Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Ideą visual content marketingu jest wykorzystanie obrazów w celu przekazania wartościowych informacji w atrakcyjnym formacie wizualnym. Wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę użytkowników w ciągu kilku sekund.
W tym artykule dowiesz się, dlaczego wizualny content marketing jest potężnym i skutecznym narzędziem komunikacji i dlaczego powinieneś go wykorzystać w swoim biznesie.
W skrócie: visual content marketing polega na tym, aby ważne i/lub złożone treści stały się łatwe do zrozumienia w krótkim czasie.
Powód popularności wizualnego content marketingu jest prosty: dzięki niemu możesz przykuć uwagę odwiedzającego w ciągu kilku sekund.
Przyzwyczailiśmy się do tego, że dzięki wyszukiwarkom internetowym odpowiedź na nurtujące nas pytanie możemy odnaleźć niemal natychmiast. A jeśli wynik nas nie satysfakcjonuje, zamykamy daną stronę i otwieram kolejną.
Content jest w tym przypadku bardzo ważny, ale sam w sobie nie wystarczy, aby przyciągnąć większą liczbę klientów i zapewnić wysokie zainteresowanie użytkowników Twoim sklepem, ofertą czy usługą.
Visual content marketing jest idealnym połączeniem informacji pisanej i wizualnej. Sprawia, że zrozumienie koncepcji staje się jaśniejsze i bardziej bezpośrednie:
Dobry content to informowanie.
Dobry content wizualny to wzbudzanie emocji.
Twoim celem powinno być wywołanie emocji w czytelniku, przy jednoczesnym informowaniu go.
Jest jednak pewne „ale”: wizualny content marketing to coś więcej niż tylko umieszczanie zdjęć, filmów, GIF-ów lub podobnych materiałów na stronie lub w poście. Ogólnie rzecz biorąc, aby o nim mówić, ilustracja musi być wynikiem minimalnego wysiłku twórczego.
Ważne jest również, aby był to unikalny obraz, którego nie można znaleźć na innej stronie (nie opieraj się więc na stocku jako wyłącznym źródle swoich grafik!).
Istnieją różne rodzaje treści wizualnych w ramach visual content marketingu:
Infografiki mają ogromny potencjał, jeśli chodzi o marketing. Dostarczają wiele informacji na raz, są przejrzyste, natychmiastowe i łatwe do stworzenia. Nie potrzebujesz zaawansowanego zespołu graficznego ani wysokiego budżetu, by móc się nimi cieszyć.
Zawsze, gdy wybierasz zdjęcia, upewnij się, że są one unikalne i, jeśli to możliwe, nawiązują do Twojej marki. Unikaj pobierania ich z platform z darmowymi zdjęciami, ponieważ celem powinno być wyróżnienie się, a nie wtopienie się w tłum.
Na przykład, możesz sam zrobić zdjęcia swoich produktów: dzięki smartfonom możliwe jest uzyskanie wysokiej jakości zdjęć przy niskim budżecie i odróżnienie się w ten sposób od konkurencji.
📚Przeczytaj też: Zdjęcia produktu, które sprzedają – 10 praktycznych wskazówek
Tego typu obrazy są stosunkowo proste w produkcji i tanie.
Służą one do wzbudzenia i przyciągnięcia uwagi użytkownika. Możesz dać upust swojej oryginalności. Zastanów się, czy możesz je wykorzystać zgodnie z Twoją grupą docelową.
Filmy wideo są prawdopodobnie najczęściej używanym i najszybciej rozwijającym się medium w wizualnym marketingu treści. Spójrzmy na popularność YouTube: coraz więcej użytkowników zamieszcza filmy i coraz więcej użytkowników je ogląda.
Wideo są szczególnie przydatne, gdy trzeba przedstawić rozwiązania lub dłuższe i bardziej skomplikowane wyjaśnienia, na przykład, aby pokazać, jak złożyć produkt lub jak on działa.
Budżet w tym przypadku jest niewątpliwie wyższy, ale na pewno warto.
W tym przypadku mówimy o bardzo krótkich zapętlonych filmach, przydatnych do przekazania nudnych wiadomości w oryginalny sposób.
Pamiętaj jednak, by ocenić, w oparciu o swoją grupę docelową, czy GIF-y będą dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.
Od momentu przebudzenia do chwili, gdy zasypiamy, jesteśmy zalewani informacjami. Słyszymy, słuchamy, czytamy słowo po słowie, przez cały dzień!
Obrazy są przetwarzane przez część naszego mózgu, którą trudniej przeciążyć, a mianowicie przez korę wzrokową.
Oznacza to, że obrazy są łatwiejsze do zarejestrowania (według badań trwa to około dziesięciu milisekund) i utrzymania w pamięci na dłuższą metę niż słowa – co więcej, są bardziej zachęcające.
Badania naukowe wykazują, że ludzki mózg odbiera treści wizualne 60 000 razy szybciej niż tekstowe, a 90 proc. informacji przetwarzanych przez mózg to informacje wizualne.
Ludzie zapamiętują 4 razy więcej tego, co zobaczyli niż tego, co przeczytali!
Tak więc prawdziwy potencjał wizualnego content marketingu leży w jego zdolności do szybkiego dostarczania wiadomości i oferowanie informacji w sposób, który jest łatwy do zapamiętania.
Z pewnością słyszałeś już powiedzenie „obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”: treści wizualne mogą dotrzeć do odbiorców w sposób, w jaki słowa nie są w stanie.
Szczególnie jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi użytkownika w ciągu kilku sekund, treści wizualne są kluczowe w przekonaniu go w ciągu kilku chwil do spędzenia czasu na Twojej stronie, kliknięcia w Twoją ofertę lub zaakceptowania Twojej usługi.
Przyjrzyj się następującemu przykładowi:
Zamiast napisać podziękowania na pudełku, firma Kellogg's postanowiła złożyć hołd swoim australijskim dostawcom, skupiając się na wizualno-emocjonalnym oddziaływaniu.
Z pewnością wybór tej strategii wizualnej skłonił więcej osób do przeczytania komunikatu, w którym Kellogg's wyjaśnia, że kultowe płatki kukurydziane nie byłyby takie same bez ich australijskich dostawców.
Content marketing polega na tworzeniu czegoś, co daje wartość Twoim czytelnikom. Jednocześnie jednak treści tekstowe są bardziej niszowe, tzn. przeznaczone dla osób, które ich konkretnie szukają i które są skłonne przeczytać długi tekst.
Tak więc bez względu na to, jak interesujący i dobrze opracowany jest Twój tekst, brak grafik lub obrazów zmniejsza prawdopodobieństwo, że odwiedzający przeczyta stronę od góry do dołu.
Patrząc na poniższe przykłady, na której z tych dwóch stron skupiłbyś się bardziej?
Przykład 1:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus.
Przykład 2:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa.
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem
Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.
Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus.
Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus.
Obecność treści wizualnych sprawia, że odwiedzający dłużej pozostają na stronie, co ma pozytywny wpływ na SEO: poprawia się pozycja w wynikach wyszukiwania oraz zwiększa się ruch w witrynie.
Wszystkie rodzaje treści wizualnych mają kluczowe punkty wspólne, które mają pozytywny wpływ na skuteczność tej strategii marketingowej:
obrazy to uniwersalny język,
dostarczają wiadomości natychmiast: mózg przetwarza obrazy znacznie szybciej niż słowa,
pozostają dłużej w pamięci,
streszczają tekst,
użytkownicy je lubią,
ułatwiają czytanie tekstu,
zatrzymują użytkowników na stronie na dłużej,
możesz powiązać je ze swoją marką, aby wzmocnić jej świadomość
wzbudzają emocje: jeśli użytkownicy mają emocjonalną więź z Twoją marką, jest bardziej prawdopodobne, że staną się lojalnymi klientami
Zawsze umieszczaj (co najmniej) jeden obraz w swoich postach, aby zaangażować czytelnika.
Nie pisz długich, gęstych tekstów. Rozbijaj post obrazkami, infografikami lub filmami, aby utrzymać uwagę czytelnika.
Używaj charakterystycznych dla marki kolorów w treści wizualnej, aby pomóc użytkownikom od razu rozpoznać Twój brand.
Dobierając treści wizualne, pomyśl o swojej grupie docelowej.
Wykorzystaj treści wizualne, aby wyróżnić się na tle konkurencji: opowiedz unikalną historię.
Unikaj niskiej jakości, domowej roboty projektów. Skonsultuj się ze swoim zespołem graficznym, jeśli go posiadasz, lub poproś o pomoc ekspertów. Visual Content Marketing jest zbyt ważny, aby w niego nie inwestować. Nie trać potencjalnych klientów przez oszczędzanie na projekcie!
Choć wizualny content marketing wydaje się być prostą strategią, stanowi on duże wyzwanie dla firm.
Wykorzystanie potencjału treści wizualnych nie jest prostym zadaniem: tworzenie odpowiednich wymaga dobrej znajomości grupy docelowej (tj. buyer persona) i jej zachowań w sieci.
Zawsze zadawaj sobie pytanie, czy Twój wybór odzwierciedla wartości marki, którą chcesz komunikować i czy jest istotny dla Twoich użytkowników.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: Visual content marketing: aumentare il traffico tramite le immagini
09.04.2021Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.