Skuteczna optymalizacja SEO stron produktu

Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej na potrzeby SEO (z ang. optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) jest dla strategii marketingowej w branży e-commerce kluczowa. Oczywiście płatne reklamy mogą istotnie zwiększyć ruch na Twojej stronie, ale przygotowanie strony (lub stron produktów) w taki sposób, aby wyświetlała się w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google jest jak darmowa reklama. W dzisiejszym wpisie przedstawimy kilka porad, które zagwarantują optymalizację stron produktu na potrzeby wyszukiwarki Google i innych mediów.

Używaj atrybutów ALT w obrazach

Koncepcja SEO polega przede wszystkim na odpowiednim użyciu słów. Jednak nie wszystkie istotne słowa są na stronie widoczne. Ale Google przeczesuje również każdy umieszczony na niej obraz. Wprawdzie osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji pozwalają coraz skuteczniej rozpoznawać zdjęcia i grafiki przez analizę wizualną, lecz na poziomie wyszukiwarek internetowych obrazy są nadal kategoryzowane według ich opisów, wstawianych w niewidocznej części witryny. Tymi opisami są „atrybuty ALT”.

Upewnij się, że opis obrazu nie jest przesadnie naszpikowany słowami kluczowymi. Warto pamiętać, że Google nie jest fanem takiego podejścia.

Przykład kiepskich atrybutów ALT: Czerwone adidasy

Przykład jeszcze bardziej kiepskich atrybutów ALT: Czerwone buty sportowe, Nike, Converse, Reebok, wysoka cholewka, niska cholewka, koszykówka, tenis

Przykład dobrych atrybutów ALT: Czerwone buty sportowe Nike Air Max Thea RPM w widoku z boku

Niepowtarzalne opisy produktów i obrazy

Może kusić cię korzystanie z opisów produktów podanych przez producentów lub hurtowników. Niestety istnieje prawdopodobieństwo, że Twoja konkurencja również ich użyje, więc z perspektywy SEO nic nie zyskasz. (To samo dotyczy obrazów produktów: stwórz własne!)

Puść wodze wyobraźni i stwórz własny opis produktu. Do jego przedstawienia użyj co najmniej 150 słów, starając się pisać językiem Twoich odbiorców. Warto mieć na uwadze, że jeżeli grupę docelową stanowią osoby aktywnie uprawiające sport, język, jakim się posłużysz, aby do nich dotrzeć, będzie prawdopodobnie różnić się od tego, którego użyjesz dla „adidasowych zakupoholików”.

seo strony produktu

Cross-sell i tworzenie wewnętrznych linków

Przyjrzyjmy się najskuteczniejszym witrynom e-commerce. Lwią część sukcesu osiągają dzięki umiejętnemu cross-sellingowi. Amazon oferuje kupującym nie tylko produkty podobne, ale i uzupełniające. Spraw, by Twoi klienci wiedzieli, że masz również inne podobne produkty lub akcesoria, które doskonale komponują się z tym, czego szukali dotychczas. Ta strategia sprawdzi się zwłaszcza w przypadku, gdy oferujesz darmową dostawę przy zakupach o określonej wartości minimalnej.

Wstawianie linków prowadzących do innych produktów lub treści jest równoznaczne z tworzeniem architektury linkowania wewnętrznego w całej witrynie. Ten zabieg zwiększa realną wartość SEO tych stron, ponieważ Google wykrywa, że kładziesz na nie akcent i uważasz za interesujące dla Twoich odbiorców.

 

0 komentarzy