Opinie klientów, czyli dobry wyróżnik sklepu internetowego

Klienci, którzy decydują się na zakupy w sieci mogą wybierać spośród coraz większej liczby e-sklepów oferujących podobny asortyment. W jaki sposób sklep może się pozytywnie wyróżnić, aby zainteresować i przeciągnąć na swoją stronę nowych konsumentów? Dobrym wyróżnikiem z pewnością jest wysoki poziom obsługi klienta, doceniony przez innych kupujących.

blogTitle-stars-google-search-organic-alternative

Komunikacja do poprawy

Klienci sklepów internetowych przykładają dużą wagę do poziomu obsługi. Każdy kupujący chce być profesjonalnie i szybko obsłużony, a w razie pojawienia się trudności uzyskać konkretną odpowiedź. Niestety wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze zaniedbuje ten aspekt. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops aż 28% ankietowanych wskazało, że sklep nie odpowiedział lub zbyt późno odpisał na przesłane zapytanie. Odpowiednia komunikacja jest czynnikiem, który pomaga w podjęciu decyzji zakupowej i ma bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży, a także komentarzach zostawionych przez dotychczasowych klientów sklepu.

 

Opinie klientów są najlepszym i obiektywnym sposobem na zaprezentowanie wszystkich walorów sklepu. Dobry serwis i sprawna obsługa klienta pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe osób, które odwiedzają stronę sklepu po raz pierwszy.

Według najnowszego badania Gemius dla E-commerce Polska, aż 59% badanych przyznaje, że podejmuje decyzje zakupowe na podstawie pozytywnych opinii, które przeczytali na temat sklepu.

1

Komentarze klientów w zasięgu ręki

Wielu konsumentów ceni sobie, jeśli w sklepie internetowym łatwo i szybko mogą przeczytać opinie klientów. Trusted Shops oferuje taką możliwość w postaci widgetu. Po najechaniu myszką na widget, kupującym wyświetlą się informacje na temat liczby zamieszczonych opinii, jak również łączna ocena sklepu. Wypełniając formularz, klient ma możliwość oceny trzech kategorii: serwis, dostawa oraz towar.

2

Zbieranie opinii klientów jest bardzo proste, a zasady w przejrzysty sposób zostały opisane w instrukcji. Na stronie z podziękowaniem za dokonanie zakupu, klient otrzyma zapytanie, czy chce po kilku dniach otrzymać maila z prośba o ocenę sklepu? Aby zwiększyć liczbę komentarzy, wprowadziliśmy narzędzie Review Collector, który umożliwia wysłanie wiadomości z prośbą o wystawienie opinii.

Dobrym pomysłem, na zebranie dodatkowych komentarzy jest również promocja w mediach społecznościowych. Na profilu sklepu warto zamieścić informację o możliwość dodawania opinii. Nic tak nie zmotywuje klientów, jak poczucie, że ich zdanie jest ważne zarówno dla sprzedających, jak i przyszłych klientów sklepu.

Osoby, które chciałyby uzyskać dodatkowe informacje na temat systemu opinii, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: 22 462 64 00.

Życzymy Państwu samych konstruktywnych komentarzy!

0 komentarzy