Jak zoptymalizować emaile pod kątem wyszukiwarek? - 7 porad

Czy wiesz, że Google codziennie otrzymuje aż do 63 000 zapytań na sekundę? Dzieje się tak ze względu na zmieniające się zachowania zakupowe. Obecnie, klienci zanim coś kupią, dokładnie wyszukują w internecie informacji na temat danej usługi czy produktu. W związku z tym bardzo ważne jest, aby firma miała wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

e-mail_marketing_newsletter_632x260

Aż 52% milenialsów przyznaje, że w ostatnich latach coraz częściej korzystają z poczty elektronicznej. Dlatego nawet Twoja strategia e-mail marketingu musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (niezależnie od pozostałych kanałów marketingu internetowego).

Increasing_Email_Usage

Masz możliwość przesyłania treści z wiadomości e-mail na swoją witrynę internetową i odwrotnie, mimo że nie istnieje pomiędzy nimi bezpośrednie połączenie. Poddanie Twoich e-maili przyjaznemu pozycjonowaniu z pewnością pomoże Ci zdobyć przewagę nad konkurencją. Oto rozwiązanie:

  • Twoja lista subskrybentów wiadomości e-mail zwiększy się z każdym klientem, który znajdzie Cię poprzez blogi i biuletyny zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych.
  • Wzrośnie zaangażowanie klientów, które także zwiększy ruch i liczbę konwersji w Twojej witrynie internetowej.

Dlatego najwyższy czas pomyśleć o optymalizacji e-maili pod kątem wyszukiwarek. Oto kilka wskazówek, jak zacząć. Przyjrzyj się im.

1. Twórz teksty bogate w słowa kluczowe

Teksty nasycone słowami kluczowymi pomogą w znaczący sposób zoptymalizować wiadomości e-mail. W rzeczywistości to dobra strategia ponownego wykorzystania e-maili w Internecie. Oto kilka najlepszych sposobów na uwzględnienie w e-mailach słów kluczowych na potrzeby SEO:

  • Pamiętaj, aby słowa kluczowe znajdowały się w temacie,
  • Słowa kluczowe powinny także znaleźć się w treści wiadomości,
  • Uwzględnij znaczniki H1 i H2 podczas używania słów kluczowych,
  • Pamiętaj też o zoptymalizowaniu treści anchor text do linków,
  • Zoptymalizuj wszystkie obrazy zawarte w e-mailu, dodając atrybuty ALT oraz słowa kluczowe,
  • Umieść powiązane słowa kluczowe w archiwach biuletynu na swoich witrynach internetowych.
Nouveau call-to-action

2. Dodaj linki

Być może już dodajesz linki do e-maili promocyjnych, aby zwiększyć stopę konwersji subskrybentów. Postaraj się jednak o rozbudowanie strategii związanej z linkami, ponieważ to świetny sposób na optymalizację e-maili umieszczaj linki przekierowujące do treści na Twojej stronie internetowej. Pozwoli to subskrybentom uzyskać dostęp do tematów, które ich interesują, a także pomóc im uzyskać szczegółowe informacje na temat Twojej działalności. A co Ty zyskasz dzięki temu? Zwiększysz ruch w Twojej witrynie internetowej i uzyskasz lepsze wyniki SEO.

3. Optymalizacja tematów i tagów meta description – to naprawdę działa

Temat wiadomości zawiera odpowiednie słowa kluczowe, ale czy to wystarczy do optymalizacji? Nie. Należy także pamiętać, w jaki sposób Twój temat oraz początkowe zdania pojawiają się w wynikach wyszukiwania jako nagłówki i tagi meta description. Pozwala to przeanalizować, czy temat odzwierciedla zawartość wiadomości oraz czy konieczne jest podjęcie działań korygujących związanych z optymalizacją. Możesz także zoptymalizować tekst podglądu, aby uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania. Odpowiednio wykonana optymalizacja może zdziałać cuda, jeśli zależy Ci na przyspieszeniu współczynników klikalności i open rate.

Przeczytaj również: E-mail marketing, jak uzyskać lepszy współczynnik otwarć?

4. Wybierz optymalizację mobilną

81% sprzedawców uważa, że optymalizacja witryny internetowej pod kątem urządzeń mobilnych to skuteczna strategia marketingowa. A dlaczego miałoby być inaczej? W końcu w latach 2011–2018 nastąpił sześciokrotny wzrost wykorzystania Internetu mobilnego. To jeden z powodów, dla których 59% e-maili zostaje otwartych za pomocą urządzeń mobilnych. Wykorzystaj ten fakt i zoptymalizuj e-maile pod ich kątem. Zacznij od optymalizacji obrazów w e-mailach na potrzeby urządzeń mobilnych. Dzięki temu będą poprawnie wyświetlane na tych nośnikach.

Widok pojedynczej kolumny podczas przeglądania e-maila jest kolejną skuteczną sztuczką związaną z optymalizacją. Dzięki temu wygenerujesz lepszy współczynnik klikalności oraz przyciągniesz więcej odwiedzających do Twoich witryn internetowych, co w dłuższej perspektywie poprawi ich pozycję w rankingu wyszukiwarek.

5. Sprawdzaj swoje wezwania do działania (CTA)

Odpowiednio zoptymalizowane wezwanie do działania może w znaczący sposób zwiększyć współczynniki klikalności. Aby stworzyć odpowiednie wezwanie do działania, które będzie współgrało z oczekiwaniami subskrybentów i zapewni maksymalny ruch na stronie internetowej, musisz przeprowadzić test A/B na takich elementach e-maila, jak czcionka, kolor, pozycja, tekst itp.

6. Wybierz unikalne strony docelowe

Wysyłając specjalne e-maile promocyjne, pamiętaj, aby nie przekierowywać subskrybentów na ogólne strony produktów. Zamiast tego idź o krok dalej i twórz wyjątkowe strony docelowe dla każdego e-maila promocyjnego. Pamiętaj, że im wyższa pozycja Twoich stron docelowych, tym większe szanse na linki prowadzące do Twojej witryny. W ostatecznym rozrachunku znacznie poprawi to Twoje wyniki wyszukiwania.

7. Zapoznaj się z narzędziem Google Analytics

Aby ocenić wydajność kampanii e-mailowej, istotne jest uzyskanie informacji, w jakim stopniu angażują się w nią klienci. W tym celu należy monitorować ruch z e-maili do Twojej witryny internetowej. Możesz to zrobić, konfigurując śledzenie adresów URL w narzędziu Google Analytics. Zacznij od dodania parametrów UTM takich jak Utm_medium, Utm_campaign, Utm_source itp. do linków, które umieszczasz w e-mailach. To świetny sposób na sprawdzenie, w jaki sposób Twoja kampania e-mailowa reaguje na SEO oraz co można zrobić, aby zwiększyć jej wpływ.

Kilka słów na zakończenie

Dobra strategia e-mail marketingu to wszystko, czego potrzebujesz, aby nawiązać kontakt z subskrybentami i zwiększyć liczbę konwersji. A czy istnieje lepszy sposób na rozbudowanie strategii e-mail marketingu niż jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych? Zacznij więc od razu i wykorzystaj omówione powyżej wskazówki, aby zoptymalizować swój cyfrowy zasięg lepiej niż kiedykolwiek.

0 komentarzy