Dlaczego zbieranie opinii e-sklepu to nie wszystko?

opinie sklepu internetowego

Masz sklep internetowy i zbierasz opinie? W takim razie jesteś na dobrej drodze, ale jeszcze nie doszedłeś do celu. Szczególnie po dużym wzroście liczby sklepów internetowych w 2020 roku, oceny nie są już wystarczające, aby pokazać swoją wiarygodność. O tym, dlaczego tak jest, wyjaśniamy w poniższym artykule.

Opinie o sklepach internetowych to dopiero początek zaufania

Postawmy sprawę jasno: opinie są nadal bardzo ważne. Teraz bardziej niż kiedykolwiek. Oceny sprawiają, że Twoi klienci mogą poinformować przyszłych klientów o tym, jakie są Twoje produkty i usługi.

Dlatego tak ważne jest aktywne zbieranie opinii. W końcu nie chcesz, by recenzje zostawiali wyłącznie rozczarowani klienci, lecz także ci zadowoleni – w związku z tym mądrze jest pytać każdego konsumenta: co sądzisz o naszej firmie?

📚Przeczytaj też: Jak zdobyć zaufanie klientów? Przydatne wskazówki

Prawdziwe opinie od prawdziwych klientów

Zamknięta platforma do zbierania opinii to kolejny krok w kierunku zwiększania zaufania. Zastanów się, której recenzji sam byś zaufał: tej zweryfikowanej, pochodzącej od prawdziwego klienta, czy od anonimowej osoby, co do której nie masz pewności, że faktycznie jest konsumentem? Prawdziwe recenzje od prawdziwych klientów pomagają w zdobyciu zaufania. Jeśli zbierasz opinie za pośrednictwem Trusted Shops, możesz mieć pewność, że tylko zweryfikowani klienci zostawią opinię. Jest to przydatne dla przyszłych kupujących, ale także dla Ciebie: teraz wiesz, jaka jest średnia ocena Twojej usługi lub produktu!

Musisz też jednak pamiętać, że użytkownicy mają tendencję do sprawdzania ocen w kilku różnych źródłach, by upewnić się co do wizerunku sklepu. Niektóre firmy, jak np. Trustpilot czy Google Moja Firma, pozwalają zostawić opinię każdemu – niekoniecznie osobie, która faktycznie nabyła coś w Twoim sklepie. Jeśli nie zarządzasz tymi recenzjami, może to być szkodliwe dla Twojego biznesu – niezadowoleni klienci są bardziej skłonni podzielić się tam komentarzem.

menedżer wizerunku

Trusted Shops ma na to rozwiązanie – Menedżera Wizerunku. W jego ramach ustalasz, jaki procent Twoich próśb o recenzję trafia na którą platformę. Wtedy zadowoleni klienci ocenią Cię nie tylko na platformie Trusted Shops, ale także na Trustpilot i Google Moja Firma. Kliknij na poniższy przycisk, aby dowiedzieć się więcej o menedżerze reputacji.

Poznaj Menedżera Wizerunku

Dlaczego potrzebujesz znaku jakości

Im więcej nowych sklepów internetowych, tym więcej tych fałszywych. Podejrzane e-sklepy coraz lepiej imitują te prawdziwe, co sprawia, że klientowi trudniej jest ocenić, któremu z nich zaufać.

Prawie każdy sklep zbiera recenzje (aktywnie lub nie) i nie jest to już coś wyjątkowego. Twoja konkurencja również to robi, więc musisz pójść o krok dalej, aby pokazać wszystkim potencjalnym kupującym, że Twój sklep jest godny zaufania.

znak jakości Trusted Shops

Krokiem naprzód w zaufaniu online jest znak jakości. Daje on klientowi pewność, że Twój sklep został dokładnie sprawdzony przez inną, niezależną firmę, która potwierdziła, że biznes jest godny zaufania i zakupy w nim są bezpieczne.

Szczególnie jeśli masz mały sklep internetowy lub dopiero zaczynasz, ważne jest, aby móc pochwalić się znakiem jakości, ponieważ klient może jeszcze Cię nie znać. Potencjalny kupujący chce potwierdzenia, że warto skorzystać z usług danego biznesu. Ale nie lekceważ potencjału znaku jakości dla dużych marek! Taka odznaka pokazuje klientowi, że opowiadasz się za jakością i że robisz wszystko, co w Twojej mocy, by ta była wysoka.

Znak Jakości Trusted Shops jest jednym z najbardziej znanych w Europie, dlatego możesz włączyć go również na wszystkich innych swoich domenach. Niezależnie od tego, czy Twój klient pochodzi z Polski, Niemiec czy Hiszpanii – dzięki Znakowi Jakości Trusted Shops kupujący wie, że sklep jest zweryfikowany i bezpieczny.

📚Przeczytaj też: Jakie sklepy potrzebują Znaku Jakości Trusted Shops?

Ochrona przed utratą pieniędzy

W Polsce dostępnych jest już kilka znaków jakości i widać, że Twoi konkurenci również mogą się pochwalić jednym z nich. To zaś oznacza, że sama taka odznaka nie jest szczególnym wyróżnieniem. Dlatego ważne jest, by pójść jeszcze dalej jeśli chodzi o zdobycie zaufania u przyszłych klientów. A co może być na tym polu lepsze, niż zagwarantowanie dostarczenia produktu albo zwrotu pieniędzy?

Dla małego, początkującego sklepu internetowego brzmi to jak duże ryzyko biznesowe. Szczególnie teraz, gdy firmy przewozowe są bardzo zajęte, może się zdarzyć, że paczka zaginie w drodze do klienta. Być może zawarłeś już pewne umowy z kurierem (lub nawet wykupiłeś polisę ubezpieczeniową), ale nadal istnieje w tym zakresie duże ryzyko.

Upewnij się, że zorganizujesz ochronę dla swojego klienta, ale zachowaj realizm. Trusted Shops zdaje sobie z tego sprawę i dlatego oferuje wszystkim sklepom internetowym Ochronę Kupującego w ramach znaku jakości. Dzięki Ochronie Kupującego Trusted Shops zamówienia Twoich klientów o wartości do 10 tys. zł są automatycznie ubezpieczane. Twój klient nic za to nie płaci!

Bezpłatna gwarancja zwrotu pieniędzy sprawia, że Twój klient złoży zamówienie z pełnym zaufaniem, ponieważ jeśli coś pójdzie nie tak, nie odejdzie z pustymi rękami. Szczególnie w przypadku dużych zakupów, kupujący chce po prostu bezpieczeństwa. Co więcej, ochrona obowiązuje niezależnie od metody płatności wybranej przez klienta.

Jeśli ochronę kupującego zapewnia również inna firma (tak jak w przypadku Trusted Shops), Twój klient zyskuje dodatkowe zabezpieczenie. Niezawodny plan B.

Podsumowanie

Recenzje to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o zaufanie w sieci. W 2020 roku, wiele nowych sklepów internetowych otworzyło swoje drzwi i każdy robi wszystko, aby być najlepszym i stworzyć najbardziej godny zaufania wizerunek. W tej walce ważne jest, aby zawsze być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami.

Dlatego zalecamy zbieranie opinii w ramach zamkniętego systemu na różnych platformach, ze znakiem zaufania i ochroną kupującego. Jesteś ciekawy, jak Trusted Shops może Ci w tym pomóc? Zapraszamy na niezobowiązującą rozmowę z naszymi ekspertami!

Skontaktuj się z nami

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. niderlandzkiego: Waarom allen reviews verzamelen niet meer genoeg is

26.02.2021
Select Country: