System ERP: kompleksowa obsługa e-biznesu w jednym ekosystemie
System ERP to oprogramowanie służące do kompleksowego zarządzania procesami w firmie. Jego główną zaletą jest kontrola nad procesami w całej firmie.
Ranking SEO strony, czyli jej pozycja w wynikach wyszukiwania, ma bezpośredni wpływ na zwiększenie jej ruchu organicznego. Droga do TOP 10 w Google może być trudna i wymaga podjęcia wielu działań. Dzięki naszym wskazówkom SEO poprawisz swój wynik i zwabisz do swojej witryny internetowej nowych odwiedzających oraz klientów.
Pamiętaj, aby adresy URL były krótkie, treściwe i konkretne. Nie tylko lepiej i czytelniej wtedy wyglądają, ale są też bardziej zrozumiałe, a co za tym idzie – preferowane przez wyszukiwarki.
Wiele sklepów internetowych posiada adresy URL, których struktura to kompletny chaos. Jest to mylące i wzbudzające wątpliwości nie tylko dla odwiedzających, ale również dla robotów Google.
Co istotne, pozycjonowanie się na konkretne słowo kluczowe wymaga nie tylko jego stosowania w samej treści tekstu, ale także w adresie URL. Podsumowując, powinny być one jak najkrótsze i zawierać także nazwę produktu lub słowo kluczowe, dla którego ma on zostać odnaleziony.
Przykład błędnego adresu URL:
www.nazwasklepu.pl/kategoria-fr4/s/183571hnj4
A teraz przykład poprawnego adresu URL:
www.nazwasklepu.pl/damskie/buty/air-max-thea-prm-sneaker-low/
Pamiętaj aby adresy URL Twojego sklepu internetowego zawsze miały logiczną strukturę.
Korzystaj z niepowtarzalnych tekstów i zdjęć w Twojej witrynie internetowej. Redaguj opisy produktów samodzielnie (i ożyw je nieco), zamiast kopiować treści od producenta, tak jak robi to konkurencja.
Pamiętaj, że unikalne treści oznaczają szansę na wyższy ranking strony w wyszukiwarce. Google docenia niepowtarzalny content i premiuje go lepszymi pozycjami.
Sprawdź na Google Search Console, na jakiej pozycji znajdują się poszczególne podstrony i jak często są klikane.
Jeżeli pomimo wysokiej liczby wyświetleń pozycja znajduje się poniżej 3 oznacza to, że tracisz wiele wartościowych kliknięć. Podstrony o niezłym rankingu koniecznie wymagają optymalizacji.
Poziom świeżości również ma znaczenie dla dobrego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, ponieważ Google (i użytkownicy) preferują świeższe treści.
Przeanalizuj za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych hasła, które wpływają na lepsze wyniki konkurencji i stwórz własną strategię opartą o treści, które zapewnią Ci źródła ruchu na stronie.
Więcej na ten temat przeczytasz w innych artykułach dostępnych na blogu:
Szybka witryna internetowa powinna być Twoim priorytetem numer jeden. Użytkownicy są coraz bardziej niecierpliwi i nie lubią długo czekać.
Zoptymalizuj więc zdjęcia, hosting lub zainwestuj w Cloud Delivery Network.
Szybkość witryny internetowej można sprawdzić za pomocą narzędzia Pingdom lub bezpośrednio w Google'u.
Coraz więcej użytkowników serfuje w swoim smartfonie lub na tablecie. Google dobrze o tym wie i preferuje witryny internetowe, które dobrze wyglądają i są łatwe w obsłudze na każdym ekranie, niezależnie od wielkości.
Odwiedzający Twój e-sklep podziękują Ci większą liczbą zamówień.
Oto, co na temat mobile first pisze samo Google:
Indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych oznacza, że na potrzeby indeksowania treści i sporządzania rankingów Google używana jest przede wszystkim mobilna wersja strony. Wcześniej do oceniania trafności strony względem zapytania użytkownika indeks używał wersji komputerowej. Obecnie większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych, dlatego Google skanuje i indeksuje strony przede wszystkim jako klient-smartfon.
Metadane to informacje w tekście źródłowym strony internetowej przekazywane do wyszukiwarek.
Warto zastosować unikalne meta title i meta description do każdej strony, aby uatrakcyjnić i wyróżnić wynik wyszukiwania, a tym samym zachęcić do kliknięcia. Pamiętaj też, by zadbać o ich stworzenie samodzielnie – w przeciwnym razie Google samo wygeneruje meta tytuł i opis, co nie zawsze będzie dobrą opcją.
Jeżeli jesteś na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ale wciąż nie na pierwszej pozycji, przyczyną może być tytuł lub opis. Przetestuj różne meta titles, te bardziej ciekawe i interesujące, aby przyciągnąć szukających do Twojej witryny. Trzymaj się tych, które oznaczały dla Ciebie wyższy współczynnik kliknięć.
Nie tylko metadane mogą przynieść Ci korzyści – również dane strukturalne mogą przekazywać wyszukiwarkom oraz użytkownikom dodatkowe dane (godziny otwarcia, dane adresowe, ścieżki nawigacyjne i / lub oceny produktów).
Te dodatkowe informacje mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania i często przyczyniają się do zwiększenia wskaźnika kliknięć.
Jeśli inwestujesz w Google Ads lub inne reklamy, sprawdzaj, czy wskaźnik konwersji zwiększa się, jeśli odwiedzający jest kierowany na stronę docelową stworzoną specjalnie dla celów kampanii reklamowej. Pamiętaj, że jej adres i treść muszą odpowiadać wybranemu słowu kluczowemu.
Zwróć uwagę na to, aby z treściami w Twojej witrynie internetowej można było się łatwo zapoznać. W końcu tworzysz ją w pierwszej kolejności dla czytelników/klientów, nie dla robotów wyszukiwarek!
Nie korzystaj z bloków tekstowych rodem z Wikipedii, ale uatrakcyjnij wygląd strony za pomocą akapitów, zdjęć, wideo oraz innych mediów. W takie treści odwiedzający mocniej się angażują i spędzają na ich konsumowaniu więcej czasu. Google to widzi i docenia.
Interesująca witryna internetowa lub produkt od razu są udostępniane na platformach społecznościowych. Często jest to znak, że witryna internetowa powinna znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Ułatw odwiedzającym udostępnianie treści.
Dotarcie do każdej z podstron powinno odbywać się w kilka kliknięć, a prowadząca do nich droga powinna być przemyślana, np.:
https://www.strona.pl/kategorianadrzędna/kategoriapodrzędna/produkt
Nikt nie chce być zmuszony do wiecznego poszukiwania pożądanego produktu. Ułatw swoim potencjalnym klientom zakupy w jak największym stopniu. Tylko w ten sposób sprawisz, że nie opuszczą oni Twojego sklepu w frustracji, a ranking SEO strony www ulegnie poprawie.
Certyfikaty SSL dbają o to, aby adres Twojej domeny rozpoczynał się od https:// zamiast http:// (zobacz przykład w poprzedniej wskazówce).
Co ważniejsze, szyfrowanie SSL chroni dane Twoich użytkowników, zwiększa zaufanie Twojej witryny internetowej, a od 25 maja 2018 roku jest także wymagane przez Google.
Kto podczas korzystania z Google nie dezaktywuje tej funkcji, zauważy, że wyszukiwarka będzie proponować dokończenie wprowadzanych zapytań.
To praktyczna pomoc – również podczas wyszukiwania słów kluczowych do tworzenia treści, ponieważ propozycje Google'a to często wyszukiwania innych użytkowników.
Skorzystaj także z funkcji podpowiedzi, np. takiej jak w Amazon lub YouTube, aby znaleźć jeszcze więcej pomysłów. Bez konieczności korzystania z żadnego narzędzia do słów kluczowych.
Również sekcja „Podobne pytania” powinna być wykorzystywana, by zrozumieć, czego szuka Twoja klientela.
Doświadczeni redaktorzy tekstów reklamowych wiedzą, że nagłówek reklamy decyduje o jej sukcesie lub porażce. Podobnie jest z witryną internetową.
Jeżeli nie będziesz w stanie przyciągnąć uwagi odwiedzających ani jej utrzymać, opuszczą Twoją witrynę internetową i mogą już nigdy nie powrócić. Spróbuj więc od razu ich zatrzymać.
Udana akcja PR, content marketing i marketing partyzancki, sponsoring, a także tysiące innych strategii pozwalają skutecznie uzyskać linki przychodzące. Im więcej takich odnośników (szczególnie na domenach o wysokim autorytecie), tym wyższa Twoja pozycja w Google. Wyszukiwarka interpretuje wówczas Twoją stronę jako wiarygodną i użyteczną z punktu widzenia odwiedzających i premiuje ją wyższymi pozycjami.
Błąd 404 oznacza, że danej strony nie można odnaleźć. Niezależnie od przyczyny jego wystąpienia, należy go unikać jak ognia, zwiększa on bowiem współczynnik odrzuceń Twojej strony, a także zostawia negatywne i mało profesjonalne wrażenie na odbiorcach.
Witryny internetowe, które dostarczają mniej informacji, rzadko znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ponieważ nie zawierają odpowiedzi na pytania użytkowników.
Szczegółowe, rzetelne artykuły pełne wartościowych informacji i wartości dodanej często dominują na pierwszych pozycjach. Pamiętaj, aby tematycznie traktować zapytania i nie optymalizować ich wyłącznie pod względem słów kluczowych, ale dostarczenia całościowej odpowiedzi.
Więcej tekstu to lepszy ranking. Ta wypowiedź sprawdza się często... ale nie zawsze. Dlatego zamiast produkować treść tylko po to, aby istniały i niczego nie wnosiły w życie czytelników, zachęcamy do skorzystania z naszej kolejnej wskazówki...
Wszystkie wskazówki, nawet całe strategie SEO, można sprowadzić do następującej zasady.
Ponieważ zadaniem Google'a jest znalezienie najlepszego wyniku wyszukiwania, Twoim celem musi być właśnie dostarczenie tego wyniku szukającemu (oraz Google'owi).
Jakość i adekwatność wygrywa z ilością.
W przypadku zapytania „Jaka będzie jutro pogoda?” oczekiwana jest krótka odpowiedź, natomiast w przypadku frazy „poprawianie rankingu w Google” jedno zdanie wyjaśnienia to znacznie za mało.
Skuteczna strategia SEO, czyli taka, która przynosi długotrwałe efekty i nowych klientów, wymaga czasu. Uzbrój się więc w cierpliwość i trzymaj rękę na pulsie. Twórz kolejne treści i zapewniaj ciągłą optymalizację.
Jeśli będziesz postępować zgodnie ze wskazówką 20, Twoje notowania w rankingu będą rosły. Powodzenia!
Linkowanie wewnętrzne zapewnia równomierny podział mocy SEO w Twojej witrynie internetowej. Najpopularniejszym przykładem linkowania wewnętrznego jest Wikipedia.
Każde z niebieskich słów (linków), kieruje do innego artykułu w witrynie. Pomagają one odwiedzającym odnaleźć się na stronie i dbają, aby moc strony była równomiernie rozłożona.
Wstawianie linków wewnętrznych jest zatem zalecane dla SEO oraz poprawy doświadczenia użytkownika.
Istnieją 4 rodzaje linkowania wewnętrznego. Każdy typ linku posiada inną wagę:
Linki treści – to wewnętrzne linki w głównej części napisanej treści, czyli np. w Twoich postach na blogu. Takie linki przychodzące mają największą „moc”.
Linki paska bocznego – to wszystkie linki przychodzące w obrębie paska bocznego witryny internetowej. Najczęściej prowadzą one do aktualnych wpisów na blogu, klauzul zgody na subskrypcję lub stron z informacjami o sklepie lub produktach.
Linki w pasku nawigacji/menu – to linki w pasku nawigacji / menu. W większości przypadków kierują odwiedzających do strony głównej, blogu, strony „O nas” oraz do strony „Kontakt”.
Linki stopki – linki przychodzące w obszarze stopki witryny internetowej.
Poprawa rankingu strony w wynikach wyszukiwania to szansa na większy ruch i sprzedaż. Co ważne, jego pozyskanie jest całkowicie darmowe. Nic więc dziwnego, że walka o pierwszą pozycję jest tak zacięta.
Chcesz jeszcze więcej wskazówek, co możesz zrobić, by wzmocnić SEO swojego sklepu internetowego? Przeczytaj nasz darmowy poradnik!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: 21 SEO-Tipps, die Ihr Ranking verbessern
10.10.2023System ERP to oprogramowanie służące do kompleksowego zarządzania procesami w firmie. Jego główną zaletą jest kontrola nad procesami w całej firmie.
NPS to narzędzie, dzięki któremu ocenisz stopień zadowolenia klientów z Twoich usług. Jak go obliczyć i wykorzystywać w prowadzeniu biznesu?