reklamami niezależnie od tego, gdzie jesteś. Aplikacja pozwala na monitorowanie wyników i szybką edycję kampanii za pomocą smartfona.

Kilka tygodni temu Google wprowadziło dwie nowe funkcje, które mają poprawić doświadczenia użytkowników.

  • Spersonalizowane powiadomienia i alerty

Dzięki nowej aktualizacji możesz teraz otrzymywać powiadomienia i alerty w czasie rzeczywistym, aby zawsze być informowany o swoich wynikach.

Aby włączyć nową funkcję, przejdź do strony „Ustawienia” aplikacji, włącz powiadomienia niestandardowe i ustaw je na czas, w którym chcesz je zobaczyć.

Takie powiadomienie może wyglądać następująco:

Źródło: Google

  • Strona Statystyki dostępna również w aplikacji mobilnej

Dobra wiadomość: wspomniana wyżej nowa strona Statystyki jest dostępna również w aplikacji mobilnej Google Ads. Dzięki tej nowej funkcji, otrzymasz powiadomienie w czasie rzeczywistym na swój smartfon, jeśli Twoje wyniki znacząco się zmienią.

💡 Najnowsza wersja aplikacji mobilnej Google Ads jest dostępna dla urządzeń z systemem Android oraz iOS.

👇Chcesz być na bieżąco z wiadomościami ze świata e-commerce? Zapisz się na nasz ekspercki biuletyn! Zapisz się na newsletter ️

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim: Les nouvelles fonctionnalités Google Ads à connaître

0 komentarzy