Wysyłanie wiadomości z prośbą o opinię przy użyciu interfejsu Review Collector API

Review Collector jest bardzo przydatnym narzędziem, które umożliwia łatwe, automatyczne wysyłanie klientom maili z prośbą o opinię. Korzystając z interfejsu Review Collector API można nie tylko zaoszczędzić czas, ale i uzupełnić opinie o sklepie o opinie dotyczące oferowanych w nim produktów.

Review Collector jest bardzo skuteczny w przypadku próśb o ocenę przeszłych zamówień. Jego obsługa jest bardzo prosta. Należy zalogować się na osobistym koncie w serwisie My Trusted Shops, wczytać dane zamówień z pliku Excel lub CSV, wybrać szablon wiadomości e-mail i przesłać prośby o opinię.

Nowy interfejs Review Collector API pełni tę samą funkcję co narzędzie Review Collector, ale oferuje wiele dodatkowych korzyści takich jak:

  • automatyzacja wysyłki próśb o opinię poprzez integrację z procesami i systemami sprzedawcy,
  • precyzyjne planowanie czasu wysyłki maili z prośbą o opinię dzięki sprzężeniu z informacjami dotyczącymi wysyłki,
  • jednoczesne zbieranie opinii o sklepie i oferowanych w nim produktach,
  • prosta integracja poprzez użycie standardu REST.

Jak działa interfejs Review Collector API?

Review Collector API jest interfejsem pomiędzy systemem CRM, w którym zarządzasz swoimi zamówieniami, a funkcjami Trusted Shops.

Funktion API PL

Jak możesz użyć interfejsu Review Collector API w swoim sklepie?

1. Wprowadź identyfikator TS ID w adresie URL interfejsu API.

Użyj TS ID (numer identyfikacyjny sklepu przydzielany przez Trusted Shops) w poniższym adresie URL, aby wywołać interfejs API:

https://api.trustedshops.com/rest/restricted/v2/shops/TS-ID/reviewcollector.json

2. Zaloguj się w interfejsie API.

Zaloguj się w interfejsie API za pomocą tych samych danych (nazwy użytkownika i hasła), które służą Ci do logowania na Twoim koncie w serwisie My Trusted Shops.

3. Uzupełnij parametry dotyczące opinii o sklepie.

Uzupełnij parametry w kodzie, aby generować prośby o opinię. Warunkiem wysłania maili jest dysponowanie wystarczającym limitem wiadomości Review Collector w ramach bezpłatnego pakietu testowego lub zakupionej dodatkowo usługi.

Do wprowadzenia parametrów potrzebna jest struktura request.

Wymagane parametry:

  • consumer email: Wprowadź adresy e-mail, na które będzie wysłana wiadomość.
  • order: Wprowadź numery zamówień przynależne do adresów e-mail.
  • template: Wybierz ten spośród trzech szablonów („Dobre praktyki”, „Budowa zaufania”, „Serwis”), który jest najbardziej odpowiedni dla Twoich klientów.

Parametry opcjonalne:

  • showWidget: Zdecyduj, czy widget opinii zostanie wyświetlony w wiadomości e-mail.
  • firstName
  • lastName: W przypadku personalizacji zwrotu grzecznościowego w wiadomości zalecamy, aby wprowadzić imię i nazwisko klienta.
  • reminderDate: Ustal, kiedy będą wysłane prośby o opinię.

4. Uzupełnij parametry dotyczące opinii o produktach.

Jeśli korzystasz z funkcji opinii o produktach, możesz je zbierać razem z opiniami o sklepie za pośrednictwem interfejsu Review Collector API. Wystarczy wprowadzić dodatkowe parametry do kodu.

Wymagane parametry:

  • tsCheckoutProductUrl: Podaj prawidłowy i kompletny adres URL artykułu.
  • tsCheckoutProductName: Wprowadź nazwę produktu podaną na jego stronie.
  • tsCheckoutProductSKU: Określ numer identyfikacyjny produktu we własnym sklepie lub numer artykułu (SKU).

Parametry opcjonalne:

  • tsCheckoutProductImageUrl: Prześlij swoje zdjęcia produktów lub ich adresy URL.
  • tsCheckoutProductGTIN: Podaj numer identyfikacyjny, za pomocą którego można globalnie zidentyfikować produkty i paczki.
  • tsCheckoutProductMPN: Podaj wskaźnik, który jednoznacznie przyporządkuje produkt określonemu producentowi.
  • tsCheckoutProductBrand: Wprowadź nazwę marki produktu.

5. Wyślij wiadomości e-mail z prośbą o opinię.

Po wysłaniu wiadomości e-mail możesz już cieszyć się z wielu nowych opinii.

Jeśli chodzi o ich wysyłkę, zebraliśmy poniżej jeszcze kilka wskazówek, które sprawdziły się w praktyce.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z dostępnego online narzędzia Review Collector na koncie w serwisie My Trusted Shops, czy z interfejsu Review Collector API, najważniejszym czynnikiem wpływającym na skuteczność prośby o opinię jest moment wysyłki wiadomości. Czy piątkowy wieczór chętnie spędzasz przy komputerze, oceniając sklepy, czy raczej wolisz rozpocząć weekend w inny sposób? Odpowiedź jest oczywista i dotyczy także Twoich klientów. Nasze statystyki potwierdzają, że większość konsumentów najchętniej dodaje opinie w dni robocze, w godzinach porannych. Natomiast podczas weekendu chęć do oceny znacznie spada. Dlatego zalecamy, aby prośby o opinie wysyłać np. w niedzielę wieczorem.

Poza tym bardzo istotny jest zwrot grzecznościowy użyty w wiadomości. Generalnie obowiązuje zasada, że im bardziej spersonalizowany zwrot, tym lepiej. Zalecamy stosowanie zwrotu grzecznościowego z imieniem i nazwiskiem, o ile te dane są dostępne. Należy także zastanowić się nad szablonem wiadomości e-mail. Szablon „Dobre praktyki” sprawdził się u wszystkich klientów. „Budowa zaufania” koncentruje się na emocjonalnym przekazie, natomiast „Serwis” jest odpowiedni dla sklepów, które oferują usługi, a nie towary.

Masz pytania lub sugestie? Napisz do nas na adres productfeedback@trustedshops.com.

0 komentarzy