Jak Trusted Shops wpływa na skuteczność kampanii PPC
Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Z pewnością promujesz swoją firmę w mediach społecznościowych i możesz zadawać sobie pytanie, czy Pinterest jest wart Twoich wysiłków. Platforma ta oferuje ogromny potencjał również dla sklepów internetowych. Pinterest stale rozszerza swoje funkcje targetowania i zakupów dla firm. W tym artykule wyjaśniamy, co to jest Pinterest, dlaczego ma ogromny potencjał dla e-sklepów i jak możesz podjąć pierwsze kroki w kierunku udanej strategii marketingowej na tym kanale.
Z ponad 450 milionami użytkowników miesięcznie, Pinterest jest jedną z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych.
Służy on przede wszystkim jako źródło inspiracji. Użytkownicy przeglądają aplikację, aby odkryć nowe trendy, przepisy, projekty DIY i pomysły na prezenty.
Mogą zapisywać dowolne elementy wizualne w aplikacji (określane również jako „piny”) i zapisywać je w utworzonych przez siebie tablicach, które mogą być oparte na określonych motywach.
Piny mogą być udostępniane lub „repinowane”, komentowane czy lubiane.
W skrócie: Pinterest to kolorowa platforma wizualna, z której korzystają ciekawscy, zainteresowani, a często nawet gotowi do zakupu użytkownicy.
W aplikacji można znaleźć wszystkie rodzaje formatów pinów. Niektóre z nich to:
standardowe piny: obrazy statyczne. Podobnie jak każdy inny format, łączą się z oryginalnym źródłem witryny, podobnie jak zakładka;
piny filmowe: zapętlanie treści wideo z dźwiękiem;
piny z pomysłami: kilka obrazów lub treść wideo;
promowane piny: reklamy na Pintereście, które pojawiają się w aktualnościach lub w wynikach wyszukiwania;
piny produktowe: piny, które prezentują produkty i zawierają informacje na temat ich cen, dostępności oraz krótki opis.
kolekcje pinów: wyświetlanie wielu produktów w jednym pinie.
Porada: Pracując w e-commerce, wiesz, że Twoja marka musi być obecna na wielu platformach społecznościowych, aby pozostać w kontakcie z docelowymi odbiorcami. Pobierz bezpłatny poradnik aby dowiedzieć się, jak skutecznie sprzedawać produkty na Instagramie.
Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Pinteresta zarówno za pośrednictwem komputera, jak i aplikacji mobilnej. Na spersonalizowanym ekranie głównym wyświetlane są sugestie na podstawie poprzednich wyszukiwań i zapisanych pinów.
Podobnie jak na innych platformach społecznościowych, takich jak Twitter i Instagram, użytkownicy mogą śledzić inne profile, aby ich piny były wyświetlane również w ich aktualnościach.
Inną funkcją Pinteresta jest funkcja paska wyszukiwania, która pozwala użytkownikom wyszukiwać konkretne pomysły lub produkty.
Na przykład, jeśli wpiszesz tam słowo kluczowe „wystrój salonu”, w zależności od ostatnich wyszukiwań i algorytmu, zobaczysz niektóre z następujących wyników:
Źródło: Pinterest
Na Pintereście każdy pin prowadzi do źródłowej strony internetowej. W tym miejscu platforma staje się szczególnie atrakcyjna dla sprzedawców...
Jak wspomnieliśmy wcześniej, ludzie przychodzą na Pinterest, aby czerpać inspirację. Być może mają już jakiś pomysł, gdy korzystają z aplikacji, ale nie jest on jeszcze klarowny lub brakuje szczegółów. Pomyśl na przykład o umeblowaniu domu, zorganizowaniu wesela lub odkryciu nowego przepisu.
W wielu przypadkach ludzie na Pintereście są gotowi do zakupu i możesz im pomóc w znalezieniu tego, czego szukają.
Ten unikalny sposób myślenia użytkownika Pinteresta jest czymś, czego nie znajdziesz na innych kanałach mediów społecznościowych.
„Użytkownicy Pinteresta są otwarci na nowe pomysły. Treści od marek nie są przeszkodą, a inspiracją”, podkreśla Pinterest.
Według platformy, 97% wyszukiwań na Pintereście nie jest związanych z żadnym brandem.
Innymi słowy: małe i średnie firmy oraz te, które mają raczej niski poziom świadomości marki, mogą wiele wyciągnąć z tego serwisu.
Platforma ta jest zatem idealna do prezentowania nowych produktów w pozytywnym środowisku, testowania ich potencjału i przyciągania nowych klientów do Twojej witryny.
450 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie,
60% użytkowników to kobiety, ale liczba mężczyzn rośnie z roku na rok,
80% korzystających z serwisu odkryło nową markę lub produkt na Pintereście,
30% użytkowników Pinteresta kupiło coś, co widziało na platformie,
jest używany głównie na urządzeniach mobilnych.
W porównaniu z Instagramem (1 miliard aktywnych użytkowników) i Facebookiem (2 miliardy aktywnych użytkowników) wydaje się, że jest to mała platforma. Jednak firma szybko się rozwija i oferuje wiele możliwości dla Twojej firmy.
Pinterest okazał się bardzo popularny w wielu kategoriach. Niektóre z najpopularniejszych kategorii to:
jedzenie i napoje
DIY
wystrój wnętrz
moda damska
wesela
design
fruzyry/uroda
fotografia
📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach
Marketing na Pintereście może być niezwykle skuteczny – jeśli zostanie wdrożony we właściwy sposób. Oto kilka wskazówek, jak skutecznie kierować reklamy do klientów i generować sprzedaż na tej wyjątkowej platformie:
Przede wszystkim, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz zarejestrować profil firmowy na Pintereście.
Jest to bezpłatne i daje dostęp do różnych funkcji biznesowych. Na przykład do Pinterest Ads Manager, Pinterest Analytics, a także ekskluzywnych formatów treści.
Możliwe jest przekształcenie już istniejącego konta prywatnego w biznesowe.
Na Pintereście chodzi o różne rodzaje treści (pinów). Dlatego warto zadbać o to, by były jak najbardziej atrakcyjne wizualnie i przyciągające wzrok.
Twoim głównym celem jest w końcu pozyskać użytkowników i potencjalnych klientów, którzy klikną na piny kierujące na Twoją stronę.
Bądź kreatywny i wypróbuj różnych formatów.
Z drugiej strony, musisz upewnić się, że zawartość lub produkty, które chcesz umieścić w swoich pinach, są odpowiednie. Podobnie jak w przypadku zdjęć produktów, możesz używać tylko wysokiej jakości elementów wizualnych do marketingu na Pintereście.
Co więcej, aby uzyskać jeszcze większą widoczność, możesz zaimplementować funkcję pinowania na stronach produktów w swoim sklepie. W ten sposób pozwalasz odwiedzającym witrynę na zapisywanie i udostępnianie produktów z Twojego sklepu na Pintereście. To przydatna funkcja, jeśli sprzedajesz produkty, które można wykorzystać w projektach DIY.
Pomocne może być również korzystanie z narzędzi takich jak Canva, ponieważ oferują gotowe szablony i atrakcyjne designy do tworzenia pinów – zwykle w odpowiedniej rozdzielczości i stosunku.
Oczywiście chcesz, aby użytkownicy łatwo znajdowali utworzone przez Ciebie piny. Dlatego ważne jest, aby te spełniały określone kryteria. Obejmuje to między innymi ciekawy opis.
Oto kilka wskazówek, jak go stworzyć:
podaj przydatne informacje i szczegóły dotyczące zawartości pina,
użyj silnych i odpowiednich słów kluczowych (wcześniej zrób research słów kluczowych w aplikacji, aby dowiedzieć się, które mogą być stosowane w pinach),
lepiej mieć za dużo tekstu niż za mało,
upewnij się, że zwracasz się do swojej grupy docelowej i piszesz w odpowiedni dla niej sposób,
dołącz wezwanie do działania (np. „Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą stronę internetową”).
📚Przeczytaj też: Jak zaplanować budżet na media społecznościowe?
Z drugiej strony, jest kilka rzeczy, których musisz unikać podczas tworzenia pinów.
Nie uwzględniaj:
informacji o rabatach lub promocjach,
wezwań do zakupu i wezwań do działania typu „przypnij teraz”.
Pinterest stworzył przewodnik najlepszych praktyk na temat tworzenia najlepiej działających pinów. Odkryjesz je na stronie Pinterest Businesses.
Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, aby zobaczyć prawdziwe wyniki, będziesz musiał działać na Pintereście tak często, jak to możliwe.
Oczywiście, prowadząc sklep internetowy, nie będziesz miał czasu na publikowanie treści dziesięć razy dziennie. Na szczęście istnieją narzędzia, takie jak Buffer lub Later, które pomogą Ci zaplanować i zaplanować swoje piny z wyprzedzeniem.
Po skonfigurowaniu konta Pinterest Business możesz również zaplanować swoje piny z wyprzedzeniem w samej aplikacji, korzystając z narzędzia do planowania.
📚Przeczytaj też: 5 narzędzi do planowania postów w social mediach i 7 wskazówek
Nie zawsze musisz samodzielnie tworzyć nowego pina; możesz też zapisywać i „repinować” publikacje innych profili na swoich tablicach. Upewnij się jednak, że 1 pin na każde 5 jest Twój.
Ponadto pozostań aktywny, reagując na treści innych osób. Pomaga to w widoczności Twoich postów. Im częściej widoczna jest Twoja nazwa, tym większa szansa, że ludzie wejdą na Twoją stronę.
Kolejnym ważnym aspektem, który pomoże Ci pozyskać nowych klientów na Pintereście, jest wykorzystanie tzw. pinów rozszerzonych. Ten format zawiera znacznie więcej szczegółów niż standardowy pin.
Dlaczego warto z nich korzystać? Ponieważ możesz przekazać klientom więcej informacji o swoich produktach, a tym samym uprościć proces zakupu.
Np. w przypadku pinów produktowych zostanie wyświetlona cena, dostępność przedmiotu i strona internetowa, na której można go znaleźć.
Dzięki temu organicznemu formatowi, Pinterest automatycznie synchronizuje informacje między Twoim sklepem a pinami.
Gdy tylko cena produktu w sklepie internetowym lub dostępność przedmiotu ulegnie zmianie, aktualny status jest wyświetlany także na Pintereście.
Aby upewnić się, że Twoje piny są widoczne dla jak największej liczby osób, warto wypróbować ukierunkowane reklamy. Pomogą Ci one uzyskać większą widoczność na platformie i link bezpośrednio do Twojego sklepu – jeśli słowa kluczowe, których użyłeś w promowanych pinach, pasują.
Pinterest Ads Manager oferuje różne formaty reklam, które mogą pomóc właścicielom sklepów:
reklamy standardowe (format portretu lub kwadratowy),
reklamy wideo,
reklamy produktowe (piny produktowe, które są również używane jako reklamy),
reklamy karuzelowe (wiele obrazów w jednej reklamie),
kolekcje reklam (format hybrydowy: obrazy i filmy w jednej reklamie).
Po opublikowaniu reklam zawsze miej je na oku. Najlepiej skorzystać z opcji analitycznych oferowanych przez Pinterest, aby śledzić sukces poszczególnych kampanii i optymalizować je w razie potrzeby.
Pinterest zyskał w ostatnich latach na popularności. Nie czekaj zbyt długo, zacznij rozwijać swoją społeczność na tej platformie.
Ponieważ Pinterest stale rozwija swoje funkcje marketingowe i zakupowe, oferuje wiele możliwości, których nie znajdziesz na innych serwisach.
Od kwietnia 2021 r. sprzedawcy Shopify i WooCommerce mogą łatwo łączyć swoje sklepy z Pinterestem, co pozwala im automatycznie przekształcać swoje produkty w piny produktowe.
Pinterest nie tylko pomaga zwiększyć zasięg i świadomość e-sklepu. Można go również wykorzystać do promocji i sprzedaży własnych produktów.
Należy zawsze pamiętać, że ta unikalna platforma rozwija się dzięki wszechstronności i kreatywności. Spróbuj wziąć sobie te aspekty do serca, jeśli chcesz skutecznie promować tam swój sklep.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: Pinterest Marketing Strategy: How to Generate Sales with Pinterest
19.04.2023Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Zaufanie może być potężnym narzędziem marketingowym. Jak je wykorzystywać w SEO, SEA i mediach społecznościowych?