Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla sklepów internetowych

Okres wzmożonych promocji i okazji sprzedażowych związanych ze świętami Bożego Narodzenia już za nami. Nie oznacza to jednak, że możesz teraz spocząć na laurach – czas planować działania marketingowe na 2021 rok! Dzięki poniższemu kalendarzowi poznasz najważniejsze dni dla właścicieli sklepów internetowych, a także niedziele handlowe i dni wolne od pracy w 2021 roku – miesiąc po miesiącu.

bg-e-commerce-calendar-w1920h1200

Styczeń

Początek roku to czas spełniania postanowień noworocznych. Według badań przeprowadzonych przez YouTube’a, Polacy z grup wiekowych 18-24 i 25-34 najczęściej w ubiegłym roku postanawiali oszczędzać pieniądze, zaś ci nieco starsi (35-44) – więcej ćwiczyć. Można więc śmiało przypuszczać, że początek roku będzie najłaskawszy dla sklepów sportowych oraz tych ze zdrową żywnością.

Styczeń to także Dzień Babci (21 stycznia) i Dzień Dziadka (22 stycznia). Możesz z tej okazji zaproponować swoim klientom promocję na prezenty dla najbliższych. W tym miesiącu powodzeniem cieszą się zazwyczaj sklepy z bielizną i z odzieżą – wszystko ze względu na przypadający na styczeń sezon studniówkowy. W tym roku, ze względu na pandemię koronawirusa, bale te się nie odbędą – przynajmniej w tradycyjny sposób.

Niedziele handlowe:

31 stycznia

Dni wolne od pracy:

1 stycznia (piątek) – Nowy Rok

6 stycznia (środa) – święto Trzech Króli

Luty

Najważniejszym dniem z perspektywy e-sprzedawcy w lutym są oczywiście Walentynki. 14 lutego to świetna okazja do zorganizowania promocji – wzięciem będą cieszyć się nie tylko czekoladki i kwiaty, lecz także kosmetyki, biżuteria czy dodatki.

Branża gastronomiczna powinna przygotować się zaś na Tłusty Czwartek, który w tym roku przypada na 11 lutego. Datę tę mogą wykorzystać jednak nie tylko biznesy sprzedające pączki – to świetna okazja, by zaproponować klientom inne sposoby na rozpieszczenie się.

Marzec

Okazją do świętowania w trzecim miesiącu roku są Dzień Kobiet (8 marca) i Dzień Mężczyzn (10 marca). To kolejny świetny pretekst do zorganizowania promocji oraz podsunięcia klientom pomysłów na prezent dla ukochanej osoby.

Pamiętaj też, że 21 marca przypada pierwszy dzień wiosny – to również dobra okazja nie tylko do obniżek, lecz także zaprezentowania nowej kolekcji czy produktów przeznaczonych typowo na tę porę roku. Na datę tę uwagę powinni zwrócić także właściciele sklepów z akcesoriami do ogrodu.

Niedziele handlowe:

28 marca

Kwiecień

W tym roku Wielkanoc przypada na 4 i 5 kwietnia. Mimo że w tych dniach będziemy świętować, to okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów. Warto więc odpowiednio wcześniej przygotować promocje: np. na akcesoria do dekoracji wnętrz, jedzenie czy upominki, lub po prostu dać prezent swoim klientom w postaci rabatu.

Niedziele handlowe:

25 kwietnia

Dni wolne od pracy:

4 kwietnia (niedziela) – Wielkanoc

5 kwietnia (poniedziałek) – Poniedziałek Wielkanocny

Maj

Początek piątego miesiąca roku to czas odpoczynku, czyli majówka. W tym czasie wiele osób decyduje się na krótsze lub dłuższe wyjazdy czy spędzanie wspólnego czasu ze znajomymi na świeżym powietrzu. Nie wiadomo jeszcze, jak sytuacja będzie wyglądać w tym roku. Ale jeśli w Twoim asortymencie znajdują się przedmioty turystyczne czy do biwaku, to promocja na początek maja będzie strzałem w dziesiątkę!

Mówiąc o tym miesiącu nie możemy zapominać o Dniu Matki, czyli 26 maja, który jest świetną okazją do przyznawania rabatów np. na określone grupy produktów, które mogą stanowić prezent dla ukochanej osoby.

Maj to także sezon komunijny – nie wiadomo jednak, czy uroczystości te w tym roku odbędą się w tradycyjny sposób. Zważywszy na to, że coraz chętniej dawane z tej okazji są urządzenia elektroniczne, to przygotować się na ten czas powinny sklepy sprzedające tego typu produkty.

Dni wolne od pracy:

1 maja (sobota) – Święto Pracy

3 maja (poniedziałek) – Święto Konstytucji 3 Maja

23 maja (niedziela) – Zesłanie Ducha Świętego – Zielone Świątki

Czerwiec

Podobnie jak poprzedni miesiąc, tak i czerwiec zaczyna się intensywnie. 1 czerwca to bowiem Dzień Dziecka, a więc kolejna okazja do obdarowywania – nie tylko tych najmłodszych. Na koniec miesiąca, a dokładniej 23 czerwca, przypada zaś Dzień Ojca. Wzięciem będą się więc cieszyć np. kosmetyki, ubrania czy dodatki dla mężczyzn.

Wyjątkową w tym roku okazją będą Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które pierwotnie miały odbyć się w 2020 r. Możesz wykorzystać to wydarzenie do zorganizowania kreatywnych promocji, szczególnie, jeśli sprzedajesz ubrania czy sprzęt sportowy.

Z kolei 21 czerwca to pierwszy dzień lata, a więc odpowiedni czas na prezentację letniej kolekcji.

Niedziele handlowe:

27 czerwca

Dni wolne od pracy:

3 czerwca (czwartek) – Boże Ciało

Lipiec

Na lipiec nie przypadają żadne święta ani inne szczególne okazje. Ale to wcale nie oznacza, że miesiąc ten nie otwiera dla marketingowców żadnych możliwości. Wakacje to przecież czas wzmożonych podróży – nawet, jeśli przez koronawirusa miałyby być to jedynie krótkie wycieczki w pobliskie miejsca.

Ponownie, powodzeniem powinny cieszyć się sklepy odzieżowe, sportowe czy turystyczne. Sezon grillowy w pełni sprzyja też spędzaniu czasu na świeżym powietrzu – klientom przydadzą się więc specjalistyczne sprzęty czy kosmetyki.

Sierpień

Drugi miesiąc wakacji to dobry czas na organizację letnich wyprzedaży – nie tylko w sklepach odzieżowych. A przez to, że w Polsce sierpień zazwyczaj jest cieplejszy niż lipiec, to więcej klientów będzie szukać np. wentylatorów czy klimatyzatorów – czas ten jest doskonały dla Twojego biznesu, jeśli sprzedajesz tego typu sprzęty.

Druga połowa sierpnia to czas, kiedy zaczynamy myśleć o powrocie do szkoły. Pamiętaj więc, by zorganizować wówczas akcję Back to School. Oczywiście najłatwiej na tym polu będą miały sklepy z artykułami szkolnymi, papierniczymi oraz księgarnie, jednak pomysł ten mogą wykorzystać również sprzedawcy butów czy odzieży dziecięcej. Coraz większą popularnością cieszy się też akcja Back to Office – w końcu to właśnie po wakacjach większość Twoich klientów wraca z urlopu i może potrzebować np. nowych ciuchów czy wyposażenia biura.

Niedziele handlowe:

29 sierpnia

Dni wolne od pracy:

15 sierpnia (niedziela) – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny; Święto Wojska Polskiego

Wrzesień

Na początku września warto kontynuować akcję związaną z powrotem do szkoły czy pracy. Z kolei koniec miesiąca to coraz intensywniejsze przygotowania do powrotu na uczelnię. Wykorzystać mogą to nie tylko księgarnie, lecz także sklepy ze sprzętem elektronicznym, komputerami czy laptopami – w końcu są one niezbędne dla studentów.

Datą, na którą warto zwrócić uwagę w tym miesiącu, jest 30 września, a więc Dzień Chłopaka. Możesz wówczas zorganizować akcję promocyjną na akcesoria, ubrania czy buty przeznaczone dla mężczyzn i zainspirować klientów w kwestii znalezienia idealnego prezentu.

Na 22 września przypada zaś pierwszy dzień jesieni – pokaż więc w tym czasie nową kolekcję na tę porę roku.

Październik

Wzmożona sprzedaż w 10. miesiącu roku przypada na jego końcówkę. Początek października to jednak czas przygotowań do jesieni i zimy, co wykorzystać mogą sklepy z odzieżą czy obuwiem, a także akcesoriami ogrodowymi.

Największa okazja do zorganizowania promocji to oczywiście Halloween, czyli 31 października. Data ta nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla sklepów z ozdobami, słodyczami czy przebraniami. Możesz w kreatywny sposób wykorzystać tę datę do zaoferowania rabatów bez względu na to, co sprzedajesz. Ze względu na zbliżający się dzień Wszystkich Świętych, szczególnie oblegane powinny być kwiaciarnie i sklepy ze zniczami.

Listopad

To właśnie listopad rozpoczyna prawdziwą zakupową gorączkę. Pierwsza okazja to zdobywający coraz większą popularność również w Polsce Dzień Singla, który przypada na 11 listopada. Z kolei 26 oraz 29 listopada to znane na całym świecie zakupowe święta – Black Friday i Cyber Monday. Okazji do zaoferowania rabatów jest więc w tym miesiącu naprawdę wiele, bez względu na działalność, jaką prowadzisz!

Dni wolne od pracy:

1 listopada (poniedziałek) – Wszystkich Świętych

11 listopada (czwartek) – Święto Niepodległości

Grudzień

No i wisienka na torcie – czyli ostatni miesiąc w roku. W grudniu masz naprawdę wiele okazji do pokazania swojej oferty i zaoferowania obniżek. Na początku tego miesiąca wypada zazwyczaj dzień darmowej dostawy – taki bonus to doskonały sposób na przyciągnięcie klienta.

Grudzień to oczywiście intensywne poszukiwania prezentów – zarówno tych mikołajkowych, jak i bożonarodzeniowych. Poza odpowiednią ofertą, zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną Twojej witryny. Nie zapomnij też o Sylwestrze – to największa impreza w roku, dlatego wielu klientów poszukuje nie tylko imprezowych gadżetów, lecz choćby ubrań, butów czy dodatków.

Niedziele handlowe:

19 grudnia

Dni wolne od pracy:

25 grudnia (sobota) – Boże Narodzenie

26 grudnia (niedziela) – drugi dzień Bożego Narodzenia

0 komentarzy