Aktualizacja Google – zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania

Minął zaledwie rok od uwzględnienia mobilnych wersji stron internetowych w mobilnych wynikach wyszukiwania Google, a już w maju bieżącego roku nastąpi kolejna aktualizacja w tym zakresie.

blogTitle-google_mobile_first

W ostatnim roku oczekiwano "mobilnej rewolucji” i większej pracy sprzedawców internetowych nad mobilną wersją strony, jednak faktyczne zmiany miały umiarkowany zakres. Przed wprowadzeniem aktualizacji Google strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych otrzymywały specjalne odznaczenie "mobile-friendly”, co stanowiło charakterystyczny wyróżnik w wynikach wyszukiwania.

W przypadku stron niedostosowanych do urządzeń mobilnych ich użyteczność była ograniczona, a co za tym idzie strony otrzymywały mniejszą liczba pozytywnych informacji zwrotnych od użytkowników, komentarze z kolei wpływały negatywnie na pozycję strony w rankingu wyszukiwania.

Czy warto wprowadzić mobilną wersję dla sklepu internetowego?

Znaczna część zapytań w wyszukiwarce Google dokonuje się poprzez urządzenia mobilne. Ostatnia aktualizacja Google obowiązuje wyłącznie dla podstron. Oznacza to, że tylko niezoptymalizowane podstrony będą osiągać gorsze wyniki w wyszukiwaniu mobilnym. Gdy określony obszar sklepu, np. blog, został już w pełni dostosowany do urządzeń mobilnych, administrator ma spore szanse na generowanie większego ruchu na stronie.

W przypadku wątpliwości odnośnie klasyfikacji strony mobilnej przez Google, można skorzystać z pomocy narzędzia testowego. Można tam uzyskać odpowiednie wskazówki o tym, jakie aspekty warto jeszcze warto poprawić. W przypadku dużej liczby zastrzeżeń i uwag, administrator może także skorzystać z porad Google w zakresie dopasowania strony do wymogów urządzeń mobilnych.

Przed skrytykowaniem zamierzeń Google warto uświadomić sobie, że użytkownicy danego sklepu internetowego o wiele chętniej odwiedzają go i dokonują zakupów, gdy mogą korzystać ze strony w optymalny sposób, niezależnie od urządzenia.

0 komentarzy