Historia sukcesu: UrbanCity
Polska marka specjalizująca się w sprzedaży odzieży streetwearowej.
URL: urbancity.pl
Rynek: B2C
Rok założenia: 2008
Członek Trusted Shops od 2023
O UrbanCity
UrbanCity to sklep internetowy z odzieżą streetwear, hip-hop i lifestyle założony w 2008 r. we Wrocławiu. Głównym celem firmy jest zapewnienie swoim klientom bezpieczeństwa i rzetelności, a w centrum ich zainteresowania stoi satysfakcja kupującego.
Aby budować swoją wiarygodność i wiedząc, jak ważne jest zaufanie klientów, UrbanCity postawiło na współpracę z Trusted Shops. Sklep korzysta z rozwiązań, takich jak znak jakości i Ochrona Kupującego, opinie o sklepie i produktach, integracja z Google oraz Menedżer Wizerunku.
Wyższa konwersja dzięki opiniom
UrbanCity prezentuje opinie o sklepie i produktach na wiele sposobów:
- przy pomocy Trustbadge,
- z wykorzystaniem widżetu Karuzela opinii o sklepie,
- w widżetach prezentujących opinie na karcie produktu.
UrbanCity w okresie od sierpnia 2023 do marca 2024 zebrało 285 opinii, uzyskując średnią ocenę 4,85. Kolejnych 100 opinii zebranych za pomocą Trusted Shops sklep mógł przekazać do wizytówki w Google, by móc ujednolicić wizerunek w wielu miejscach w sieci.
W tym samym czasie sklep zebrał też 1600 opinii o produktach. Ich obecność pomaga klientom w podjęciu decyzji o zakupie, a te mniej przychylne – zapewniają wgląd w problemy, z jakimi spotykają się kupujący i dają możliwość ich szybszego rozwiązania.
„Odpowiednia komunikacja przygotowana przez zespół Trusted Shops pozwala na zbieranie opinii od klientów, którzy chcą podzielić się pozytywnymi doświadczeniami z zakupów. Karuzela produktów z opiniami jest wyświetlana ponad 350 tys. razy miesięcznie, co oznacza, że zebrane opinie są ważne przy podjęciu interakcji z nasza stroną.”
Rafał Kmiecik, Kierownik ds. Marketingu w UrbanCity
Wyższy ruch dzięki większej wiarygodności
Produkty Trusted Shops zwiększają wiarygodność i reputację sklepu, co ma swoje odzwierciedlenie w zwiększonym ruchu. UrbanCity odnotowało 9% wyższy ruch po wdrożeniu rozwiązań zwiększających zaufanie.
Wcześniej sklep borykał się z wieloma problemami – brakiem rozwiązań systemowych do zbierania dużej ilości opinii, nieprzychylnymi komentarzami i ich niską jakością na innych platformach czy niskim poziomem zaufania ze strony nowych klientów.
Po sięgnięciu po rozwiązania Trusted Shops, UrbanCity zwiększyło liczbę pozytywnych opinii, co bezpośrednio przełożyło się na ruch na stronie sklepu. Firma chce także udoskonalić płatne reklamy, wyświetlając gwiazdki Google w kampaniach produktowych. Jest to możliwe dzięki integracji z Google od Trusted Shops.
„Najbardziej zauważalną zmianą we współpracy z Tusted Shops jest wyraźna poprawa jakości opinii o sklepie zarówno w wyszukiwaniach organicznych, jak i w wizytówce Google Moja Firma. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pozyskaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii na temat sklepu, a profil UrbanCity na stronie Trusted Shops pozycjonuje się wysoko przy zapytaniach klientów bezpośrednio w wyszukiwarce. Dzięki pozyskaniu wielu pozytywnych ocen (wzrost z 3,4 do 4,5) mogliśmy stworzyć obraz sklepu godnego zaufania w szczególności pośród nowych klientów. ”
Rafał Kmiecik, Kierownik ds. Marketingu w UrbanCity
Wyższa średnia wartość koszyka z Ochroną Kupującego
UrbanCity zauważyło wzrost średniej wartości koszyka o 13% po zastosowaniu produktów Trusted Shops. Ponadto połączenie działań wizerunkowych i sprzedażowych przyczyniło się do wzrostu przychodów o 16,8% rok do roku.
Do zwiększenia konwersji przyczyniły się nie tylko prezentowane za pomocą widgetów opinie, lecz także znak jakości i Ochrona Kupującego. Dzięki ich obecności nowi odwiedzający mają pewność, że robią zakupy w bezpiecznym miejscu, a w przypadku problemów z zamówieniem mogą liczyć na zwrot pieniędzy.
Ochrona Kupującego to dla UrbanCity dodatkowy kanał komunikacji z klientami, który pozwolił sklepowi na ulepszenie jakości obsługi. Pozwala on na szybkie reagowanie na wymagające większej uwagi sytuacje.
„Znak jakości i Ochrona Kupującego pozwoliły nam na zapewnienie większej przejrzystości i wiarygodności. Dzięki nim mamy też pewność, że nasze działania utrzymują wysokie standardy obsługi klienta. Dziś lepiej rozumiemy z jakimi problemami mogą zmagać się nasi klienci i mamy narzędzie, dzięki któremu możemy sprawniej reagować na ich potrzeby.”
Rafał Kmiecik, Kierownik ds. Marketingu w UrbanCity