Opinie w social mediach a reklama produktów

Zarówno opinie o sklepie internetowym, jak i komentarze dotyczące produktów można bardzo łatwo zamieścić na portalach społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter. Tym samym może to być również skuteczna reklama produktów sklepu. Jednak, aby posty zawierające recenzje generowały większą sprzedaż, należy pamiętać o kilku zasadach.

Większość e-sprzedawców, oprócz własnych stron internetowych, prowadzi także profil sklepu na Facebooku lub Twitterze. Liczba fanów danego profilu wprawdzie nie musi generować dużej liczby odsłon, ale za to z portali społecznościowych korzysta wielu stałych klientów, a także osoby, które mogą do nich wkrótce dołączyć. Warto pamiętać, aby przekonywać użytkowników o tym, że dany zakup się opłaca, zamieszczając dobrej jakości treści.

Komentarze klientów wzmacniają przekaz

Treści zamieszczane w mediach społecznościowych powinny zawierać informacje dotyczące oferowanych towarów, np. sprzedawca instrumentów muzycznych może poinformować użytkowników o lekcjach gry na gitarze. Ponadto w portalach społecznościowych można zamieszczać reklamy, oferty specjalne lub konkursy i nowości na temat firmy. Takie komunikaty należy jednak stosować oszczędnie, ponieważ klienci interesują się przede wszystkim treściami dotyczącymi produktów lub świadczonych usług.

Uwagi i komentarze klientów skutecznie mogą zachęcić innych internautów do zakupów w danym sklepie. Pomagają zainteresować się daną stroną i aktywnie uczestniczyć w tworzeniu treści. Należy jednak zadbać o to, aby opinie klientów były autentyczne – idealnie, gdyby były one administrowane przez sprawdzonego dostawcę zewnętrznego, który może zagwarantować niezależność i obiektywność zamieszczonych opinii.

Sposób zamieszczenia opinii

Również sposób zamieszczenia opinii jest bardzo ważny. Oczywiście można opublikować zrzut ekranu wraz z komentarzem, ale to nie wzbudza zaufania, ponieważ w takim przypadku internauci nie mogą zweryfikować źródła. Lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługodawcy, który będzie rejestrować oryginalne wpisy przypisane do Twojego konta, tak aby użytkownik mógł za pomocą kliknięcia przejść do strony internetowej, gdzie pierwotnie zamieszczono opinię (np. na stronę danego produktu).

Udostępniając oceny produktów na Facebooku lub Twitterze bezpłatnie je promujesz. Dla przykładu, można przypominać klientom o artykułach, które jeszcze nie zdobyły dużej popularności wśród kupujących online lub wyróżnić promocją bestseller.

Praktyczne wskazówki

Poniżej zamieściliśmy kilka porad dotyczących aspektów, na które warto zwrócić uwagę zamieszczając oceny produktów w mediach społecznościowych:

  • Autentyczne opinie klientów: Zamieszczone oceny w większości powinny być pozytywne, ale równie ważna jest ich autentyczność. Tekst reklamowy możesz napisać samodzielnie. Do tego celu nie trzeba pomocy klientów!
  • Wyróżnij charakterystyczne wpisy: Wybierając poszczególne opinie, warto skupić się na tych nietuzinkowych i zgrabnie sformułowanych!
  • Oferowanie wartości dodanej: Tekst recenzji powinien zawierać autentyczną wartość dodaną dla innych użytkowników, np. zawierać interesujące zdjęcia użytkowanego produktu.
  • Obszerna prezentacja: Jeśli klient napisze ponad dwa zdania o produkcie, jego recenzja będzie już stanowić dość istotną treść.
  • Oszczędne stosowanie: Nie spamuj użytkowników zamieszczając wpisy na Facebooku pięć razy dziennie wraz z informacją, że inni klienci uważają Twoje produkty za znakomite! Mniej znaczy więcej. Lepiej dokładnie wyselekcjonować autentyczne, charakterystyczne recenzje.

Budowanie zaufania i reklama produktów

Za pomocą opinii o sklepie i oferowanych produktach zamieszczonych na Facebooku, stwarzasz podstawę zaufania dla internautów, którzy jeszcze nie znają Twojego sklepu. Udostępnianie wybranych opinii o produktach na Twitterze i Facebooku jest znakomitą okazją do darmowego zareklamowania wybranych artykułów.

29.05.2017
Joanna Berger

Joanna Berger

Select Country: