Zakupy Google - dlaczego warto zacząć z nich korzystać?

W dzisiejszych czasach Google jest wszędzie. Tworzy samochody autonomiczne, sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość oraz jest obecna nawet w przestrzeni kosmicznej. W przypadku Google nie zmienia się jedno: źródło przychodów czyli reklamy. Tradycyjna platforma reklamowa tej firmy, czyli Google Ads, przyniosła wiele sukcesów zarówno Google, jak i reklamodawcom. Innym zasobem, z którego warto skorzystać, jest usługa Zakupy Google.

blogTitle-ebookGoogleShopping

Ostatnio usługa Zakupy Google generuje największą liczbę kliknięć dla sprzedawców detalicznych. Wygląda na to, że jeśli chodzi o zakupy, usługa ta zajęła miejsce tradycyjnych wyszukiwań w wyszukiwarce Google w kontekście pochodzenia kliknięć płatnych reklam.

Czym jest usługa Zakupy Google?

Zakupy Google to wyszukiwarka zakupów opracowana przez firmę Google. W momencie, gdy wyszukujesz produkty w wyszukiwarce Google, zazwyczaj pojawia się opcja Zakupy.

W tym obszarze użytkownicy mogą bezpośrednio wyszukiwać oferty zakupu produktów za pośrednictwem serwisu Google. Sprzedawcy detaliczni mogą reklamować tam swoje produkty, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej i zwiększyć widoczność swojej oferty. Wyniki wyszukiwania dotyczące Zakupów często są również widoczne na zwykłych stronach wyszukiwania Google w przypadku zapytań dotyczących produktów.

wyniki wyszukiwania_google_zakupyrayban_google_ads-1

google_zakupy_wyniki_organiczne

Na tym obrazku reklamy z usługi Zakupy Google są umieszczone w czerwonej ramce, reklamy Google w zielonej ramce, a organiczne wyniki wyszukiwania w żółtej ramce.

Możesz również przejść bezpośrednio do wyszukiwarki produktów, klikając zakładkę Zakupy, która znajduje się tuż pod polem wyszukiwania.  

google_zakupy_rayban

Po kliknięciu zakładki Zakupy bezpośrednio pod polem wyszukiwania użytkownicy są przenoszeni na platformę Zakupy Google, gdzie znajdą większe zdjęcia oraz więcej szczegółowych informacji o produktach, a także filtry.

Są to reklamy produktów uruchamiane za pośrednictwem kampanii w Zakupach. Obszar zakupów w wynikach wyszukiwania dawniej zajmowały wyniki organiczne, ale od 2013 r. jest to przestrzeń, z której możesz skorzystać jako sprzedawca, aby ustalać stawki za słowa kluczowe i wyświetlać swoje produkty (podobnie jak w formule pay-per-click).

Ponieważ Google Ads to system firmy Google wykorzystywany do zarządzania płatnymi wynikami wyszukiwania, część dotycząca zakupów jest zintegrowana z kontami Google Ads sprzedawców. Aby prowadzić kampanie produktowe, oprócz konta Google Ads będziesz potrzebować konta Merchant Center.

Merchant Center jest podstawowym narzędziem usługi Zakupy Google. Za jego pomocą możesz załadować swój sklep i dane produktów do serwisu Google i udostępnić je w usłudze Zakupy Google. To konto musi być powiązane z Twoim kontem Google Ads.

Na koncie Google Ads możesz skonfigurować swoje kampanie produktowe i zarządzać nimi. Jest to specjalny typ kampanii. Poza kampanią w wyszukiwarkach i kampanią displayową możesz również skorzystać z kampanii w Zakupach. Twoje dane są wtedy pobierane z powiązanego konta Merchant Center.

Dlaczego warto korzystać z kampanii w Zakupach?

Gdy korzystasz z reklam produktów, Twoje artykuły mogą być wyświetlane bezpośrednio klientom, którzy ich poszukują. Zaletą tego rozwiązania w porównaniu z reklamami tekstowymi jest to, że ten typ reklamy jest optymalny dla sprzedawców. Kładzie się w niej szczególny nacisk na zdjęcie produktu i cenę.

Cost per Click

Badania wykazały, że koszt kliknięcia (cost-per-click, CPC), który musisz ponieść w przypadku reklam produktowych, może być wyższy, ale ostatecznie zwrot z inwestycji (ROI) jest zazwyczaj znacznie większy. Dzieje się tak, ponieważ ludzie od razu widzą produkt i cenę i wiedzą, czy oferta im odpowiada, zanim jeszcze klikną reklamę. A jak wiesz, jeżeli nikt nie kliknie Twojej reklamy, nie płacisz za nią.

Oczywiście jeżeli sprzedajesz produkty klientom, którzy przywiązują dużą wagę do ceny, warto zrobić dokładne rozeznanie, zanim rozpoczniesz kampanie produktowe. W końcu cena jest jednym z pierwszych aspektów, które dostrzegają potencjalni kupujący, i jednym z ważniejszych czynników w procesie podejmowania przez nich decyzji o zakupie.

W jaki sposób sprzedawcy detaliczni mogą zaprezentować swoje produkty w usłudze Zakupy Google?

Sprzedawcy detaliczni mogą rozpocząć działania w usłudze Zakupy Google w bardzo prosty sposób.

Jak wspomniano wcześniej, są do tego potrzebne konta Google Ads oraz Google Merchant Center, i konieczne będzie ich powiązanie. Wszystkie istotne informacje na temat łączenia ze sobą kont znajdziesz tutaj.

Gdy zakończysz konfigurowanie konta, możesz przygotować swoją pierwszą kampanię z listą produktów za pośrednictwem usługi Google Ads. Skonfigurowanie pierwszej kampanii ułatwi Ci ten artykuł ze strony Google.

Gdzie w Zakupach Google pojawią się Twoje reklamy produktów?

Mogą pojawić się one w następujących miejscach w witrynach Google:

  • w usłudze Zakupy Google (dostępnej w wybranych krajach, w tym w Zjednoczonym Królestwie),
  • obok wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, jak widać na obrazku powyżej,
  • w wyszukiwarce Grafika, portalu YouTube i w witrynach partnerów wyszukiwania Google.

Co zrobić, aby Twoje produkty przykuły uwagę potencjalnych nabywców?

Poza ceną warto spróbować oddziaływać na odbiorców bardzo atrakcyjnymi zdjęciami produktów i ich nazwami. Nazwa powinna być zrozumiała i zarezerwowana wyłącznie dla tego produktu w Twojej ofercie. Zdjęcia są niezwykle istotne. Zainwestowanie we własne zdjęcia reklamowanych produktów, aby wyglądały tak jak w rzeczywistości, a jednocześnie wyjątkowo, może się opłacić.

Jeżeli wszyscy ładują zdjęcia pozyskane od producenta, możesz przyciągnąć uwagę kupujących, stosując inne podejście. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości, ale sfotografowanie wszystkich Twoich produktów może nie być możliwe – może warto na początek zacząć od pięciu najlepiej sprzedających się produktów i poczekać na efekty?

Świetnie przyciągają uwagę oceny w formie gwiazdek, które być może już znasz z reklam tekstowych.

rayban_details-1Gdy klikniesz produkt w wynikach wyszukiwania w usłudze Zakupy Google, pojawi się więcej szczegółów.

W reklamach produktowych mogą pojawić się dwa typy gwiazdek: oceny produktu (tutaj na pomarańczowo) i oceny sprzedawcy (tutaj na zielono). Aby uzyskać jak najlepsze efekty, możesz pokazać, że sprzedajesz produkt, który został już dobrze oceniony przez innych kupujących, a ponadto, że jesteś sprzedawcą, któremu zaufali już inni użytkownicy.

Uzyskaj więcej informacji na temat konfiguracji usługi Merchant Center.

Przeczytaj historie osób, które są zadowolone z korzystania z kampanii w Zakupach.

Nouveau call-to-action

Jak zoptymalizować Twoje reklamy w Zakupach Google?

Podobnie jak w przypadku usługi Google Ads, w Zakupach Google możesz ustalać stawki dla różnych słów kluczowych, aby w wynikach wyszukiwania wyświetlały się produkty. Koszty, jakie ponosisz, są obliczane na podstawie liczby kliknięć (cost-per-click, CPC). Poniżej znajdziesz kilka ważnych czynników, o których należy pamiętać, aby zapewnić skuteczność kampanii.

Podstawy:

  1. Korzystaj z dobrych zdjęć, aby odróżnić Twoje produkty od wszystkich innych, które są reklamowane obrazami z banków zdjęć.
  2. W usłudze Zakupy Google promuj produkty z wysoką marżą – możesz ustalić w ich przypadku wyższe stawki.
  3. Stosuj opisowe tytuły takie jak „Zielona koszulka Lacoste”.
  4. Wykorzystaj swoje opinie. Możesz wykorzystać recenzje produktów, aby znacząco wyróżnić się na tle innych w celu przyciągnięcia większej liczby zainteresowanych osób.
  5. Zoptymalizuj swoją witrynę internetową pod kątem wyświetlania jej na telefonach komórkowych. W przypadku ponad połowy wyszukiwań w serwisie Google są stosowane urządzenia mobilne, a niedostosowany projekt strony może Cię dużo kosztować.

Kwestie dla zaawansowanych:

Jeżeli udało Ci się już opanować podstawy, czas na dalszą optymalizację.

  1. Przeprowadź testy A/B w różnych dniach i godzinach. Przeprowadź testy porównawcze swoich reklam z podziałem na produkty w różnych porach dnia.
  2. Zaplanuj specjalne zdjęcia produktów na czas wyprzedaży (np. Boże Narodzenie). 
  3. Ustaw wyższe stawki. Badania wykazały, że bardziej agresywna polityka dotycząca stawek pozwala osiągnąć wyższe pod względem procentowym zwiększenie ruchu na stronie uzyskiwane dzięki reklamom. Monitoruj swoje kampanie, gdy zwiększasz stawki. Tutaj znajdziesz dobrą prezentację na temat zastosowania inżynierii odwrotnej w usłudze Zakupy Google.
  4. Zwiększ skuteczność swoich reklam dzięki wykorzystaniu negatywnych słów kluczowych, aby wyfiltrować te, które nie chcesz, by powodowały wyświetlenia Twojej reklamy. 

Wnioski

Zakupy Google to świetne narzędzie dla właścicieli firm i sprzedawców, które pozwala szybko uzyskać korzyści i przeprowadzać jakościowe analizy dotyczące wyników sprzedaży produktów. To bardzo użyteczne narzędzie zwłaszcza w przypadku niszowych produktów dzięki niemu możesz zaprezentować swoją linię produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google.

Głodni wiedzy? Zajrzyjcie do naszego bezpłatnego poradnika i zobaczcie, w jaki sposób możecie zwiększyć swoją sprzedaż za pomocą Zakupów Google:

Nouveau call-to-action

0 komentarzy