Organizacja walentynkowej promocji w e-sklepie - porady

Walentynki, a przede wszystkim okres przed samym świętem, to dla wielu e-sprzedawców czas wytężonej pracy. Sklepy online prześcigają się w ofertach, by przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, dzięki którym możesz dogonić, a nawet zostawić konkurencję w tyle!  

blogTitle-valentines_day

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez platformę Prezentmarzeń, obchody dnia zakochanych w 2020 roku deklarowało aż 82% badanych. 55% z nich to osoby z grupy wiekowej 25-34. Jeśli chodzi zaś o planowane na ten dzień wydatki, to najliczniejsza grupa (34%) ma zamiar przeznaczyć na zakup prezentu ukochanej osobie od 100 do 300 zł, zaś 24% badanych - od 50 do 100 zł. Tylko 4% Polaków w ogóle nie planuje zakupu walentynkowego upominku.

Czasu do walentynek zostało niewiele – to ostatni dzwonek, by zacząć działać. Oto, co możesz zrobić, by przyciągnąć do siebie klientów.

Stwórz walentynkową podstronę

Jeśli dysponujesz czasem i masz na podorędziu osobę, która mogłaby to dla Ciebie zrobić, proponujemy stworzenie osobnej podstrony z prezentami dedykowanymi na walentynki.

Jest to duże ułatwienie dla szukających odpowiedniego prezentu - nie muszą przeszukiwać całego asortymentu, by znaleźć ten odpowiedni. To rozwiązanie zwłaszcza dla mężczyzn, którzy z reguły nie lubią spędzać zbyt wiele czasu na poszukiwaniach właściwego podarunku. Im mniej skomplikowany proces, tym większe prawdopodobieństwo konwersji. 

Porada: bardzo przydatną rzeczą mogą być również podstrony „Dla niego”, „Dla niej”, „Dla fanów komiksów”, „Dla wielbicieli czekolady”. Jest to zawsze jakaś wskazówka i ułatwienie dla potencjalnego nabywcy.

 Przykład: walentynkowa podstrona Yes z banerem informującym o promocji

Stwórz spersonalizowane gadżety

Wiele sklepów ma w swojej ofercie różne gadżety, które da się spersonalizować. Prezent na walentynki zasadniczo powinien być czymś bardzo osobistym, dedykowanym najbliższej osobie, dlatego w tym wypadku może się to sprawdzić. Co to może być? Specjalny grawer, napis, zdjęcie, grafika na plakacie, kubku, koszulce, długopisie... Możliwości jest wiele. 

koszulka_personalizowanakubek_walentynki

Źródło: Neogift.pl

Zaoferuj zniżki 

Walentynki to czas, w którym warto zaoferować zniżki na swoje produkty i usługi. Klienci przeczesują internet wzdłuż i wszerz, szukając tańszych produktów, dlatego warto prześledzić działania konkurencji i dać potencjalnym klientom lepszą propozycję.

Oczywiście nie musisz od razu oferować aż 50% zniżki. Zwykle 20-30% działa również całkiem dobrze. Małe dodatki, takie jak bezpłatna dostawa lub bezpłatne pakowanie prezentów, mogą również pomóc w zwiększeniu liczby konwersji.

📚Przeczytaj też: Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?

Możesz użyć reklam w mediach społecznościowych i Google Ads, aby wspomóc swoje działania promocyjne i  powrócić do klientów, którzy już kiedyś byli zainteresowani Twoimi usługami.

reklama facebook

Skorzystaj ze strategii up- i cross-sellingu

Korzystając z okazji święta zakochanych, możesz również wdrożyć strategię up- i cross-sellingu, proponując lepszy produkt lub dodatek do już wybranego. Przykład? Osobie kupującej kolczyki, możesz zaproponować pasujący do kompletu wisiorek; do muchy lub krawata można zaproponować uzupełniające je spinki do mankietów.

Dzięki podaniu klientowi potrzebnych rzeczy na tacy, istnieje większe prawdopodobieństwo, że kupi cały zestaw właśnie u Ciebie. Zwłaszcza, jeśli dasz mu na te rzeczy rabat. Nie będzie musiał wtedy szukać tych produktów u konkurencji, co dla kupującego niesie za sobą często dodatkowe koszty przesyłki. 

📚Przeczytaj też: Up Selling + Cross Selling - Sklep Internetowy [Zwiększ obroty]

Zorganizuj walentynkowy konkurs

Konkursy to coś, co klienci lubią najbardziej. Ciebie to z pewnością kosztować będzie niewiele, a da pozwoli Ci na zwiększenie zasięgu i rozpoznawalność marki. 

Taki konkurs możesz wykorzystać do stworzenia np. ankiety na temat tego, co klienci kupują najchętniej swoim drugim połówkom i dlaczego akurat to. Jest to szansa by dowiedzieć się, czego kupujący (również ci potencjalni) szukają najczęściej. Dzięki temu będziesz wiedzieć, na czym skupić się w przyszłości. 

Pamiętaj, by konkurs, oprócz tego, że dawał jakieś korzyści wygranemu, dawał ją także Tobie. Nie zapomnij również o opracowaniu jego regulaminu, by uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności. 

Choć wieść o konkursach roznosi się zazwyczaj w mgnieniu oka, warto zadbać o to, by dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Tutaj, podobnie jak w przypadku promowaniu zniżek, możesz wspomóc się reklamami w social mediach (np. na Facebooku i Instagramie).

reklama sklepu na instagramie

Zadbaj o pasujące do okazji opakowania

Może i nie jest to cel strategiczny, ale na pewno bardzo miły akcent, który sprawi, że Twój klient będzie w dwustu procentach zadowolony z kupionego produktu. Warto zatem zaoferować specjalne walentynkowe opakowanie np. z wypisanym bilecikiem czy innym dodatkiem. 

Unboxing to marketingowy trend, który już jakiś czas temu sporo zyskał na znaczeniu. Może sprawić, że o Twojej firmie usłyszą ludzie, którzy do tej pory jeszcze nie mieli o Tobie pojęcia. Na Youtube i Instagramie roi się od wideo, na których użytkownicy rozpakowują swoje pięknie zapakowane prezenty, pokazując innym ich zawartość i opisując swoje pierwsze wrażenia.

Dużym plusem jest to, że takie osoby bardzo często w takich wideo lub zdjęciach oznaczają również firmy, od których nabyły dany produkt. Dzięki temu wieść o Tobie może nieść się dalej. Wniosek? Może to być sposób na wypromowanie się niewielkim kosztem. Na pewno warto go chociaż wypróbować, by przekonać się, czy rzeczywiście jest to strategia warta zachodu dla Twojego biznesu. 

Zwroty walentynkowych prezentów - aspekty prawne

Dobrą informacją dla e-sprzedawcy jest okoliczność, iż wiele popularnych walentynkowych prezentów to produkty, które ze względu na swoją specyfikę zostały wyłączone z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (np. w internecie).

Do wyjątków zaliczają się m.in. rzeczy dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, takie jak np. kosmetyki, niektóre gadżety erotyczne czy bielizna. Konsument nie będzie mógł ich zwrócić po otworzeniu zapieczętowanego ze względów higienicznych opakowania. Prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i możliwość zwrotu nie przysługuje również w przypadku zakupu rzeczy spersonalizowanych, zindywidualizowanych na życzenie klienta oraz zakupu biletu na wydarzenia sportowe, kulturowe, czy rozrywkowe o określonej dacie.

Podsumowanie

Jak widać, jest wiele aspektów o które trzeba zadbać, by walentynkowe działania promocyjne były skuteczne i przyniosły oczekiwane efekty. Warto się postarać, by w pełni wykorzystać jedno z najbardziej znanych świąt do zwiększenia swoich obrotów. 

Jeśli chcesz, by Twoje działania były zawsze skuteczne, zajrzyj do naszej sekcji z poradnikami. Znajdziesz w nich przydatne informacje, które mogą pomóc Ci rozwinąć Twój sklep internetowy!

0 komentarzy