Solarplexius:
Wyższe konwersje dzięki zaufaniu
Tworzenie łatwych w montażu przyciemnianych szyb do samochodów.
URL: solarplexius.co.uk
Rynek: B2C
Rok założenia: 1988
Członkostwo w Trusted Shops: 2018
Rozmawialiśmy z Janem Heumannem, Online Marketing Managerem w Solarplexius , a także Shikhą Singh, Country Managerem w Wielkiej Brytanii.
Solarplexius: siła napędowa
Solarplexius jest obecny na rynku przyciemniania szyb już od dłuższego czasu. Założona w Szwecji w 1988 r. firma obecnie obsługuje tysiące klientów w wielu krajach w Europie.
Dostrzegając pojawiające się trendy konsumenckie, przedsiębiorstwo rozpoczęło sprzedaż online na początku XXI w.
Solarplexius założył biuro w Niemczech, jednocześnie utrzymując produkcję i siedzibę w Szwecji. Dość szybko, stosunkowo mała firma rodzinna rozrosła się do ponad 30 pracowników do 2023 r.
Wejście na nowe rynki może nadal stanowić duże wzywanie dla tej doświadczonej marki. Oprócz kwestii prawnych związanych z uzyskaniem zgody na funkcjonowanie w różnych krajach, próbą sił jest też budowanie zaufania zagranicznych klientów.
Jazda próbna na Autobahnie
Ruch w świecie motoryzacji to dobra rzecz. W e-commerce może być podobnie... ale tylko wtedy, gdy może przynieść sprzedaż. Jednym z największych wyzwań dla Solarplexius było przekształcenie odwiedzających stronę w klientów.
Jak mówi Jan Heumann, Online Marketing Manager w Solarplexius,„Zauważyliśmy, że mamy duży ruch na naszej stronie, ale konwersje musiały ulec poprawie. Wiedzieliśmy, że musimy zbudować zaufanie wśród nowych klientów. Ponieważ Niemcy szybko stawały się naszym największym rynkiem, zdecydowaliśmy się przetestować Trusted Shops na stronie ze względu na ich reputację. Chcieliśmy pokazać użytkownikom, że jesteśmy wiarygodni”.
Mając Niemcy w centrum zainteresowania, budowanie zaufania z Trusted Shops było oczywistym wyborem. Solarplexius zdecydował się wdrożyć znak jakości Trusted Shops na swojej domenie .de.
Znak jakości Trusted Shops to certyfikat przyznawany sklepom, które stosują najlepsze praktyki w oparciu o przepisy UE i średnie oceny klientów.
Sklepy posiadające znak jakości mogą zaoferować swoim klientom 30-dniową Ochronę Kupującego, która chroni konsumentów w przypadku niedostarczenia towaru lub braku zwrotu pieniędzy.
Znak jakości Trusted Shops cieszy się w Niemczech bardzo wysoką rozpoznawalnością. Zgodnie z ostatnimi badaniami, poziom rozpoznawalności marki Trusted Shops na rynku niemieckim wynosi 77%.
Jak wypadła ta „jazda próbna” w Niemczech? Jan mówi:
„W ciągu pierwszego roku zauważyliśmy, że otrzymaliśmy wiele dobrych opinii, co pomogło podnieść naszą ogólną ocenę. Zauważyliśmy również, że nasz współczynnik konwersji wzrósł o około 6%”.
Konwersje ponad granicami
*Ocena solarplexius.co.uk, stan na 27 marca 2023.
Wraz z Trusted Shops, Solarplexius odniósł sukces w Niemczech.
Nadszedł czas, aby sprawdzić, czy Trusted Shops może przynieść sklepowi korzyści na innych rynkach docelowych. Solarplexius zdecydował się wdrożyć rozwiązania Trusted Shops w innych regionach, w tym w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Austrii, Szwecji, Holandii, Hiszpanii i Portugalii.
„Kiedy zobaczyliśmy sukces w Niemczech, zdecydowaliśmy się rozszerzyć rozwiązania również na inne nasze rynki”.
W 2019 r. Solarplexius dodał znak jakości do swojej brytyjskiej domeny. Niemal natychmiast zauważono zmianę w wydajności witryny. Shika Singh, UK Country Manager, mówi:
„Po wdrożeniu Trustbadge liczba porzuconych koszyków na brytyjskiej witrynie spadła o prawie 20%”.
Sukces w Niemczech i Wielkiej Brytanii był wielkim osiągnięciem. Nie był to jednak jedyny rynek, na którym znak jakości i opinie klientów miały wpływ na działalność firmy.
W Portugalii, gdzie Solarplexius zbiera opinie i wyświetla ogólną ocenę na swojej stronie głównej, wskaźniki porzucania koszyków spadły o około 13%. We Włoszech liczba ta również spadła o 8%.
Rozwiązania Trusted Shops miały wyraźnie pozytywny wpływ na konwersje. Znak jakości z Ochroną Kupującego to świetny sposób na budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród nowych klientów. Kolejną ważną częścią podróży zakupowej klienta jest jednak sprawdzenie, co inni mają do powiedzenia na temat danej firmy.
Gdy opinie klientów pomagają w optymalizacji produktu
Solarplexius ciężko pracuje nad swoimi produktami, dokładając wszelkich starań, aby sprostać wymaganiom klientów. Chociaż opinie są ważne dla każdej firmy, mają one dodatkowe znaczenie dla marki, której produkty są przeznaczone dla dziesiątek tysięcy samochodów produkowanych na całym świecie.
Tworzenie tak wielu wariantów produktów wiąże się z wyzwaniami. Ten sam model samochodu może być produkowany w dwóch różnych fabrykach po dwóch stronach świata. Oznacza to, że niewielkie różnice w procesie produkcyjnym firmy samochodowej mogą mieć wpływ na dopasowanie produktów Solarplexius.
Firmy takie jak ta mogą wykorzystywać opinie klientów do ciągłej optymalizacji i doskonalenia swoich produktów. Skutkuje to wyższą satysfakcją klientów i mniejszą liczbą zwrotów. Firmom takim jak Solarplexius, zbieranie i reagowanie na feedback klientów przynosi ogromne korzyści. Shikha Singh mówi nam:
„Potencjalnym kupującym zawsze dobrze jest przeczytać opinie poprzednich klientów, a odpowiadanie na komentarze daje nam możliwość ulepszania naszych produktów, ponieważ są one tworzone dla tysięcy modeli samochodów, a my pozostajemy w kontakcie z klientami. To świetne narzędzie, jeśli zależy ci na tym, co myślą klienci”.
Solarplexius wie, że podróż klienta zaczyna się zanim wejdzie on na stronę internetową. Reklamy w Google odgrywają ważną rolę w kierowaniu ruchu do ich witryny. Korzystanie z certyfikowanych przez Google opinii Trusted Shops pozwoliło im wyświetlać gwiazdki oceny bezpośrednio w reklamach tekstowych Google i w Google Shopping, co, jak udowodniono, zwiększa współczynnik klikalności reklam, a tym samym obniża CPC kampanii.
Zarządzanie wizerunkiem z Trusted Shops
Poza reklamami Google, wyniki organiczne w wyszukiwarkach są również ważne dla kierowania ruchu do witryny.
Gdy konsument szuka opinii na temat konkretnej firmy, profile sklepów dają dostęp do opinii klientów, dzięki czemu mogą oni podjąć świadomą decyzję na temat usług sklepu. Tym profilom w wynikach wyszukiwania często towarzyszą gwiazdki oceny.
Korzystając z Menedżera Wizerunku Trusted Shops, Solarplexius jest w stanie poprawić swoją reputację w wynikach wyszukiwania, nawet poza profilem opinii Trusted Shops.
W Solarplexius chciano skupić się na opiniach klientów w Google , aby poprawić swój Profil Firmy, który często pojawia się w wynikach wyszukiwania. Chcieli również ulepszyć wyniki swoich kampanii reklamowych, które także mogą wyświetlać gwiazdki oceny.
Obecnie wysyłają około 60% zaproszeń do wystawienia opinii na swój profil Trusted Shops i 40% na profil Opinie klientów w Google.
„Opinie naszych klientów w Google są również ważne dla naszej działalności, a Menedżer Wizerunku był bardzo pomocny w tym zakresie! Widzimy 4 i 5 gwiazdek na wszystkich naszych rynkach”.
Wyszukiwanie reputacji firmy w Google skutkuje wyświetleniem reklamy, a także organicznego profilu sklepu pod nią. Oba pokazują wysoką ocenę w gwiazdkach.
Bezpieczna jazda z Trusted Shops
Solarplexius tworzy produkty i ulepsza je w miarę upływu czasu w oparciu o obserwowane wyniki. Podobne podejście przyjęto podczas pracy z Trusted Shops. Po zaobserwowaniu wyraźnej poprawy na rynku niemieckim, rozszerzyli wykorzystanie rozwiązań na inne rynki.
Nawet mniejsze funkcje pomogły poprawić wydajność ich witryny. Jann Heumann mówi:
„Pop-up zadziałał naprawdę dobrze. Odwiedzający, którzy zamierzali opuścić naszą stronę, zostali zainspirowani do dokonania zakupu, gdy zaoferowano im kod rabatowy. Sprawdziło się to szczególnie dobrze podczas naszych wolniejszych sezonów”.
Oprócz wymiernych rezultatów, jakie Trusted Shops przynosi sklepowi Solarplexius, doświadczenie w pracy z naszym zespołem również wyróżniało się dla Jana, szczególnie w przypadku firmy, która korzysta z wielu rozwiązań dla swojego biznesu.
„To jeden z elementów, z których jesteśmy najbardziej zadowoleni. Inne usługi nie oferują dedykowanego opiekuna. Miło jest więc budować relację z kimś, do kogo zawsze mogę wrócić w razie jakichkolwiek problemów”.
Trusted Shops, podobnie jak Solarplexius, rozwija się dzięki opiniom klientów - prowadzi to do nowych pomysłów, innowacji i ostatecznie produktów, które mogą pomóc firmom budować zaufanie wśród odbiorców.
Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w e-commerce, w Trusted Shops wiemy, że nie każda odnosząca sukcesy firma zatrudnia setki (lub tysiące) pracowników.
Właśnie dlatego Trusted Shops kładzie tak duży nacisk na tworzenie łatwych w użyciu produktów - od interfejsu użytkownika po integrację naszych rozwiązań z najpopularniejszymi platformami e-commerce i systemami CRM.
„Po zintegrowaniu wszystko jest naprawdę łatwe w użyciu. Po skonfigurowaniu procesy działały płynnie i automatycznie”.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat znaku jakości z Ochroną Kupującego, naszego systemu opinii, Menedżera Wizerunku lub innych naszych rozwiązań w zakresie zaufania, skontaktuj się z nami, klikając poniższy link.