Historia sukcesu: Millésima
Francuski sklep internetowy sprzedający wina.
URL: millesima.fr
Rynek: B2C
Rok założenia: 1983
Członek Trusted Shops od 2016
O Millésimie
Historia Millésimy zaczyna się już w 1928 r., kiedy to Lucien Bernard założył przedsiębiorstwo zajmujące się handlem winem. W 1983 r. jego wnuk, Patrick, urozmaicił działalność firmy, tworząc Vins des Grands Vineyards i dostosował ją do postępu technologicznego. 14 lat później, wykorzystując trend sprzedaży wysyłkowej, uruchomił pierwszą stronę internetową Millésima.
W 2016 r. sklep rozpoczął współpracę z Trusted Shops. Powód? Chęć rozpoczęcia działalności na innych rynkach. Przedsiębiorstwo musiało znaleźć partnerów pomocnych w budowaniu zaufania – tym bardziej, że średnie wartości koszyka w sklepie są wysokie. Do dziś Millésima korzysta z opinii klientów oraz znaku jakości z Ochroną Kupującego.
Historia sukcesu firmy, która odnotowała 80 mln euro obrotu
Wartość koszyka wyższa o 7,3%
Integracja Trustbadge® na stronie Millésimy nie tylko dawała klientom poczucie bezpieczeństwa, lecz także dostarczyła społecznego dowodu słuszności. Zestaw ten pomógł w zwiększeniu średniej wartości koszyków o 7,3%.
Budowanie zaufania było dla Millésimy o tyle ważne, że firma planowała rozszerzenie działalności na nowe rynki. Współpraca z Trusted Shops pozwoliła na poszanowanie ich specyfiki kulturowej, co przełożyło się na wyższe zaufanie, a w konsekwencji – wyższą konwersję.
„Jakość produktów Trusted Shops, łatwość integracji i profesjonalizm ich ekspertów, którzy są łatwo dostępni i wielojęzyczni, przekonały nas, aby skorzystać zarówno z opinii klientów, jak i znaku jakości na wszystkich naszych rynkach.”
Ingrid Miossec, Marketing Manager w Millésimie
Konwersja wyższa o 5% dzięki opiniom
Autentyczne opinie klientów pomogły Millésimie w dostarczeniu social proof, co przełożyło się na zwiększenie konwersji o 5%.
Wdrożenie systemu opinii Trusted Shops oznaczało dla sklepu także większą satysfakcję i zaufanie klientów, mniejszą liczbę zwrotów, lepszy wskaźnik retencji, większą responsywność oraz uproszczoną i szybszą relację z kupującymi.
Konwersja wyższa o 42% dzięki Trustbadge
Trustbadge, czyli element widoczny na każdej podstronie sklepu zawierający znak jakości z Ochroną Kupującego oraz opinie, to kolejna oznaka zaufania, na którą zdecydowała się Millésima. Jego obecność na stronie potwierdza jakość usług sklepu.
Ochrona Kupującego daje klientom poczucie bezpieczeństwa oraz komfort zakupów bez ryzyka finansowego. Efekt dla Millésimy? Zmniejszenie wskaźnika porzuconych koszyków oraz o 42% wyższa konwersja dla klientów, którzy zdecydowali się na gwarancję zwrotu pieniędzy w porównaniu z tymi, którzy tego nie zrobili.