Polacy w grupie najwolniej kupujących w sieci - Przegląd newsów #3

Choć rośnie zaufanie Polaków do zakupów w sieci i robią to coraz chętniej, to wciąż jeszcze mają opory przed niektórymi rodzajami płatności. W najnowszym przeglądzie m.in. o tym, w jaki sposób nasi rodacy najchętniej płacą za zakupy w internecie, nad jakimi zakupami zastanawiają się najdłużej oraz kto przejął polskie Shoplo. Miłej lektury!

blogTitle-mobilePayment

Shoplo przejęte przez SumUp

Pod koniec stycznia, działający na 31 światowych rynkach brytyjski SumUp wykupił polską wielokanałową platformę e-commerce – Shoplo. 

Według właścicieli brytyjskiej spółki, połączenie z Shoplo ma umożliwić klientom SumUp założenie własnego sklepu internetowego oraz łatwy dostęp do narzędzi i technologicznych rozwiązań polskiej platformy, takich jak ułatwienia logistyczne (wysyłki zagraniczne), wystawianie faktur i dokonywanie płatności czy kwestie marketingowe (wysyłka mejlingów, chatboty, kupony promocyjne). Z kolei dla Shoplo fuzja to nowe rynki i dostęp do bazy milionów aktywnych klientów.

SumUp działa na polskim rynku od 2014 roku.

Polscy e-kupujący najchętniej płacą za pobraniem

Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera opcję płatności za pobraniem tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Twisto. 

Płatność gotówką przy odbiorze daje poczucie bezpieczeństwa kupującym w sieci, płacą oni bowiem za towar dopiero w momencie jego otrzymania - tak odpowiada 54% badanych. Z kolei dla 25,5% z nich taki sposób daje im pewność, że przesyłka trafi do ich rąk i nie zostanie zagubiona lub dostarczona pod niewłaściwy adres. 18,3% ankietowanych uważa, że ten sposób płatności wybiera głównie ze względu na przywiązanie do gotówki, a 16,8% uważa, że dzięki niemu zakupy online są o wiele wygodniejsze dzięki tej metodzie. 

Źródło: Portalspozywczy.pl

Sklep internetowy tylko dla influencerów?

Fameshop to pierwszy w Polsce sklep internetowy stworzony wyłącznie dla... influencerów. Na jego stronie znajdziemy produkty, które internetowi twórcy mogą wybierać i następnie promować je na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Jak influencerzy płacą za produkty? Ilością obserwujących, ich zaangażowaniem oraz opublikowaniem zdjęcia. 

Zamierzeniem twórców Fameshopa Hashfm było ułatwienie firmom dotarcia do influencerów, którzy pasują do profilu marki i mogą tym samym promować produkty w bardziej naturalny, autentyczny sposób. Natomiast samym influencerom ma on ułatwiać kontakt z firmami, co dotychczas musiały robić poprzez działy marketingu. 

Źródło: marketingprzykawie.pl

Polacy w grupie najwolniej kupujących w sieci

Ile czasu zajmuje podjęcie decyzji kupującym online? Zbadała to platforma ShopAlike. W swoim badaniu Od kliknięcia do zakupu 2019” sprawdziła, w jakim tempie kupowali europejscy e-klienci w roku 2018 i okazało się, że...

... przeciętnemu Europejczykowi, który robi zakupy w sklepie opartym na ShopAlike, zakupy online zajmują około 5 dni, 14 godzin i 7 minut. Najszybciej dokonują ich Austriacy i Finowie (około 3 dni), natomiast wśród grupy najwolniej kupujących znaleźli się Słowacy, Czesi i Polacy naszym rodakom podjęcie decyzji zajmuje statystycznie 7 dni i 10 godzin. 

Najszybciej kupujemy chodaki(1 godzina 53 minuty), torby termoizolacyjne, "nerki", armaturę łazienkową i plakaty, natomiast dużo dłużej podejmujemy decyzje, jeśli chodzi o kombinezony(21 dni), torebki (19 dni), płaszcze (18 dni) czy spódnice (17 dni). 

Badanie przeprowadzono w dniach 1 grudnia 2017 do 30 listopada 2018 roku. 

optymalizacja logistyki e-commerce

0 komentarzy