Wykorzystaj blog do rozwoju swojego biznesu

Przekształcenie bloga w narzędzie, które pomoże Ci wypromować się w sieci wymaga czegoś więcej niż tylko jego prowadzenia i zamieszczania postów. Potrzebna jest strategia i wykorzystanie właściwej taktyki, by przyciągnąć czytelników i poprawić SEO. Przedstawiamy Ci kilka sposobów wykorzystania blogu na potrzeby celu rozwoju firmy.

blogTitle-blogging_to_grow_business

Blog początkowo był jedynie platformą umożliwiającą ludziom wyrażanie opinii, lecz z czasem stała się ona zjawiskiem popularnym na całym świecie. Obecnie istnieje około 152 milionów blogów, a liczba ta rośnie każdego dnia. Po części przyczyną takiego rozwoju blogosfery jest fakt, że firmy uznały ją za świetny sposób na dotarcie do klientów i rozwijanie swojej działalności.

Bądź w centrum uwagi wyszukiwarki Google

Wszyscy wiemy, jak ważne jest pozycjonowanie (SEO). Chociaż do uzyskiwania dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania Google przyczynia się wiele czynników, to blog powinien być podstawą strategii SEO.

Pierwszym krokiem do wykorzystania blogu na potrzeby rozwoju firmy jest regularne zamieszczanie postów. Dostarczając wyszukiwarce Google większą liczbę stron do indeksowania, zwiększasz prawdopodobieństwo wyszukania Twojej witryny przez roboty przeszukujące sieć.

Aby jednak ten mechanizm zadziałał, konieczne jest zamieszczanie treści dotyczących Twojej niszy biznesowej oraz odpowiednich słów kluczowych. Takie działania ułatwiają wykorzystanie w pozycjonowaniu bardziej szczegółowych fraz kluczowych, które stanowią Twoją największą szansę w konkurowaniu z firmami uzyskującymi najlepsze wyniki pod względem SEO.

Dodatkowo dostarczanie obszernych treści gościom odwiedzającym stronę zwiększa ilość czasu, jaki spędzają na Twojej stronie, co jest kluczowym czynnikiem algorytmu wyszukiwarki Google. Oczywiście samo zamieszczanie wielu postów nie poprawi pozycjonowania; charakter tworzonych treści ma jeszcze większe znaczenie.

Wykorzystywanie semantyki w celu udoskonalania bloga

Najlepszym sposobem na wykorzystanie blogu w celu poprawy pozycjonowania w wyszukiwarkach i rozwoju firmy jest optymalizacja zamieszczanych na nim treści w taki sposób, aby zwiększyć do maksimum szanse na wyświetlanie wśród wyszukanych wyników.

Minęły czasy zapełniania stron i publikacji postów, a następnie tworzenia łączy do swojej witryny z podejrzanych, rozsyłających spam witryn. W wyszukiwarce Google takie nieczyste zagrywki są obecnie karane zepchnięciem w odmęty Internetu.

W tym momencie do gry wkracza semantyka. Guru w sprawach SEO Neil Patel objaśnił to bardzo szczegółowo. Tutaj przedstawiono jedynie kluczowe kwestie:

  • Podziel docelowe słowa kluczowe na trzy grupy:
    1. Główne słowa kluczowe – są to słowa kluczowe, pod kątem których strona ma być pozycjonowana.
    2. Pomocnicze słowa kluczowe – te słowa kluczowe umożliwiają dodanie szczegółów i ułatwiają bardziej dogłębne rozwiązanie problemu.
    3. Słowa kluczowe po usunięciu końcówek fleksyjnych – bardziej ogólne terminy poszerzające tło kwestii
  • Opracuj treść, uwzględniając te grupy. Główne słowa kluczowe występują w tytule i reprezentują główny temat. Pomocnicze słowa kluczowe są używane w nagłówkach oraz rozmieszczone w całej treści. Natomiast słowa kluczowe po usunięciu końcówek fleksyjnych umożliwiają szersze potraktowanie tematu zapewniające kwestii kontekst i ułatwiające wyszukiwarce Google identyfikację przeznaczenia.

Opracowanie treści na blogu z zastosowaniem tej strategii zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarki Google postrzegają tego typu treść jako bardziej szczegółową i wiarygodną, co oznacza zwiększenie jej przydatności oraz prawdopodobieństwa odpowiedzi na zapytania osób korzystających z wyszukiwarki. 

Ponadto rozszerzenie zakresu treści do terminów wyszukiwania, które są różne, ale oznaczają to samo co terminy docelowe, zwiększa szanse, że osoby korzystające z wyszukiwarki znajdą Twoją stronę, eksplorując temat związany z omawianym na blogu.

W przypadku prawidłowego wykorzystania tego mechanizmu przełoży się on na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie, co można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży i rozwinięcia działalności, a wszystko to dzięki blogowi i działaniu wyszukiwania organicznego.

Nouveau call-to-action

Rozpowszechnij swoją markę

Ustanowienie i rozwinięcie silnej marki na potrzeby działalności to skuteczny sposób generowania przychodów. Silna marka ułatwia ludziom wybór Twojej firmy z tłumu, a także przykuwa uwagę na dłużej, dzięki czemu zwiększa lojalność klientów. Aby jednak ten mechanizm zadziałał, należy wyraźnie wyjaśnić klientom na blogu konkretne cechy marki. W tym celu niezbędna jest konsekwencja pod względem charakteru tworzonych treści.

Dobrym sposobem na zapewnienie takiej konsekwencji jest utworzenie kalendarza treści. Planując jaka treść i kiedy będzie zamieszczana, zapewniasz lepszą strukturę strategii blogowania oraz spójność zamieszczanych treści.

Przy spontanicznym jej publikowaniu łatwo przedstawić pomysł, który wydaje się najlepszy w danym momencie. Takie chaotyczne podejście skutkuje jednak mniej efektywnym przekazywaniem komunikatów, ponieważ powoduje dezorientację czytelników i zakłóca spójny przekaz marki.

Aby blog spełniał swoje zadanie, należy unikać nadawania mu nadmiernie promocyjnego charakteru. Traktuj bloga jako sposób rozpowszechniania informacji przeznaczonych dla klientów i czytelników, a nie metodę sprzedaży.

Zawsze pamiętaj, że celem bloga jest ustanowienie swojej pozycji jako autorytetu w określonej niszy, natomiast gdy cała jego treść sprowadza się do sloganów reklamowych lub innego nawoływania do działania, dochodzi do utraty takiego autorytetu. Ludzie odwrócą się od Twojego bloga, uznając go za nic innego, jak tylko kolejny chwyt marketingowy. Lepiej potraktować blog jako platformę do wyrażania opinii i komunikacji z czytelnikami, ponieważ zwiększy to prawdopodobieństwo, że przyczyni się on do rozwoju firmy.

Zmień czytelników w klientów

W przypadku prawidłowej konfiguracji blog może dostarczać przydatnych informacji, które można wykorzystać do tworzenia ukierunkowanych treści, opracowanych odpowiednio, aby zmaksymalizować konwersję czytelników na klientów i zwiększenie sprzedaży. Narzędzie Google Analytics oraz inne programy do monitorowania witryn internetowych mogą dostarczać szczegółowych informacji na temat osób odwiedzających Twoją witrynę. Gromadzenie tych informacji jest przydatne z dwóch głównych powodów:

  1. Umożliwia lepsze zrozumienie, w jaki sposób osoby te trafiły na Twoją witrynę, co pozwala ocenić zastosowane działania marketingowe i skoncentrować się na najbardziej skutecznych pod względem zwiększania liczby odwiedzin.

  2. Informacji tych można użyć w celu tworzenia treści opracowanych na potrzeby konkretnych grup. Po utworzeniu listy odwiedzających można rozsyłać wiadomości e-mail skierowane do określonych grup docelowych. Treść można dostosować odpowiednio do wieku, danych geograficznych, zainteresowań, historii zakupów itd., a wszystko to ułatwia dotarcie do właściwych osób i ich konwersję na klientów.

Regularne, konsekwentne blogowanie zwiększa szansę, że ktoś odwiedzi Twoją witrynę. Gdy tak się stanie, możesz użyć oprogramowania do analizy, aby dowiedzieć się więcej o tych osobach i kontynuować przekaz poprzez ciekawe i przekonujące treści.

Ten rodzaj ukierunkowanego marketingu jest najbardziej skuteczny pod względem przyciągania nowych klientów i zwiększania sprzedaży, a jednym ze sposobów tworzenia takich odpowiednio przystosowanych treści jest wykorzystanie danych zgromadzonych na temat osób odwiedzających Twój blog.

To nie tylko blogowanie

Nie wystarczy już publikować treści, które wydają się interesujące lub odpowiednie dla czytelników. Potrzebna jest znajomość ich oczekiwań oraz opracowanie i wdrożenie strategicznego planu blogowania, który umożliwi wykorzystanie tego potężnego narzędzia do zwiększenia liczby odwiedzin w witrynie, pozyskania nowych klientów, wzrostu sprzedaży i rozwoju firmy.

0 komentarzy