Wywiad z założycielem sklepu SprzetDragon.pl

Jakie kroki warto podjąć, aby zwiększyć zaufanie konsumentów do zakupów w sieci? Z jakich portali społecznościowych warto korzystać, aby dotrzeć do nowych klientów? – na te i inne pytania odpowiada Tomasz Pęczkowski, założyciel sklepu SprzetDragon.pl, który oferuje akcesoria i sprzęt wędkarski.

Jakie kroki podjęli Państwo, aby zwiększyć zaufanie konsumentów?

Gwarancją naszego bezpieczeństwa jest przede wszystkim certyfikat Trusted Shops. Dzięki niemu nasi klienci mają pewność, że SprzetDragon.pl pomyślnie przeszedł proces certyfikacji i spełnia wszystkie standardy jakości Trusted Shops. Uzyskaliśmy również certyfikat SSL, dzięki któremu nasi klienci mają pewność, że dane podane w trakcie składania zamówienia nie wpadną w niepowołane ręce. Jest to szczególnie ważne podczas robienia zakupów przez internet.

Interesujesz się branżą e-commerce? Sprawdź: Praca w Trusted Shops

Dlaczego ważne jest dla Pana wykorzystywanie w sklepie elementów budujących zaufanie, takich jak znak jakości Trusted Shops czy opinii o sklepie?

Znak jakości Trusted Shops jest głównym czynnikiem budzącym zaufanie klientów do naszego sklepu. Zakupy internetowe mają ten minus, że sprzedawca nie ma możliwości pokazania tzw. „ludzkiej twarzy”, czy też namacalnej prezentacji produktu. Dzięki znakowi jakości Trusted Shops i opiniom dotychczasowych klientów, przyszły kupujący ma poczucie bezpieczeństwa i możliwość zapoznania się z opiniami wystawionymi przez osoby, które dokonały już zakupów w naszym sklepie. W SprzetDragon.pl dużą wagę przykładamy do sprawnej realizacji zamówienia i zadowolenia klientów.

Jaka unikalna propozycja sprzedaży oferowana przez Trusted Shops przekonała Pana do skorzystania ze znaku jakości Trusted Shops i opinii o sklepie?

Głównym czynnikiem decydującym o współpracy z Trusted Shops była przede wszystkim pewność i gwarancja, że zamieszczony na stronie sklepu regulamin, polityka prywatności, czy formularz zwrotu towaru służy klientom i jest w 100% zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie korzyści dla Państwa serwisu przyniosło skorzystanie z tej oferty? (np. wzrost współczynnika konwersji albo zmniejszenie liczby klientów odstępujących od umowy)

Przede wszystkim klienci, którzy rozpoznają znak jakości Trusted Shops mają pewność, że nasz sklep jest godny zaufania i mogą w nim bez obaw dokonywać zakupów online.

Skąd pochodzą Państwa klienci? Jak ważny jest dla Państwa rynek polski i międzynarodowy?

Nasz sklep dostarcza zamówienia na terenie całej Polski. Nasi klienci trafiają do nas przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Jednak zauważamy również zdecydowany wzrost klientów z polecenia, co jest naszym największym sukcesem i wynikiem wysokiej jakości obsługi. Kupujący, którzy są zadowolenie z zakupów w naszym sklepie, chętnie polecają sklep innym.

Z jakich tradycyjnych kanałów marketingowych i z jakich kanałów społecznościowych korzysta Pan w celu dotarcia do nowych klientów? Jakie ma Pan doświadczenie z powyższymi kanałami?

Głównym portalem społecznościowym, z którego korzystamy jest Facebook, który umożliwia nam dotarcie do nowych klientów. Staramy się wykorzystywać ten kanał, w możliwie jak najlepszy sposób. Dbamy także o pozycjonowanie naszego sklepu w wynikach wyszukiwania Google, korzystamy równolegle z Google AdWords.

Z jakimi największymi wyzwaniami zmagał się Pan prowadząc sklep SprzetDragon.pl?
 W jaki sposób, Pana zdaniem, firma Trusted Shops mogłaby pomóc je pokonać?

Największym wyzwaniem jest dotarcie do jak największej grupy klientów zainteresowanych ofertą naszego sklepu. Robimy wszystko, aby klient nie tylko dokonał zakupu, ale chętnie wrócił na stronę naszego sklepu. Trusted Shops pomaga nam stać się wiarygodnym partnerem, jest to dla nas bardzo ważne.

Czy uczestniczył Pan kiedykolwiek w sporze prawnym mającym związek ze sklepem SprzetDragon.pl? Jaki rodzaj wsparcia byłby pomocny we wcześniejszym uniknięciu takiego incydentu?

W przypadku pojawienia się ewentualnych sporów prawnych, najważniejsza jest możliwość uzyskania szybkiej pomocy prawnej.

Jakich rad udzieliłby Pan innym sprzedawcom?

Przede wszystkim sprzedawcy internetowi powinni skupić się na spełnieniu wszystkich kryteriów jakości, które są warunkiem uzyskania certyfikatu Trusted Shops i niwelują ryzyko pojawienia się ewentualnych sporów prawnych. Należy równolegle dbać o stałych klientów sklepu. Zadowolony klient z pewnością do nas wróci, a niezadowolony przekaże swoje negatywne doświadczenia innym kupującym. Ważny jest także nieustanny rozwój, doskonalenie i stałe monitorowanie rynku sprzedaży!

0 komentarzy