Wywiad z założycielem sklepu Mylenshop.com

Jak ważne są opinie klientów w prowadzeniu sklepu internetowego? Jaką rolę odgrywają media społecznościowe? – na te i inne pytania odpowiada Szymon Racis, właściciel sklepu MylenShop.com oferującego soczewki kontaktowe oraz płyny do pielęgnacji soczewek.

Jakie kroki podjęli Państwo, aby zwiększyć zaufanie konsumentów?

Podpisaliśmy umowę z Trusted Shops! :) W naszych działaniach kierujemy się politykę prokonsumencką, nawet jeśli w danej sytuacji prawo konsumenckie tego nie nakazuje. Dodatkowo zbieramy opinie naszych klientów, w kilku różnych serwisach. Monitorujemy te, które dają nam ocenę niższą niż 4,8 i staramy się usprawniać szeroko pojętą obsługę klienta. Od początku istnienia firmy, czyli od 2011 roku nie mieliśmy negatywnej opinii na nasz temat, ponieważ zawsze staramy się wywiązywać z tego, co obiecujemy naszym klientom. Jeśli nawet trafiały nam się problematyczne sytuacje, to zawsze staraliśmy się być w kontakcie z klientem i zrekompensować mu nasze błędy. W efekcie ogólna ocena sklepu kształtuje się na poziomie 5,0-4,8 (w zależności od serwisu), a ocen niższych niż 4,8 jest zaledwie kilka.

Interesujesz się branżą e-commerce? Sprawdź: Praca w Trusted Shops

Dlaczego ważne jest dla Pana wykorzystywanie w sklepie elementów budujących zaufanie, takich jak znak jakości Trusted Shops czy opinii o sklepie?

Te elementy mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów, czyli na wyniki sprzedaży w sklepie. W tym wypadku klient sklepu jest moim pracodawcą.

Jaka unikalna propozycja sprzedaży oferowana przez Trusted Shops przekonała Pana do skorzystania ze znaku jakości Trusted Shops i opinii o sklepie?

Przekonała nas Ochrona Kupującego. Oznacza to, że klient może „w ciemno” zrobić zakupy na MylenShop.com i nigdy nie straci swoich pieniędzy.

Skąd pochodzą Państwa klienci? Jak ważny jest dla Państwa rynek polski i międzynarodowy?

Naszym głównym rynkiem jest Polska. Mamy też klientów z innych europejskich krajów. W najbliższym czasie zamierzamy się skupić na rozwoju sprzedaży w poszczególnych krajach Europy.

Z jakich tradycyjnych kanałów marketingowych i z jakich kanałów społecznościowych korzysta Pan w celu dotarcia do nowych klientów? Jakie ma Pan doświadczenie z powyższymi kanałami?

Korzystamy z wyszukiwarek internetowych (pozycjonowanie i płatne reklamy), porównywarek cen, portali aukcyjnych, newslettera. Portale społecznościowe służą raczej do komunikacji z klientem, a nie do reklamy swoich produktów i zachęcania do zakupów.

Z jakimi największymi wyzwaniami zmagał się Pan prowadząc sklep MylenShop.com? W jaki sposób, Pana zdaniem, firma Trusted Shops mogłaby pomóc je pokonać?

Chciałbym, aby mój sklep pojawiał się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Zależy nam na pozycjach 1-3 w wyszukiwaniu organicznym. Już trzy lata „walczymy” o to, aby nasz sklep był lepiej pozycjonowany. Będąc precyzyjnym – zależy mi na stałej obecności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a nie na chwilowej poprawie rezultatów.

Czy uczestniczył Pan kiedykolwiek w sporze prawnym mającym związek ze sklepem MylenShop.com? Jaki rodzaj wsparcia byłby pomocny we wcześniejszym uniknięciu takiego incydentu?

Nie i mam nadzieję, że nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji.

0 komentarzy