Historia sukcesu: Bergzeit
Międzynarodowa marka odzieży i akcesoriów górskich, sprzedająca ponad 40 tys. produktów.
URL: bergzeit.de
Rynek: B2C
Rok założenia: 1999
Członek Trusted Shops od 2019
O Bergzeit
Bergzeit nie powstało wcale jako sklep, a jako portal turystyczny skierowany do miłośników górskich wycieczek.
W 2002 r., dwa lata po założeniu firmy, powstał sklep internetowy, zaś rok później Bergzeit otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w Holzkirchen.
Bergzeit może pochwalić się niesamowitym sukcesem. Znajduje to odzwierciedlenie w średniej ocenie sklepu wynoszącej 4,87. Z ponad 2 milionami klientów kupujących ponad 40 000 produktów ponad 500 marek, Bergzeit otrzymuje setki opinii tygodniowo.
Dobra reputacja na wielu rynkach
Marka jest obecna na takich rynkach, jak Niemcy, Holandia, Belgia, Włochy, Austria i Szwajcaria.
W miarę jak Bergzeit kontynuuje swój wzrost, na ich profilu pojawia się coraz więcej opinii. Ze średnią oceną 4,87 i 500 000 opinii można wywnioskować, że większość z nich jest pozytywna. Wiele marek skupia się wyłącznie na tych negatywnych, co jest oczywiście bardzo ważne.
Niemniej nawet pozytywne opinie dają markom pokazania swojego brandu. Według Ute Lehner, Shop Reputation Manager w Bergzeit:
„Odpowiadając na pozytywne opinie, po prostu robisz dobre wrażenie na klientach. Daje to poczucie, że sklep jest nią zainteresowany, oraz że kupujący nie zmarnował czasu na jej napisanie. Myślę więc, że klienci są z tego zadowoleni.”
Jak nadążyć za setkami opinii tygodniowo? Tutaj z pomocą przychodzi Smart Review Assistant.
Mierzenie się z górą opinii
Odpowiadanie na tak wiele opinii, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, może być zniechęcające. Jednak dzięki Smart Review Assistant zadanie to staje się dziecinnie proste.
Nasze narzędzie składa się z dwóch komponentów.
Pierwszy automatycznie skraca długie teksty opinii do kilku kluczowych punktów. Ułatwia to właścicielom sklepów przeglądanie ich w Centrum Kontrolnym eTrusted dzięki bardziej przejrzystemu przeglądowi wiadomości.
Drugi wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania unikalnych odpowiedzi na każdą opinię klienta. Wystarczy po prostu zatwierdzić publikację kliknięciem myszy. Jeśli wygenerowana odpowiedź nie jest zadowalająca, można edytować ją ręcznie. Wszystkie odpowiedzi pojawiają się w profilu e-sklepu po publikacji.
„Dzięki narzędziu odpowiadanie na opinie stało się przyjemnością. Uważam, że odpowiedzi stają się bardziej zróżnicowane i wygląda to bardziej profesjonalnie niż wcześniej.”
Oszczędność czasu
Smart Review Assistant zdał test praktyczny na Berzeit.de. Narzędzie okazało się łatwe i przyjemne w użyciu. Jednak najlepszą miarą jego skuteczności jest ilość zaoszczędzonego czasu. Według Ute Lehner,
„Smart Review Assistant znacznie ułatwia mi odpowiadanie na opinie klientów Bergzeit.de. Zaoszczędziłam ponad 50% czasu, który normalnie poświęcam na to zadanie..”
Oprócz tego Smart Review Assistant przynosi wiele innych korzyści:
- unikalne i trafne odpowiedzi na opinie,
- bardziej profesjonalny wygląd profilu opinii,
- większe zaangażowanie klientów.
Mając to wszystko na uwadze, ostatnie pytanie jest proste: czy Smart Review Assistant jest przydatny dla firm? Odpowiedź Ute jest twierdząca:
„Zdecydowanie polecam Smart Review Assistant. Dzięki niemu odpowiadanie na opinie staje się przyjemnością.”