Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Kalendarz adwentowy ma w sobie ogromną moc marketingową. Z roku na rok coraz więcej e-sprzedawców oferuje swoim klientom taką atrakcję na swoich stronach czy portalach społecznościowych. Nie mogą to być jednak 24 dni konkursów, które wymagałyby wysokiego budżetu i skomplikowanego planowania! W tym artykule przedstawimy 8 kreatywnych pomysłów na stworzenie niskobudżetowego kalendarza adwentowego w social mediach.
Niech nie zmyli Cię wczesna data publikacji tego artykułu. Czas leci bardzo szybko, a 1 grudnia już niedługo! Aby kalendarz adwentowy e-sklepu faktycznie zadziałał, musisz się do tej akcji odpowiednio wcześnie przygotować.
Oto, w jaki sposób możesz zaoferować atrakcyjną treść obserwującym Twój sklep na portalach społecznościowych w grudniu tego roku – bez wysokich kosztów.
Po pierwsze, należy określić cele kalendarza adwentowego. Może to być np. większy ruch na stronie, zwiększone interakcje w mediach społecznościowych czy wyższa sprzedaż. Tylko wtedy będziesz faktycznie wiedzieć, czy taka akcja marketingowa była udana i czy opłaci Ci się ją powtórzyć w przyszłym roku.
Włączając do kalendarza adwentowego unikalne konkursy i kody promocyjne dla swoich subskrybentów, wzbudzisz ich ciekawość: będą chcieli wiedzieć, co kryje się w kolejnych okienkach. Możesz więc zasugerować, aby zapisali się do Twojego newslettera, aby upewnić się, że nie przegapią żadnych informacji lub ofert świątecznych.
Chcesz zwiększyć zaangażowanie Twoich obserwujących? Aby zachęcić ich do polubienia, skomentowania i udostępniania Twoich postów, zadawaj proste pytania, np.: „Czy w Twojej rodzinie istnieje szczególna tradycja bożonarodzeniowa?”.
💡Jeśli planujesz wystartować z kalendarzem adwentowym na Instagramie lub Twitterze, rozważ utworzenie unikalnego hashtaga dla kampanii. Dzięki temu będziesz mógł śledzić i analizować zaangażowanie odbiorców.
Zawsze upewnij się jednak, że postępujesz zgodnie z wytycznymi Instagrama, Facebooka i Twittera.
Za pomocą kalendarza adwentowego masz możliwość zaprezentowania produktów w oryginalny sposób i przedstawienia ich zalet obserwującym. W ten sposób będą mogli odkryć te artykuły z Twojej oferty, których jeszcze nie znają.
Postaraj się więc pokazać swoje produkty z atrakcyjnymi zdjęciami oraz przemyślanymi i odpowiednimi opisami, aby Twoja społeczność chciała odwiedzić sklep internetowy. Warto zadbać też o odpowiednie grafiki (nawiązujące do zbliżających się świąt) czy zaproponować poradniki prezentowe.
Cała idea kalendarza adwentowego polega na codziennym odkrywaniu jednego pola. Dlatego też zalecamy jego aktualizację każdego dnia.
Konkursy są zawsze mile widziane, szczególnie w grudniu. Zastanów się dokładnie, ile konkursów chcesz zorganizować i jak często chcesz je publikować. Co 3 dni czy raz w tygodniu? To zależy od ciebie.
Poinformuj odwiedzających, jak tylko uruchomisz swój kalendarz adwentowy, o możliwości wygrania licznych nagród w konkursach. Reklamuj się na swojej stronie internetowej, w newsletterze czy na serwisach społecznościowych. Najważniejsze jest, aby pomnożyć kanały komunikacji i nie ujawniać z góry dat, w których będą odbywały się konkursy, aby zachęcić ludzi do codziennego odwiedzania Twojej strony.
Poza konkursami, zainspiruj się naszymi niskobudżetowymi pomysłami, aby zaciekawić i zaangażować swoją społeczność oraz wzmocnić wizerunek marki.
Pomyśl również o platformie, na której chcesz opublikować swój kalendarz adwentowy. Która z nich ma największy potencjał dla Twojej marki? Na której z nich Twoja grupa docelowa spędza najwięcej czasu?
💡Nasza wskazówka: Ponieważ Instagram jest platformą służącą do udostępniania zdjęć i filmów, będzie on idealny do promowania kalendarza adwentowego. Na tym portalu społecznościowym możesz wyrazić swoją kreatywność i mieć wiele okazji do zaprezentowania swoich produktów.
Kalendarz adwentowy z 24 polami, dający 24 możliwości zaprezentowania marki i produktów tak, jak chcesz.
Twój kalendarz może wyglądać ostatecznie jak ten marki Foodspring na Instagramie:
Oto 8 kreatywnych, niskobudżetowych pomysłów na kalendarz adwentowy, które zainteresują Twoich (potencjalnych) klientów. Możesz je połączyć lub wybrać tylko jedno czy dwa, które – Twoim zdaniem – na pewno spodobają się obserwującym sklepu.
Treści generowane przez użytkowników to niewątpliwie potężna strategia marketingowa. Ten rodzaj marketingu nie tylko zwiększa świadomość marki, ale także pokazuje zaufanie klientów do Twojej firmy i jakości oferowanych produktów.
Dlaczego więc nie zintegrować UGC poprzez kalendarz adwentowy i pozwolić obserwującym na publikowanie treści z produktami? W tym celu można na przykład wystartować z konkursem fotograficznym.
Bardzo popularnym przykładem jest ten zorganizowany przez sieć Starbucks. W 2016 r. sieć kawiarni wprowadziła na rynek ograniczoną liczbę czerwonych kubków i zachęcał klientów do używania ich do tworzenia własnych projektów. W ramach kampanii "Starbucks Red Cup Campaign" firma poprosiła klientów o zrobienie zdjęcia ozdobionego kubka i udostępnienie go na Instagramie i Twitterze z hashtagiem #RedCupArt. Starbucks następnie udostępnił zdjęcia zwycięzców konkursu na portalach społecznościowych.
Źródło: Instagram Starbucks
Ten przykład pokazuje też, że nie zawsze konieczne jest oferowanie subskrybentom niezwykłej nagrody za interakcję z marką.
Spróbuj sam! Zorganizuj jeden lub dwa konkursy fotograficzne jako część Twojego kalendarza adwentowego i zachęcaj społeczność do publikowania zdjęć z Twoimi produktami. Zwycięzcom można również zaoferować drobne nagrody (np. unikalny kod promocyjny).
Twój sklep internetowy oferuje produkty spożywcze? Jeśli tak, to Twoi obserwujący z pewnością ucieszą się, gdy odkryją inspirujące pomysły na przepisy, które będą mogli łatwo odtworzyć w domu.
Foodspring, niemiecka marka zdrowej żywności, pokazuje swojej społeczności, jak łatwo przygotować śniadanie z użyciem odżywki białkowej.
Dzięki funkcji Instagram Shopping możesz oznaczyć swoje produkty bezpośrednio w publikacji (na zdjęciu lub filmie), dzięki czemu obserwujący będą mogli kliknąć w link, by zobaczyć i kupić dany produkt w Twoim sklepie.
Możesz dzielić się tego typu zdjęciami i filmami, nawet jeśli nie działasz w branży spożywczej. Udostępnij np. wideo, w którym Twój pracownik zdradza przepis na tradycyjną bożonarodzeniową potrawę.
Nigdy nie pozwoliłeś klientom wejść za kulisy Twojego biznesu? Najwyższy czas, by dać im wgląd w codzienne życie biurowe, Twoich pracowników czy procesy produkcyjne!
Zwiększa to zaufanie klientów do Twojej marki i pokazuje im „ludzką” stronę biznesu. W ten sposób pomagasz im nawiązać emocjonalny związek z Twoją marką.
Innocent, marka napojów znana ze swoich koktajli, regularnie pokazuje swoim obserwującym chwile z życia biura i otrzymuje w zamian wiele pozytywnych opinii.
Sezon świąteczny to idealny czas na dzielenie się pomysłami na prezenty wśród Twojej społeczności. Wiele osób się z nimi spóźnia lub po prostu brakuje im inspiracji. Wykorzystaj to!
Możesz włączyć kilka pomysłów na prezenty bożonarodzeniowe do kalendarza adwentowego i skorzystać z okazji do oznaczania i promowania produktów w swoim sklepie internetowym.
Źródło: Instagram Daniel Wellington
Jesteś dumny ze swojego międzynarodowego zespołu? Pokaż więc swojej społeczności, jak świętuje się Boże Narodzenie w innych krajach! Niektórzy z pracowników z pewnością będą mogli pokazać kilka szczególnie interesujących tradycji świątecznych.
Czy wiesz na przykład, że w Japonii w dniu Bożego Narodzenia je się smażonego kurczaka, i że wielu Greków z tej okazji w domu stawia nie drzewko, a łódkę?
Zaprezentuj swój asortyment w oryginalny i kreatywny sposób! Kalendarz adwentowy na portalach społecznościowych daje Ci możliwość bardziej szczegółowego objaśnienia oferowania Twoich produktów, podkreślenia ich zalet i udzielenia porad, jak z nich korzystać.
Możesz utworzyć krótki film wideo lub udostępnić zdjęcie, aby pokazać poszczególne funkcje lub różne sposoby korzystania z danego artykułu. Pozwala to uniknąć ewentualnych wątpliwości, a tym samym – pozyskać nowych klientów.
Amerykańska firma komputerowa Razer prezentuje swoim fanom na Instagramie efekty specjalne niektórych produktów.
Fakty są takie, że każdy dobry kalendarz adwentowy powinien zawierać jedną lub więcej ofert specjalnych.
Mogą to być wyprzedaże typu flash sale, kody promocyjne lub limitowane serie produktów dostępne tylko dla tych, którzy zamawiają tego samego dnia w Twoim sklepie.
Źródło: Instagram Fitvia France
Możesz również zaoferować dostawę za dwa lub trzy dni. Dzięki temu zwiększysz ruch na stronie internetowej i sprawisz, że wzrośnie sprzedaż.
Sezon świąteczny przypomina nam o tym, żeby nie zapomnieć o potrzebujących. W swoim kalendarzu adwentowym możesz również zwrócić uwagę na ważne dla Ciebie organizacje humanitarne i charytatywne.
Zaangażuj się we wspieranie działań fundraisingowych i daj dobry przykład. To pokaże społeczności, co oznacza Twoja marka i że jesteś zaangażowany we wspólne czynienie świata lepszym.
Bądź kreatywny i inspiruj swoją społeczność.
Jeśli użytkownicy social mediów uznają treść kalendarza adwentowego za interesującą i odkryją inny aspekt Twojej marki, będą skłonni śledzić treści publikowane przez Ciebie każdego dnia i odwiedzać Twoją stronę internetową, aby kupić produkty.
👉Spróbuj sam! W grudniu zaskocz i zainspiruj swoich klientów różnymi publikacjami na portalach społecznościowych!
Aby zbliżające się Boże Narodzenie było udane, sprawdź potencjał konwersji w swoim sklepie internetowym i zwiększ sprzedaż! 👇
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim - Calendrier de l'Avent sur les réseaux sociaux - 8 idées à petit budget.
11.10.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.