5 narzędzi do planowania postów w social mediach i 7 wskazówek

Utrzymanie aktywnej roli w mediach społecznościowych Twojego e-sklepu może być żmudną pracą. Aby ułatwić sobie to zadanie, mamy do dyspozycji narzędzia, które pomagają w planowaniu postów. W tym artykule zebraliśmy 5 takich narzędzi i kilka wskazówek, które pomogą Ci we wzmocnieniu obecności w mediach społecznościowych. 

Najlepsze narzędzia do planowania wpisów w mediach społecznościowych

Oto najbardziej użyteczne narzędzia do planowania postów z poziomu komputera.

1. Sprout Social

Cena: Plan Standard zaczyna się od 89 USD miesięcznie z rocznym rozliczeniem.

Sprout Social to kompleksowe narzędzie do publikowania i planowania postów w mediach społecznościowych. Za pomocą tego narzędzia możesz robić to w wielu sieciach.

Pakiet zawiera narzędzie o nazwie Optimal Send Times, które analizuje dane z mediów społecznościowych i automatycznie publikuje, gdy publiczność jest najbardziej zaangażowana. Technologia ViralPost pomaga określić najlepszy czas na publikowanie postów dla odbiorców.

Funkcja kalendarza zapewnia zespołowi przegląd tego, co jest codziennie publikowane i promowane. Pakiet zawiera również szereg analiz mediów społecznościowych, które pozwalają zobaczyć, jak działają różne treści.

2. Hootsuite

Cena: Plan Professional zaczyna się od 49 euro miesięcznie.

Hootsuite oferuje wbudowane narzędzie do planowania, które pomaga tworzyć kampanie i współpracować z zespołem zajmującym się tworzeniem treści. Jego główne funkcje to publikowanie w mediach społecznościowych, współpraca i zatwierdzanie postów.

Hootsuite jest zintegrowany z Dropbox, Dyskiem Google i Microsoft OneDrive. Jeśli jesteś częścią dużego zespołu, aplikacja obsługuje publikowanie i przepływ pracy w wygodny i oparty na współpracy sposób, ponieważ każdy członek ma łatwy dostęp do zasobów.

3. Trello

Cena: Bezpłatny do indywidualnego użytku. Plan Standard zaczyna się od 5 USD miesięcznie na użytkownika.

Ta platforma oferuje pełny widok kalendarza, dzięki czemu można łatwo sprawdzić, jakie treści i kiedy opublikować. Szczególnie menedżerowie ds. social media mogą korzystać z konfigurowalnych kart i list, aby tworzyć listy rzeczy do zrobienia, zarządzać kalendarzem treści, planować kampanie i odnotowywać pomysły, które padły podczas burzy mózgów.

4. Buffer

Cena: Bezpłatny do indywidualnego użytku. Plan Standard zaczyna się od 5 USD miesięcznie na użytkownika.

Z Bufferem możliwe jest zaplanowanie 10 publikacji w sieciach społecznościowych za darmo. W przypadku płatnego planu liczba ta jest nieograniczona. W ten sposób początkujący użytkownik może zrozumieć, czy automatyzacja social mediów przyda się w firmie.

Narzędzie pozwala dostosować wiadomości dla każdej sieci społecznościowej. Aplikacja mobilna Buffer i wtyczka do przeglądarki ułatwiają szybkie dodawanie linków do stron internetowych, tytułów i obrazów.

5. Meta Business Suite

Cena: gratis.

Meta Business Suite to narzędzie do zarządzania publikacjami na Facebooku i Instagramie, a co najważniejsze, jest ono całkowicie bezpłatne! Dzięki niemu możesz zrobić dosłownie wszystko, od tworzenia treści i planowania, przez reakcję na zaangażowanie, po dokonywanie analiz. Możesz także planować kampanie, zarządzać reklamami i organizować zasoby. Jest to całkowicie niezawodne narzędzie, ponieważ należy do koncernu Meta.

Ponieważ Business Suite działa bardziej jak typowe narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, wszystkie opisane powyżej zadania możesz wykonać w jednej zakładce. Narzędzie umożliwia również przełączanie się między kontami, dzięki czemu możesz zarządzać Facebookiem i Instagramem w jeszcze łatwiejszy sposób.

Radzimy uważać na nieoficjalne aplikacje i programy, które obiecują automatyczne planowanie i publikowanie w sieciach społecznościowych. Programy te mogą mieć wątpliwe zarządzanie prywatnością, w wyniku czego możesz zagrozić bezpieczeństwu swojego konta.

New call-to-action

7 wskazówek dotyczących planowania postów

1. Dostosuj treści do grupy docelowej

Treści, które wzbudzają zainteresowanie Twoich odbiorców, to te, z którymi będą najczęściej wchodzić w interakcję. Aby stworzyć odpowiednią treść, zacznij od stworzenia buyer persony, aby zrozumieć, kim są Twoi klienci.

W ten sposób zidentyfikujesz tematy, które zainteresują Twoją grupę docelową, edukując ich lub zapewniając im rozrywkę.

📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach

2. Facebook Mobile Studio

Facebook Mobile Studio to narzędzie oferowane przez Meta, które proponuje aplikacje mobilne ułatwiające marketing w social mediach.

Oprócz przeglądu aplikacji do edycji zdjęć i wideo, Facebook Mobile Studio oferuje serię samouczków, które nauczą Cię, jak z nich korzystać.

3. Udostępnij zdjęcia swojego zespołu

Pokazywanie swoim obserwatorom i potencjalnym klientom członków Twojego zespołu i ich historie pomaga nadać marce ludzką twarz i uczynić ją bardziej dostępną dla klientów.

Widząc ludzi stojących za marką, klienci czują się spokojniej, wiedząc, że są w dobrych rękach.

4. Ponowne wykorzystanie treści

Nie zawsze trzeba myśleć o nowych treściach do opublikowania, sztuką jest ich inteligentne ponowne wykorzystanie. Jeśli Twój e-sklep ma bloga, możesz rozważyć ponowne użycie zdania z udanego artykułu i utworzenie z nim posta. Jeśli nie prowadzisz bloga, możesz w ten sam sposób utworzyć post z pozytywną opinią zostawioną przez klienta.

Personalizuj i udostępniaj swoje najlepsze opinie w mediach społecznościowych. Twórz ciekawe publikacje za pomocą Kreatora postów 👇

Nowe wezwanie do działania

5. Excel

W Excelu masz możliwość nie tylko organizowania wydarzeń i treści do publikacji, ale także swobodę dostosowywania kalendarza lub tabeli na własny sposób. Korzystając z programu, możesz udostępniać dokumenty, dzięki czemu Twój zespół ma możliwość wprowadzania zmian i śledzenia na bieżąco przebiegu wydarzeń i różnych celów firmy.

6. Burza mózgów

Burza mózgów to świetny sposób na zebranie pomysłów od wszystkich członków zespołu. Zwłaszcza jeśli jesteś częścią działu z reprezentantami różnych grup wiekowych, bardzo ważne jest, aby wysłuchać opinii wszystkich, zwłaszcza młodszych kolegów, którzy podążają za trendami.

Niezwykle ważne jest obcowanie z różnymi kulturami, nie tylko w celu zebrania różnych opinii i pomysłów, ale także w celu utrzymania dobrego wizerunku również na rynkach zagranicznych.

7. Stwórz kalendarz publikacji

Posiadanie kalendarza publikacji jest jak posiadanie kompasu do orientacji i organizowania content marketingu. Podstawowym elementem jest konsekwencja w publikowaniu treści, w czym pomaga posiadanie takiego kalendarza.

Hubspot stworzył szablon kalendarza treści dla mediów społecznościowych do pobrania za darmo i wykorzystania w Excelu. Możesz użyć tego szablonu, aby łatwo planować poszczególne posty co miesiąc lub co rok, jednocześnie mając na uwadze ważne wydarzenia, święta, publikacje i partnerstwa.

📚Przeczytaj też: Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla e-sklepów

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: 5 strumenti per pianificare i tuoi post sui social e 7 consigli

29.09.2022
Anna Ossato

Anna Ossato

Absolwentka Nauk o Komunikacji, pasjonatka języków obcych i marketingu w mediach społecznościowych, Anna pracuje w Content Marketingu w Trusted Shops.

Wybierz kraj: