Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Obecność w mediach społecznościowych jest w dzisiejszych czasach niezbędna i powinna być częścią każdej strategii marketingowej. Wyróżnienie się z tłumu nie zawsze jest łatwe i wymaga sporo nakładów czasu i pracy. Treść jest więc kluczowa – powinna być kreatywna i interesująca. W tym artykule pokażemy Ci 15 pomysłów na content, dzięki któremu wzmocnisz swoją obecność w mediach społecznościowych, a także podpowiemy, na co zwrócić uwagę.
Wybór odpowiedniego kanału social media może mieć duży wpływ na Twój biznes. Najbardziej optymalną opcją jest wybranie jednej lub dwóch sieci, z których będziesz korzystać w głównej mierze.
Obecnie istnieje wiele platform społecznościowych, a każda z nich używana jest przez określoną grupę docelową. Dlatego zdecyduj się na medium, na którym Twoja potencjalna publiczność spędza najwięcej czasu.
📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach
Oczywiście nie znajdziesz platformy, na której reprezentowana jest wyłącznie Twoja grupa docelowa, ale dowiesz się np., na których kanałach czas spędzają dorośli, a na której nastolatkowie.
Na przykład, jeśli dopiero zacząłeś prowadzić firmę odzieżową, która sprzedaje ubrania dla nastolatków, niekoniecznie powinieneś reklamować się na platformie, na której funkcjonują głównie dorośli.
Z tego powodu bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiedni portal, ponieważ może to być podstawą strategii marketingowej w mediach społecznościowych.
Obecnie do wyboru masz wiele platform, z których każda ma inny cel, jeśli chodzi o treść:
W zależności od tego, który kanał wybrałeś jako wiodący dla Twojej obecności w social mediach, powinieneś w odpowiedni sposób dostosować publikowane treści. W ten sposób przekonujesz swoich klientów do swojej firmy.
Przez to, że w mediach społecznościowych codziennie pojawiają się nowe treści, ich użytkownicy często mogą czuć się przytłoczeni. Co więcej, czas skupienia uwagi przez internautów jest bardzo krótki. Z tego powodu powinieneś zadbać, aby Twoje treści były ciekawe, zrozumiałe i kreatywne. Powinny one przemawiać bezpośrednio do użytkowników i pokazywać im, co reprezentuje Twoja firma. Posty, które nie przyciągają uwagi, są po prostu pomijane i ignorowane.
Dopasuj ustalone cele do treści, zadając sobie pytanie, co może zainteresować Twoją grupę docelową. Jeśli zaś chodzi o regularność postów, zdecydowanie powinieneś skupić się na jakości, a nie na ilości.
Dobry content wymaga czasu i powinien być dobrze przemyślany. Pamiętaj też, że Twoje publikacje reprezentują Twoją markę i firmę, wpływając na jej wizerunek.
Aby mieć kontrolę nad swoimi treściami i uniknąć powtórzeń, stwórz plan redakcyjny, dokumentując to, co już jest w sieci i co się dopiero pojawi.
Zamieszczanie wysokiej jakości treści zachęci użytkowników do wejścia w interakcję. Oznacza to, że Twoi obserwujący będą aktywni na profilu marki w mediach społecznościowych, zostawiając polubienia, komentarze i udostępniając Twoje posty.
Tworzenie nowych i ciekawych treści może być codziennym wyzwaniem, nawet dla doświadczonych już ekspertów w dziedzinie mediów społecznościowych. Warto się jednak postarać, bo im bardziej zróżnicowana treść, tym bardziej rozrywkowy i ekscytujący dla użytkowników będzie Twój feed.
Wrzucanie tego samego typu postów co tydzień może prowadzić do spadku zainteresowania, co pociąga za sobą ryzyko utraty obserwujących oraz potencjalnych klientów.
Pobierz nasz darmowy poradnik i dowiedz się, jak możesz zwiększyć sprzedaż dzięki treściom generowanym przez użytkowników!
Dzięki zróżnicowanym postom możesz osiągnąć różne cele, takie jak zwiększenie zasięgu czy interakcji z użytkownikami.
Followersi uwielbiają, gdy jesteś autentyczny i pokazujesz swój charakter poprzez publikowane treści.
Najważniejsze jest wyróżnienie się z tłumu. Możesz to osiągnąć, będąc przystępnym dla swoich obserwujących. Dlatego bądź szczery w swoich treściach. Followersi w dzisiejszych czasach potrafią bardzo szybko stwierdzić, kiedy firma lub marka nie jest uczciwa i zamieszcza fałszywy content.
Przykładem może być zdjęcie poddane zbyt intensywnej obróbce i wyglądającej zbyt „idealnie”. Traci ona swoją wiarygodność. Pokaż publiczności, gdzie powstają Twoje produkty, z czego są zrobione lub gdzie odbywa się proces ich projektowania.
Błędy mogą zdarzyć się każdemu. Twoją pierwszą reakcją byłoby prawdopodobnie usunięcie tej pomyłki w treści. Wyciągaj z nich wnioski i pokaż obserwującym, że nie jesteś na nie obojętny i na nie reaguj.
Teraz przejdźmy do 15 pomysłów na treści, które możesz wykorzystać, aby Twój kanał w mediach społecznościowych był ciekawy i różnorodny:
Twoi followersi mają pytania dotyczące produktów lub ogólnie prowadzonego przez Ciebie biznesu? Możesz odpowiedzieć na nie na wiele różnych sposobów, na przykład za pośrednictwem wpisów na blogu czy krótkich video.
Nakręć film lub zrób zdjęcie przedstawiające procesy zachodzące w Twojej firmie. Followersi uwielbiają, gdy marki zabierają ich za kulisy i prezentują procesy, które kryją się za powstawaniem ich ulubionych produktów.
Zachęć swoich klientów i obserwujących, aby sfotografowali, sfilmowali lub zrecenzowali Twój produkt w trakcie lub po jego przetestowaniu. Zamieść tę opinię klienta lub stwórz własną grafikę z produktem i jego oceną.
Konkursy zachęcają followersów do interakcji. Często warunkiem wzięcia udziału w zabawie jest udostępnienie odpowiedniego postu oraz śledzenie lub polubienie strony firmy.
Udostępnienie strony innej firmy może sprawić, że ta odwdzięczy się tym samym. Ten rodzaj treści daje Ci możliwość zdobycia większej liczby obserwujących, śledzących już profile innych przedsiębiorstw.
Obecnie wiele platform oferuje możliwość nadawania na żywo i wchodzenie w bezpośrednią interakcję z followersami. Możesz np. organizować live’y w określonym dniu tygodnia, aby Twoi obserwujący wiedzieli, kiedy dokładnie będziesz online.
Zachęć swoich followersów do interakcji poprzez zadawanie pytań. Możesz np. zapytać, jakie treści lubią najbardziej lub co jeszcze by ich zainteresowało.
Badania pokazują, że filmy mają o 135 proc. większy zasięg niż zdjęcia. Sięgaj więc po tę formę przekazu. Mogą to być np. filmy o produktach, tutoriale czy materiały wizerunkowe na temat Twojej firmy.
Funkcja ta jest obecnie jedną z najważniejszych i najpopularniejszych wśród użytkowników na Snapchacie, Instagramie i Facebooku. Znikają one w ciągu 24 godzin i dlatego należą do treści krótkotrwałych.
Obok filmów wideo, infografiki są ważnym elementem w tworzeniu treści. Dostarczają one wiele przydatnych informacji i często mogą być ekscytujące dla Twoich obserwatorów.
Jak już wspomnieliśmy, autentyczność i pokazanie swojej osobowości jest bardzo ważną częścią strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Przedstaw swój zespół i pokaż followersom, kto tak naprawdę kryje się za Twoją marką.
Jako ekspert w swojej branży wiesz dokładnie, czy i jakie ważne wydarzenia będą miały niedługo miejsce. Daj znać swoim obserwującym, gdzie się odbywają i czy będą mogli Cię na nich znaleźć.
Social media to nie tylko posty organiczne. Masz możliwość włączenia reklam na Instagramie, Facebooku, Snapchacie, Twitterze czy Pintereście. Obejmuje to również dostęp do pomocnych narzędzi analitycznych.
📚Przeczytaj też: Skuteczna reklama na Facebooku - jak targetować reklamy?
Światło dzienne ujrzały ważne wiadomości z Twojej branży? Informuj o nich swoich obserwujących, dawaj im znać o najnowszych zmianach i innowacjach, stając się przy tym liderem opinii.
Wykorzystaj media społecznościowe do pozyskiwania nowych pracowników. Post na Twoim kanale w social mediach najprawdopodobniej przemówi do odpowiednich kandydatów, ponieważ będą to osoby, które już znają Twoją markę.
Hashtagi są bardzo ważną częścią każdej strategii w mediach społecznościowych. Użyj słów kluczowych, które dobrze opisują zamieszczany obraz lub wideo, i umieść przed nimi znak "#".
Istnieją dwie podstawowe strategie, których możesz użyć, wykorzystując hashtagi:
Używaj popularnych haseł (np.: #love #instagood #photooftheday).
Znajdź słowa, które nie są zbyt popularne, ale są aktywnie używane przez Twoją grupę docelową.
Pierwsza strategia jest bardzo pomocna, gdy Twoim celem jest zdobycie większej liczby followersów.
Przy wykorzystaniu drugiej strategii, mniejsza liczba użytkowników odnajdzie Twoje zdjęcia i filmy, ale będą one łatwiejsze do odkrycia przez Twoją grupę docelową.
Pamiętaj: w tym przypadku jakość jest znacznie ważniejsza niż ilość. Lepiej jest mieć 1000 followersów, którzy są zainteresowani Twoimi treściami i wchodzą z nimi w interakcję, niż 10 000 obserwujących, którzy nie reagują na Twoje publikacje.
Miej też na uwadze, aby nie używać zbyt wielu hashtagów. Jeśli nie chcesz, by zdominowały one napisany przez Ciebie tekst, możesz je również umieścić w komentarzach.
Wskazówka: Stworzyłeś hashtag, który reprezentuje Twój biznes, ale nikt o nim nie wie lub go nie używa? Wykorzystaj go do swoich kampanii reklamowych offline. Wydrukuj go w swoich reklamach prasowych czy zaprezentuj podczas kluczowych wydarzeń.
📚Przeczytaj też: Jak ulepszyć marketing w social mediach za pomocą hashtagów?
Dobra i wysokiej jakości treść jest niezbędna, jeśli chcesz prowadzić skuteczną strategię w mediach społecznościowych. Bądź kreatywny i twórz zróżnicowane treści, które sprawią, że Twoi zwolennicy wejdą z Tobą w interakcję.
Innym ważnym elementem, który jest niezbędny do marketingu w mediach społecznościowych, jest promowanie publikacji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu na Facebooku? Pobierz nasz darmowy poradnik!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: 15 Content Ideen für Ihre Social Media Marketing Strategie
25.05.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.