Polskie produkty na chińskiej platformie - Przegląd newsów #1

Czy słyszeliście o platformie ICBC Mall? W jakim stopniu internauci sugerują się opinią influencerów? Zajrzyjcie do naszej pierwszej noworocznej prasówki, by dowiedzieć się, co ciekawego wydarzyło się ostatnio w branży e-commerce (i nie tylko). 

blogTitle-Monthly_Recap_1

Internauci ufają influencerom

Przygotowany przez Newspoint raport dotyczący influencer marketingu dostarcza nam wielu ciekawych informacji i nie pozostawia wątpliwości - aż 72% czytelników blogów i vlogów traktuje informacje, które otrzymuje od ich twórców, jako pierwsze źródło informacji, tuż po rodzinie i znajomych. Co warte podkreślenia, aż 60% z nich przyznaje, że korzysta z ich opinii, by zrobić świadome zakupy, a 53% dokonało pod ich wpływem zakupu.

Mimo iż influencer marketing traktowany jest jeszcze przez wiele firm z dystansem, światowe statystyki są pozytywne - według nich w roku 2020 będzie on wart od 5 do 10 miliardów dolarów i tuż obok content marketingu, będzie najprężniej rozwijająca się częścią digital marketingu. 

Źródło: Newspoint

Specjaliści ds. e-commerce jednymi z najbardziej pożądanych na rynku pracy - zestawienie Hays

W zestawieniu 10. najbardziej poszukiwanych specjalistów w roku 2019, przygotowanym przez Hays na zlecenie Business Insider Polska, znalazł się specjalista ds. e-commerce. Zajął on 5. miejsce, a przed nim znaleźli się m.in. wciąż pożądani na rynku programiści i specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa. 

Intensywny rozwój e-commerce postępujący w wielu branżach, nie tylko w odzieżowej i elektronicznej czy dóbr szybkozbywalnych, ale i motoryzacji, sprawia, że wciąż na rynku brakuje doświadczonych specjalistów i menedżerów, rozwijających i dbających o utrzymanie internetowych platform sprzedażowych.  

Źródło: Business Insider Polska

Polskie produkty na chińskiej platformie e-commerce

Jakiś czas temu bank ICBC (Industrial and Commercial Bank) stworzył platformę e-sprzedażową ICBC Mall. Nasi polscy importerzy, eksporterzy, dystrybutorzy i producenci mają okazję znaleźć się wśród innych, którzy już wystawili na niej swoje produkty, dzięki czemu mogą zyskać dodatkowy kanał sprzedaży produktów w Chinach. 

Na platformie znaleźć można dział polski, a w nim produkty takie jak m.in. mleko, musli, piwo, wyroby z bursztynu czy gry i książki przetłumaczone na język chiński, w tym nawet Pana Tadeusza. Dopiero się ona rozwija, i choć nie ma na niej zbyt wielu produktów, to rok do roku odnotowuje większą sprzedaż. 

Jak zapewnia portal Chinytech.pl, nasi rodzimi sprzedawcy, jeśli wyrażą chęć sprzedaży swoich produktów na ICBC Mall, mogą liczyć na pomoc z ich strony zarówno jeśli chodzi o logistykę, odprawę celną, jak i promocje czy rozliczenia. Platforma ma podpisane umowy z wieloma ambasadami, co dodatkowo uwiarygadnia jej działalność. 

Źródło: Chinytech.pl

Przyjazna polityka zwrotów kluczem do... powrotu klientów

Według National Retail Federation, amerykańskiej organizacji zrzeszającej firmy z sektora handlu detalicznego w USA, aż 2018 Amerykanie zwrócili do sklepów towary o wartości około 369 miliardów dolarów, co stanowi około 10% wartości całego handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych. Szacunkowo, do roku 2020 wartość zwróconych dóbr ma osiągnąć aż 550 miliardów dolarów. 

Powoli zauważalny jest pozytywny trend, jeśli chodzi o zwroty - niektóre sklepy internetowe zaczynają traktować je jako część strategii customer experience, oferując wiele możliwości ich dokonywania. 

Do takich można zaliczyć chociażby Ikeę (zwracającą całą sumę, jeśli produkt nie nosi śladów użytkowania lub jej część, jeśli są one widoczne) czy Zappos (firma produkująca obuwie, dająca możliwość zwrotu towaru w przeciągu roku, w przypadku, gdy nie ma on śladów użytkowania, oferująca darmową przesyłkę i zwrot). Do firm, które dbają o pozytywne relacje z klientem można zaliczyć również Zalando, oferujące darmową przesyłkę i zwrot towaru. W przypadku, gdy przedmioty mają widoczne ślady użytkowania i nie mogą być sprzedane jako pełnowartościowe, firma sprzedaje je po obniżonej cenie lub przekazuje organizacjom dobroczynnym. 

- Zwroty są oczywistym elementem działalności handlowej. W przypadku e-commerce coraz więcej sklepów traktuje je jako specyfikę procesu zakupowego i widzi w nich szansę na zyskanie przychylności klientów. Zakupy online to przede wszystkim wygoda. Kupujący mogą przymierzyć zamówiony towar spokojnie w domu i sprawdzić, czy będzie pasował do innych rzeczy w szafie – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

- Walka ze zjawiskiem zwrotów jest sztuczna. Klient, którego zwrot został obsłużony bez problemu, chętnie wróci, zachęcony pozytywnym doświadczeniem. Z kolei sklepy, które każdego zwracającego traktują jak potencjalnego oszusta, wiele na tym tracą. Cała sprzedaż w Internecie opiera się na zaufaniu. Sklepy mogą je budować poprzez pozytywne opinie i certyfikaty gwarantujące kupującym zwrot pieniędzy. W przypadku problemu z ich odzyskaniem, klient może się zgłosić bezpośrednio do firmy certyfikującej sklep – dodaje Anna Rak.

Źródło: Portalspozywczy.pl

Chcielibyście podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach!

Nouveau call-to-action

0 komentarzy