Czy wiesz, że Google codziennie otrzymuje aż do 63 000 zapytań na sekundę? Dzieje się tak ze względu na zmieniające się zachowania zakupowe. Obecnie, klienci zanim coś kupią, dokładnie wyszukują w internecie informacji na temat danej usługi czy produktu. W związku z tym bardzo ważne jest, aby firma miała wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.
Aż 52% milenialsów przyznaje, że w ostatnich latach coraz częściej korzystają z poczty elektronicznej. Dlatego nawet Twoja strategia e-mail marketingu musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (niezależnie od pozostałych kanałów marketingu internetowego).
Masz możliwość przesyłania treści z wiadomości e-mail na swoją witrynę internetową i odwrotnie, mimo że nie istnieje pomiędzy nimi bezpośrednie połączenie. Poddanie Twoich e-maili przyjaznemu pozycjonowaniu z pewnością pomoże Ci zdobyć przewagę nad konkurencją. Oto rozwiązanie:
- Twoja lista subskrybentów wiadomości e-mail zwiększy się z każdym klientem, który znajdzie Cię poprzez blogi i biuletyny zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych.
- Wzrośnie zaangażowanie klientów, które także zwiększy ruch i liczbę konwersji w Twojej witrynie internetowej.
Dlatego najwyższy czas pomyśleć o optymalizacji e-maili pod kątem wyszukiwarek. Oto kilka wskazówek, jak zacząć. Przyjrzyj się im.
1. Twórz teksty bogate w słowa kluczowe
Teksty nasycone słowami kluczowymi pomogą w znaczący sposób zoptymalizować wiadomości e-mail. W rzeczywistości to dobra strategia ponownego wykorzystania e-maili w Internecie. Oto kilka najlepszych sposobów na uwzględnienie w e-mailach słów kluczowych na potrzeby SEO:
- Pamiętaj, aby słowa kluczowe znajdowały się w temacie,
- Słowa kluczowe powinny także znaleźć się w treści wiadomości,
- Uwzględnij znaczniki H1 i H2 podczas używania słów kluczowych,
- Pamiętaj też o zoptymalizowaniu treści anchor text do linków,
- Zoptymalizuj wszystkie obrazy zawarte w e-mailu, dodając atrybuty ALT oraz słowa kluczowe,
- Umieść powiązane słowa kluczowe w archiwach biuletynu na swoich witrynach internetowych.

2. Dodaj linki
Być może już dodajesz linki do e-maili promocyjnych, aby zwiększyć stopę konwersji subskrybentów. Postaraj się jednak o rozbudowanie strategii związanej z linkami, ponieważ to świetny sposób na optymalizację e-maili –umieszczaj linki przekierowujące do treści na Twojej stronie internetowej. Pozwoli to subskrybentom uzyskać dostęp do tematów, które ich interesują, a także pomóc im uzyskać szczegółowe informacje na temat Twojej działalności. A co Ty zyskasz dzięki temu? Zwiększysz ruch w Twojej witrynie internetowej i uzyskasz lepsze wyniki SEO.
3. Optymalizacja tematów i tagów meta description – to naprawdę działa
Temat wiadomości zawiera odpowiednie słowa kluczowe, ale czy to wystarczy do optymalizacji? Nie. Należy także pamiętać, w jaki sposób Twój temat oraz początkowe zdania pojawiają się w wynikach wyszukiwania jako nagłówki i tagi meta description. Pozwala to przeanalizować, czy temat odzwierciedla zawartość wiadomości oraz czy konieczne jest podjęcie działań korygujących związanych z optymalizacją. Możesz także zoptymalizować tekst podglądu, aby uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania. Odpowiednio wykonana optymalizacja może zdziałać cuda, jeśli zależy Ci na przyspieszeniu współczynników klikalności i open rate.
Przeczytaj również: E-mail marketing, jak uzyskać lepszy współczynnik otwarć?
4. Wybierz optymalizację mobilną
81% sprzedawców uważa, że optymalizacja witryny internetowej pod kątem urządzeń mobilnych to skuteczna strategia marketingowa. A dlaczego miałoby być inaczej? W końcu w latach 2011–2018 nastąpił sześciokrotny wzrost wykorzystania Internetu mobilnego. To jeden z powodów, dla których 59% e-maili zostaje otwartych za pomocą urządzeń mobilnych. Wykorzystaj ten fakt i zoptymalizuj e-maile pod ich kątem. Zacznij od optymalizacji obrazów w e-mailach na potrzeby urządzeń mobilnych. Dzięki temu będą poprawnie wyświetlane na tych nośnikach.
Widok pojedynczej kolumny podczas przeglądania e-maila jest kolejną skuteczną sztuczką związaną z optymalizacją. Dzięki temu wygenerujesz lepszy współczynnik klikalności oraz przyciągniesz więcej odwiedzających do Twoich witryn internetowych, co w dłuższej perspektywie poprawi ich pozycję w rankingu wyszukiwarek.
5. Sprawdzaj swoje wezwania do działania (CTA)
Odpowiednio zoptymalizowane wezwanie do działania może w znaczący sposób zwiększyć współczynniki klikalności. Aby stworzyć odpowiednie wezwanie do działania, które będzie współgrało z oczekiwaniami subskrybentów i zapewni maksymalny ruch na stronie internetowej, musisz przeprowadzić test A/B na takich elementach e-maila, jak czcionka, kolor, pozycja, tekst itp.
6. Wybierz unikalne strony docelowe
Wysyłając specjalne e-maile promocyjne, pamiętaj, aby nie przekierowywać subskrybentów na ogólne strony produktów. Zamiast tego idź o krok dalej i twórz wyjątkowe strony docelowe dla każdego e-maila promocyjnego. Pamiętaj, że im wyższa pozycja Twoich stron docelowych, tym większe szanse na linki prowadzące do Twojej witryny. W ostatecznym rozrachunku znacznie poprawi to Twoje wyniki wyszukiwania.
7. Zapoznaj się z narzędziem Google Analytics
Aby ocenić wydajność kampanii e-mailowej, istotne jest uzyskanie informacji, w jakim stopniu angażują się w nią klienci. W tym celu należy monitorować ruch z e-maili do Twojej witryny internetowej. Możesz to zrobić, konfigurując śledzenie adresów URL w narzędziu Google Analytics. Zacznij od dodania parametrów UTM takich jak Utm_medium, Utm_campaign, Utm_source itp. do linków, które umieszczasz w e-mailach. To świetny sposób na sprawdzenie, w jaki sposób Twoja kampania e-mailowa reaguje na SEO oraz co można zrobić, aby zwiększyć jej wpływ.
Kilka słów na zakończenie
Dobra strategia e-mail marketingu to wszystko, czego potrzebujesz, aby nawiązać kontakt z subskrybentami i zwiększyć liczbę konwersji. A czy istnieje lepszy sposób na rozbudowanie strategii e-mail marketingu niż jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych? Zacznij więc od razu i wykorzystaj omówione powyżej wskazówki, aby zoptymalizować swój cyfrowy zasięg lepiej niż kiedykolwiek.