Dlaczego warto oferować konsumentom zabezpieczenie w postaci gwarancji?

Polski rynek e-commerce intensywnie się rozwija i sprzedawcy internetowi starają się dbać o prawa konsumenta. Pomimo to zdarzają się sytuacje, w których klient został oszukany, nie otrzymał zwrotu wpłaconych pieniędzy, czy też sklep nie przesłał zamówienia. Boleśnie przekonali się o tym kupujący na stronie Markowystyl.pl, którzy pomimo złożonych zamówień, nie otrzymali zamówionego towaru.

blogTitle-mystery_shopping

Sprawą zajęła się małopolska policja, która zatrzymała oszustów. Policja ustaliła, że właściciele tego sklepu nie posiadali żadnego magazynu z towarem, a ich jedynym celem było wyłudzanie pieniędzy. W ciągu kilku tygodni zebrali łącznie ponad 400 tysięcy złotych. Takich historii jest na pewno więcej. Wszystkie one przekładają się na brak zaufania ze strony konsumentów do zakupów w sieci. Jak wskazuje badanie Gemius dla E-commerce Polska, polscy konsumenci nadal uważają zakupy w sieci za ryzykowne.

1

Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, str. 28.

Jak zdobyć zaufanie klienta?

Aby zmniejszyć „porzucalność koszyka” i przełamać barierę nieufności Trusted Shops oferuje gwarancję, dzięki której, w przypadku braku dostawy lub zwrotu towaru konsumenci są chronieni przed utratą pieniędzy – niezależnie od wybranej formy płatności.

Zintegrowanie ochrony kupującego jest istotną kwestią na etapie finalizowania transakcji, gdzie nieprzekonani klienci często rezygnują z zakupów. Dzięki finansowej gwarancji, kupujący czują się bezpiecznie i chętniej dokonują zakupu. Nie mają już wątpliwości związanych z ryzykiem utraty pieniędzy. Trusted Shops oferuje dwa warianty takiej ochrony: bezpłatną (zabezpieczenie do 10 tysięcy złotych) oraz opcję płatną dla klientów (zabezpieczenie do 20 tysięcy złotych).

1

Na profilu sklepu warto zamieścić informację o gwarancji bezpiecznych zakupów w sklepie. W tym celu można skorzystać z naszego pakietu kreacji.

Jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje na temat gwarancji, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: 22 462 64 00.

0 komentarzy