Rozszerzone reklamy tekstowe w Google. Czy wykorzystujesz trzeci nagłówek?

Firma Google kładzie coraz większy nacisk na płatne wyniki wyszukiwania. Obecnie w reklamach tekstowych masz do dyspozycji jeszcze więcej miejsca na przekaz reklamowy: trzy nagłówki reklamowe oraz maksymalnie 180 znaków opisu. Jak je dobrze wykorzystać? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Google_Ads_632x260

Więcej miejsca na własny wynik wyszukiwania oznacza lepszą widoczność dla użytkowników, która z reguły przekłada się na większą klikalność. Ta nowa forma reklamy nosi nazwę „Expanded Text Ads”.

Możliwość skorzystania z trzech nagłówków

Obecnie do dyspozycji mamy trzy następujące po sobie nagłówki. Każdy z nich może liczyć 30 znaków, a zatem można tu wykorzystać nawet do 60 znaków. Dwa pierwsze nagłówki są obowiązkowe, a trzeci jest opcjonalny. Te trzy pola są wyświetlane obok siebie i są rozdzielone pionową kreską („|”).

Dotychczas do dyspozycji mieliśmy 60 znaków, a jeszcze przed kilkoma laty tylko 25. W przypadku reklam tekstowych obowiązuje również faktyczny limit znaków bez górnej granicy liczby pikseli jak w przypadku wyników organicznych. 

Jak opracowywać dobre nagłówki?

Dużą rolę odgrywa uwzględnienie słów kluczowych w nagłówkach. Dzięki temu osoba korzystająca z wyszukiwarki szybko i łatwo rozpozna, że oferta pasuje do jej wyszukiwania.

W ten sposób z reguły uzyskuje się więcej kliknięć reklamy, co prowadzi do zwiększenia klikalności. Klikalność to ważny czynnik mający wpływ na wynik jakości. Wyszukiwarka Google mierzy, czy istnieje silne powiązanie między wprowadzonym słowem kluczowym, tekstem reklamy i stroną docelową. Na tej podstawie określany jest wynik jakości w skali od 1 do 10. Ponieważ opłata należna za kliknięcia jest także wyliczana przy uwzględnieniu wyniku jakości, dobre wyniki mogą oznaczać znaczne obniżenie kosztów.

Ponadto w nagłówkach należy jasno i wyraźnie przekazać swoją unikalną propozycję sprzedaży (USP), np. bezpłatną wysyłkę lub duży wybór.  W tym przypadku można bez problemu przetestować kilka wariantów. 

Przykład: W jednym nagłówku podajesz nazwę marki, a w drugim adres URL sklepu. Teraz możesz dodać trzeci nagłówek z informacjami o wysyłce, specjalnymi ofertami lub wezwaniem do działania, w którym zarekomendujesz klientom zakup Twojego produktu lub Twojej usługi.

Dwa pola opisu

Wyszukiwarka Google okazuje hojność nie tylko w przypadku nagłówków, lecz także w przypadku opisu.  Łącznie mamy teraz do dyspozycji 180 znaków. Przy takiej objętości można już tworzyć znacznie lepsze teksty reklamowe niż przed kilkoma laty, gdy maksymalna liczba znaków wynosiła 35.  W 2016 r. firma Google zwiększyła liczbę znaków do 80.

Jak przygotować dobre opisy?

Twoje opisy powinny zawierać następujące elementy:

  • powtórzenia słów kluczowych,
  • dalsze unikalne propozycje sprzedaży,
  • wezwanie do działania,
  • ewentualnie oferty lub akcje specjalne.

Dalsze możliwości rozbudowania reklamy

Zwiększenie liczby wyników można osiągnąć również poprzez skorzystanie z rozszerzeń reklamy w przypadku płatnych wyników wyszukiwania. Ta zasada obowiązuje również w wynikach organicznych i nosi nazwę Rich Snippets. 

Nouveau call-to-action

0 komentarzy