Prawda o treściach generowanych przez użytkowników

Chciałbyś otrzymywać treści dobrej jakości bez kiwnięcia palcem? Takie, które zwiększą Twój obrót oraz współczynnik konwersji? Jeżeli tak, to treści generowane przez użytkowników (UGC) to właśnie to, czego potrzebujesz.

Jako doświadczony sprzedawca internetowy wiesz, jak ważne są treści na stronie sklepu. Począwszy od wysokiej jakości zdjęć oraz opisów produktów aż po opinie klientów, a także elementy budujące zaufanie.

UGC mogą stać się istotnym elementem napędzającym sprzedaż, jeżeli zostaną prawidłowo zastosowane. Ale co tak naprawdę oznacza ten termin marketingowy?

User Generated Content (skrót UGC, z języka angielskiego „treści generowane przez użytkowników”, określane również jako „user-driven content”) to dla sprzedawców internetowych treści, które nie są tworzone przez nich, ale przez klientów sklepu internetowego.

Jakie są zalety UGC?

Dla sklepów online taka forma treści ma wiele pozytywnych aspektów:

  • Autentyczność (zachwyceni klienci robią sobie zdjęcia z produktem lub o nim piszą).
  • Przywiązanie klienta (klienci widzą, że prowadzisz świetny sklep i doceniają jakość Twoich produktów).
  • Wzmocnienie marki / zwiększenie zasięgu (dzięki temu, że klienci tworzą treści i dzielą się nimi z przyjaciółmi/obserwującymi, Twój sklep staje się bardziej znany).
  • Identyfikacja (klienci mają poczucie bycia częścią Twojego sklepu internetowego i dzięki temu utożsamiają się z nim).
  • Mały nakład pracy (Twoim jedynym zadaniem jest przeglądanie UGC i wybieranie najlepszych wpisów w celu wykorzystania w Twoim sklepie).
  • Wyjątkowe treści (masz więcej wyjątkowych treści, które wyróżniają Cię na tle konkurencji).
  • Pozycjonowanie (w uproszczeniu UGC to niepowtarzalna treść (ang. Unique Content), dzięki której Twoja strona jest lepiej pozycjonowana niż strony konkurencji).

Jakie są rodzaje UGC?

Zwróć uwagę, że UGC to wszystko to, co stworzyli klienci i co jest związane z Twoim sklepem internetowym lub produktem. Najbardziej popularne rodzaje UGC to:

  • opinie klientów,
  • zdjęcia i filmy zadowolonych klientów korzystających z produktu,
  • zdjęcia i filmy dotyczące samego produktu,
  • komentarze, pytania i relacje z własnych doświadczeń,
  • kreatywne dzieła powstające w ramach konkursów.

Przykładem może być firma ASOS korzystająca z UGC na stronach swoich produktów. Pod produktem można znaleźć zdjęcia zadowolonych klientów, pochodzące z portalu Instagram, na których zaprezentowany jest produkt (klienci pozują w zakupionych ubraniach lub są one stylowo wyeksponowane).

W ten sposób odwiedzający stronę mogą się bezpośrednio dowiedzieć, jak produkt wygląda oraz jak można go nosić lub używać.

Autor: Daniel Heller

0 komentarzy