Coraz więcej konsumentów przed złożeniem zamówienia online patrzy na to, czy sklep internetowy posiada znak jakości. I nic dziwnego, że praktyka ta jest coraz powszechniejsza – wszystko przez boom na zakupy w sieci w ostatnich miesiącach. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego warto zintegrować znak jakości w swoim sklepie oraz jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy wyborze jego dostawcy.

Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, najczęściej wskazywanym w 2020 roku powodem wystrzegania się zakupów w internecie był brak zaufania do sprzedawców w sieci. Wśród obaw respondentów pojawiły się też te dotyczące utrudnionych warunków zwrotu i realizacji gwarancji.
Dlaczego nie robisz zakupów przez internet? Raport Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020
Klienci, którzy nie są przyzwyczajeni do robienia zakupów online, muszą być więc lepiej poinformowani o tym, gdzie mogą bezpiecznie robić zakupy. Taką właśnie rolę, potwierdzającą wiarygodność danej firmy, pełnią znaki jakości.
Dla wielu konsumentów stały się one decydującym elementem przy zakupie, a Ty jako sprzedawca musisz wziąć to pod uwagę. Twoim celem powinno być zaoferowanie klientom bezpiecznych zakupów – dzięki temu jest większa szansa, że będą do Ciebie wracać.
📚Przeczytaj też: Podejrzany, fałszywy sklep internetowy - jak rozpoznać?
Czym jest znak jakości w e-commerce?
Znak jakości jest synonimem zaufania w e-commerce. Dają one klientowi pewność, że sklepy internetowe zostały dokładnie sprawdzone przez zewnętrznego dostawcę w celu zapewnienia bezpiecznych zakupów.
Zwłaszcza jeśli należysz do sektora MŚP lub dopiero co uruchomiłeś sklep internetowy, ważne jest, aby móc pochwalić się znakiem jakości, ponieważ Twoi przyszli klienci najprawdopodobniej jeszcze Cię nie znają.
Duże marki nie powinny jednak lekceważyć mocy znaku jakości. Pokazuje on bowiem, że sklep robi wszystko, by utrzymywać wyróżniający go wśród konkurencji wysoki poziom.
Co jest sprawdzane przed przyznaniem znaku jakości?
Aby otrzymać znak jakości, sklepy internetowe muszą spełnić szereg wymogów. Im bardziej rygorystyczne, tym większe zaufanie kupującego do sklepu.
Na przykład, podczas zakupów online klient nie powinien mieć wątpliwości co do tego, czy spełnione są wymogi prawne, czy ważne informacje są wyświetlane prawidłowo lub czy przestrzegana jest ochrona danych osobowych.
Aby móc posługiwać się znakiem jakości Trusted Shops, marki nr 1 w Europie, sklepy internetowe muszą przejść audyt, który ma na celu stwierdzenie, czy rzeczywiście spełniają określone kryteria. Niektóre z nich to:
-
wysyłka i płatność,
-
ochrona i bezpieczeństwo danych,
-
prawo do odstąpienia od umowy,
-
opinie klientów.
Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje na temat kryteriów jakości Trusted Shops.
Ważne jest, by po uzyskaniu znaku jakości Trusted Shops sklep był monitorowany pod kątem spełniania kryteriów.
Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze dostawcy znaku jakości?
Zanim zdecydujesz się na konkretnego dostawcę, powinieneś zadać sobie następujące pytania, aby zapewnić swojemu sklepowi internetowemu właściwą pieczęć.
Czy dostawca jest znany konsumentom w kraju i za granicą?
Znak jakości będzie miał właściwy efekt, jeśli będzie rozpoznawany przez kupujących. Im bardziej klienci będą go kojarzyć z zaufaniem, tym większy będzie jego wpływ na sprzedaż i konwersje.
Trusted Shops jest wiodącym dostawcą certyfikatów dla sklepów internetowych w Europie.

Dzięki wsparciu międzynarodowych ekspertów prawnych, Trusted Shops oferuje swoje usługi w 13 krajach europejskich, dostosowując się do potrzeb danego kraju. To ważne, ponieważ w każdym państwie członkowskim UE obowiązują nie tylko różne regulacje prawne, ale też zwyczaje zakupowe.
Korzyść dla firm internetowych jest więc oczywista: łatwość ekspansji za granicą.
Bez względu na to, czy klient pochodzi z Francji, Włoch, Holandii, Niemiec itd., europejski konsument wie, że w sklepach internetowych posiadających znak jakości Trusted Shops nic mu nie grozi.

Obecnie ponad 25 000 sprawdzonych sklepów internetowych oferuje pełne bezpieczeństwo zakupów dzięki temu znakowi jakości.
Czy dostawca znaku jakości oferuje dodatkowe funkcje zwiększające zaufanie?
Oprócz znaków jakości istnieją inne cenne narzędzia, które pomagają zwiększyć wiarygodność sklepów internetowych. Niektóre z tych narzędzi to:
-
opinie klientów,
-
gwarancja.
A zaufanie w e-commerce jest niezwykle ważne. Jak czytamy w raporcie e-Izby, w 2020 r. najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór miejsca zakupowego jest zaufanie, a potem dopiero – ceny produktów.
Raport Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020
Trusted Shops jest jedynym dostawcą znaku jakości, który oferuje również Ochronę Kupującego - bezpłatną gwarancję zwrotu pieniędzy dla klientów oraz system opinii o sklepach internetowych.
Ochrona Kupującego
Dzięki 30-dniowej gwarancji zwrotu pieniędzy Trusted Shops, klienci sklepów internetowych oznaczonych znakiem jakości są automatycznie ubezpieczeni do kwoty 10 tys. zł na zamówienie w przypadku braku realizacji transakcji.

Gwarancja ta jest szczególnie cenna, gdy mówimy o produkcie w wysokiej cenie. Twój klient będzie skłonny zapłacić więcej za zakup wiedząc, że jego zamówienie jest w pełni ubezpieczone. A co za tym idzie, istnieje większa szansa, że wzrośnie średnia wartość koszyka w Twoim sklepie.
📚Przeczytaj też: Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego? 5 porad
Więcej informacji na temat gwarancji znajdziesz tutaj.
Każdego dnia w certyfikowanych sklepach Trusted Shops składanych jest ponad 1 milion zamówień.
Platforma opinii
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Statistę, 57 proc. Polaków uważa, że opinie klientów w sieci są bardzo pomocne przy robieniu zakupów online. Z tego wynika, że są one niezbędnym narzędziem wspomagającym sprzedaż.
Oprócz znaku jakości i Ochrony Kupującego, Trusted Shops oferuje także system opinii o sklepach internetowych. Należy dodać, że jest to zamknięty system opinii, co oznacza, że ocenę na platformie Trusted Shops mogą wystawić tylko osoby, które faktycznie dokonały zakupu.
Dzięki opiniom Trusted Shops możesz w prosty sposób rozpocząć zbieranie, zarządzanie i wyświetlanie recenzji (zarówno tych dotyczących sklepu, jak i produktów) od prawdziwych klientów.
Ponadto Trusted Shops jest oficjalnym partnerem Google. Oznacza to, że integracja pozwoli Ci na wyświetlenie gwiazdek oceny w wynikach wyszukiwania, co pozytywnie wpłynie na SEO i SEA Twojej strony oraz zwiększenie ruchu.
A to jeszcze nie wszystko!
Najlepsze jest to, że dzięki Menedżerowi Wizerunku Trusted Shops masz możliwość publikowania zebranych opinii nie tylko na naszej platformie, ale także na Trustpilot czy Google Moja Firma.
Krótko mówiąc, jest to doskonałe narzędzie do poprawy reputacji online bez dodatkowego wysiłku.
📚Przeczytaj też: Jak dbać o wizerunek firmy w sieci? Poradnik dla e-sklepów
Wszystkie korzyści wynikające z posiadania znaku jakości
Jak widzisz, istnieje wiele powodów, dla których warto zintegrować znak jakości z Twoim sklepem internetowym.
Podsumowując, takie działanie to:
-
zwiększone zaufanie do Twojego sklepu,
-
wyróżnienie się na tle konkurencji,
-
budowa lojalności klienta,
-
poprawa wizerunku marki i reputacji online,
-
łatwość ekspansji za granicą (w przypadku, gdy znak jakości jest znany również w innych krajach),
-
zwiększona sprzedaż i konwersje.
Krótko mówiąc, posiadanie tego znaku przekształca Twój sklep internetowy w firmę godną zaufania, zachęcając użytkowników do kupowania u Ciebie, a nie u konkurencji.
Czy wzbudziliśmy Twoją ciekawość odnośnie znaków jakości i chciałbyś dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach Trusted Shops? Skontaktuj się teraz z naszymi ekspertami i uzyskaj spersonalizowane porady bez żadnych zobowiązań.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: Razones para integrar un Sello de Calidad en tu tienda online.