Proste sposoby na poprawienie konwersji e-sklepu

Twój cel, jako właściciela sklepu internetowego, to oczywiście zwiększenie konwersji i sprzedaży. Jak to zrobić? Często małe poprawki mogą zrobić dużą różnicę! W tym artykule przyjrzymy się temu, na poszczególne elementy strony, na które warto zwrócić uwagę, by móc cieszyć się lepszą konwersją.

blogTitle-improve_conversion_checklist-1v-w680h280

1. Strona główna

Pierwsze wrażenie jest zawsze bardzo ważne. Czy zostaniesz w e-sklepie, jeśli nie będziesz się w nim dobrze czuł? Twoi klienci też nie.

Dlatego właśnie strona główna jest tak ważna. Co widzą Twoi klienci, gdy na nią trafiają? W tym miejscu warto pokazać swój profesjonalizm. Bardzo ważna wskazówka: nie używaj czcionki Comic Sans!

Zwróć też uwagę na to, jak piszesz. Z jednej strony sporadyczne pomyłki językowe nie powinny być niczym złym (jest szansa, że klient dostrzeże w nim element ludzki), ale wiele błędów ortograficznych sprawi, że nikt już nie zaufa Twojemu sklepowi internetowemu.

Ponadto, konsument powinien od razu rozumieć, jak działa sklep internetowy, w którym się znajduje. Ułatw mu znalezienie poszukiwanych produktów. Pomyśl również o logicznej nawigacji. I nie zapominaj: Twój nie może mieć wątpliwości co do tego, co sprzedajesz.

📚Przeczytaj też: Czym są breadcrumbs i jak mogą się przyczynić do polepszenia SEO?

2. Strona produktu

To dobry pomost do kolejnej ważnej kwestii: strony produktu. Temat ten poruszaliśmy już wielokrotnie na naszym blogu, m.in. w artykule „Jak pisać doskonałe opisy produktów?”.

Jak łatwo się domyślić, strona ta powinna zawierać istotne z punktu widzenia klienta informacje o produkcie, w tym jego zdjęcie, cenę i najlepiej również czas dostawy.

Wskazówka: czy oferujesz darmową dostawę (np. po przekroczeniu określonej kwoty)? Wspomnij o tym wszędzie na swojej stronie! W przeciwnym razie klienci mogą założyć, że zawsze muszą płacić za wysyłkę, co doprowadzi do zmniejszenia konwersji.

📚Przeczytaj też: Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?

Dobrym pomysłem jest również pokazanie zastosowania produktu, a nie tylko jego standardowych zdjęć dostarczonych przez producenta. Daje to również wyobrażenie o wielkości produktu. Czasami to bardzo ważne! Z kolei klient zobaczy, że włożyłeś w prowadzenie e-sklepu dodatkowy wysiłek, co z pewnością doceni.

Nouveau call-to-action

3. Kasa

Podobnie jak cała ścieżka zakupowa klienta, strona kasy powinna być jak najbardziej naturalna. Upewnij się, że nie masz zbyt wielu (niepotrzebnych) kroków od koszyka do strony płatności. Dobrze jest też pokazać, jak daleko klient jest od złożenia zamówienia.

Po przejściu z koszyka do kasy, kupujący nie powinien być rozpraszany. Zrezygnuj więc z wyskakujących okienek, nawigacji i innych elementów, które mogłyby odwrócić jego uwagę. W końcu to tutaj zapada ostateczna decyzja co do zakupu.

Dla niektórych klientów ważne jest również to, że mogą zrobić zakupy jako gość. Nie każdy chce od razu zakładać konto. Wskazówka: daj klientowi możliwość założenia konta po złożeniu zamówienia.

Po zakończeniu procesu koniecznie pokaż kupującemu odpowiedni komunikat. Na przykład: „Twoje zamówienie zostało złożone pomyślnie” lub coś podobnego, aby dać klientowi pewność, że wszystko poszło zgodnie z planem.

4. Elementy zwiększające zaufanie

Jako Trusted Shops mamy duże doświadczenie w zakresie elementów zaufania w sklepach internetowych. Stają się one coraz ważniejsze dla konsumentów. To może naprawdę zrobić wielką różnicę!

Na przykład, rozsądnie jest mieć dobrą stronę „O nas”. Może się ona wydawać zbędna, ale niektórzy klienci naprawdę ją doceniają! Kiedy odwiedzasz fizyczny sklep, widzisz personel i z nim rozmawiasz, ale tego elementu osobistego kontaktu brakuje w sklepie internetowym. Na wspomnianej stronie możesz nadać swojemu biznesowi ludzką twarz, przedstawiając jego właściciela czy członków zespołu.

Konieczna jest możliwość łatwego odnalezienia informacji kontaktowych. Jest to koniecznie nie tylko ze względu na przepisy prawne, ale także dla samego klienta.

Często to powtarzamy, ale opinie są bardzo ważne! Szczególnie, gdy są to oceny od sprawdzonych klientów, zostawione za pośrednictwem strony innej firmy (które można zobaczyć nie tylko na stronie sklepu). Wzmacnia to bowiem zaufanie klienta, ponieważ może zobaczyć, co poprzedni kupujący sądzą na temat Twoich usług.

I ostatni, ale bardzo ważny element wzbudzający zaufanie: znak jakości. Certyfikat przyznawany przez niezależną firmę krzyczy „ten sklep internetowy jest bezpieczny”.

📚Przeczytaj też: Dlaczego warto uwzględnić znak jakości w e-sklepie?

5. Bonus: szybkość ładowania

I dodatkowa wskazówka: upewnij się, że prędkość ładowania Twojego sklepu internetowego jest dobra. Jeśli Twoje strony wczytują się zbyt wolno, wygląda to tak, jakby witryna nie działała i klient szybko ją opuści. Musisz to sprawdzić w całym swoim sklepie internetowym! Na przykład, strona produktu może być zbyt duża ze względu na zdjęcia, co sprawi, że będzie się wolno ładować.

Podsumowanie

Każdy właściciel sklepu internetowego chce poprawić konwersję, ale nie każdy wie jak to zrobić. Dzięki powyższym wskazówkom, możesz dodać skrzydeł swojemu biznesowi. Zwłaszcza, gdy zbliżają się święta, chcesz mieć pewność, że klient kupuje u Ciebie, a nie w sklepie konkurencji.

Chcesz skorzystać z bardziej osobistej pomocy? Skontaktuj się z naszym ekspertem, który przyjrzy się Twojemu sklepowi internetowemu i podpowie, nad czym należy popracować (i to bez żadnych zobowiązań)!

Skontaktuj się z nami

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Check en verbeter eenvoudig je conversie!

0 komentarzy