Jak zbierać więcej opinii klientów?
Zbierając więcej opinii, możesz zwiększyć zaufanie klientów i poprawić SEO. Dowiedz się, jak skutecznie prosić o oceny swojego sklepu.
Rok 2024 prawie za nami. To oznacza tylko jedno – czas planować działania marketingowe na 2025! Dzięki poniższemu kalendarzowi poznasz najważniejsze dni z perspektywy właściciela sklepu internetowego, które dadzą Ci możliwość zwiększenia sprzedaży, a także niedziele handlowe i dni wolne od pracy w 2025 roku – miesiąc po miesiącu.
Jeśli interesuje się konkretny miesiąc, kilknij jego nazwę, a zostaniesz przeniesiony do odpowiedniej sekcji:
Początek roku to czas spełniania postanowień noworocznych. Według badań przeprowadzonych przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, aż 76% Polaków robiło postanowienia na 2024 r. Wśród tych najpopularniejszych znalazły się:
Można więc śmiało przypuszczać, że początek roku będzie najłaskawszy dla sklepów sportowych, tych ze zdrową żywnością oraz aptek. Większą sprzedażą powinny cieszyć się też księgarnie, sklepy z zabawkami czy grami.
Wielu klientów wraz z początkiem roku zaczyna nowe hobby. Sprzedajesz np. instrumenty muzyczne czy akcesoria DIY? To będzie dla Ciebie dobry okres!
Styczeń to także Dzień Babci (21 stycznia) i Dzień Dziadka (22 stycznia). Możesz z tej okazji zaproponować swoim klientom promocję na prezenty dla najbliższych
W tym miesiącu powodzeniem cieszą się też zazwyczaj sklepy z bielizną i z odzieżą – wszystko ze względu na przypadający na styczeń sezon studniówkowy.
26 stycznia
1 stycznia (poniedziałek) – Nowy Rok
6 stycznia (sobota) – Trzech Króli
Najważniejszym dniem z perspektywy e-sprzedawcy w lutym są oczywiście Walentynki. 14 lutego to świetna okazja do zorganizowania promocji – wzięciem będą cieszyć się nie tylko czekoladki i kwiaty, lecz także kosmetyki, biżuteria czy dodatki.
Branża gastronomiczna powinna przygotować się zaś na Tłusty Czwartek, który w 2024 r. przypada na 8 lutego. Datę tę mogą wykorzystać jednak nie tylko biznesy sprzedające pączki i inne słodkości – to świetna okazja, by zaproponować klientom inne sposoby na rozpieszczenie się.
Okazją do świętowania w trzecim miesiącu roku są Dzień Kobiet (8 marca) i Dzień Mężczyzn (10 marca). To kolejny świetny pretekst do zorganizowania promocji oraz podsunięcia klientom pomysłów na prezent dla ukochanej osoby.
Pamiętaj też, że 21 marca przypada pierwszy dzień wiosny – to również dobra okazja nie tylko do obniżek, lecz także zaprezentowania nowej kolekcji czy produktów przeznaczonych typowo na tę porę roku. Na datę tę uwagę powinni zwrócić także właściciele sklepów z akcesoriami do ogrodu.
20 i 21 kwietnia to w tym roku Wielkanoc. Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów. Warto więc odpowiednio wcześniej przygotować promocje: np. na akcesoria do dekoracji wnętrz, jedzenie czy upominki, lub po prostu dać prezent swoim klientom w postaci rabatu.
13 kwietnia
27 kwietnia
20 kwietnia (niedziela) – Wielkanoc
21 kwietnia (poniedziałek) – Poniedziałek Wielkanocny
Początek piątego miesiąca roku to czas odpoczynku, czyli majówka. W tym czasie wiele osób decyduje się na krótsze lub dłuższe wyjazdy czy spędzanie wspólnego czasu ze znajomymi na świeżym powietrzu. Jeśli w Twoim asortymencie znajdują się przedmioty turystyczne czy do biwaku, to promocja na początek maja będzie strzałem w dziesiątkę!
Mówiąc o tym miesiącu nie możemy zapominać o Dniu Matki, czyli 26 maja, który jest świetną okazją do przyznawania rabatów np. na określone grupy produktów, które mogą stanowić prezent dla ukochanej osoby.
Maj to także sezon komunijny. Zważywszy na to, że coraz chętniej dawane z tej okazji są urządzenia elektroniczne, to przygotować się na ten czas powinny sklepy sprzedające tego typu produkty.
1 maja (czwartek) – Święto Pracy
3 maja (sobota) – Święto Konstytucji 3 Maja
Podobnie jak poprzedni miesiąc, tak i czerwiec zaczyna się intensywnie. 1 czerwca to bowiem Dzień Dziecka, a więc kolejna okazja do obdarowywania – nie tylko tych najmłodszych. Na koniec miesiąca, a dokładniej 23 czerwca, przypada zaś Dzień Ojca. Wzięciem będą się więc cieszyć np. kosmetyki, ubrania czy dodatki dla mężczyzn.
Z kolei 21 czerwca to pierwszy dzień lata, a więc odpowiedni czas na prezentację letniej kolekcji.
29 czerwca
8 czerwca (niedziela) – Zielone Świątki
19 czerwca (czwartek) – Boże Ciało
Na lipiec nie przypadają żadne święta ani inne szczególne okazje. Ale to wcale nie oznacza, że miesiąc ten nie otwiera dla marketingowców żadnych możliwości. Wakacje to przecież czas wzmożonych podróży – nawet, jeśli miałyby być to jedynie krótkie wycieczki w pobliskie miejsca.
Ponownie, powodzeniem powinny cieszyć się sklepy odzieżowe, sportowe czy turystyczne. Sezon grillowy w pełni sprzyja też spędzaniu czasu na świeżym powietrzu – klientom przydadzą się więc specjalistyczne sprzęty czy kosmetyki.
Drugi miesiąc wakacji to dobry czas na organizację letnich wyprzedaży – nie tylko w sklepach odzieżowych. A przez to, że w Polsce sierpień zazwyczaj jest cieplejszy niż lipiec, to więcej klientów będzie szukać np. wentylatorów czy klimatyzatorów – czas ten jest doskonały dla Twojego biznesu, jeśli sprzedajesz tego typu sprzęty.
Druga połowa sierpnia to też czas, kiedy zaczynamy myśleć o powrocie do szkoły. Pamiętaj więc, by zorganizować wówczas akcję Back to School. Oczywiście najłatwiej na tym polu będą miały sklepy z artykułami szkolnymi, papierniczymi oraz księgarnie, jednak pomysł ten mogą wykorzystać również sprzedawcy butów czy odzieży dziecięcej.
Coraz większą popularnością cieszy się też akcja Back to Office – w końcu to właśnie po wakacjach większość Twoich klientów wraca z urlopu i może potrzebować np. nowych ciuchów czy wyposażenia biura.
31 sierpnia
15 sierpnia (piątek) – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny; Święto Wojska Polskiego
Na początku września warto kontynuować akcję związaną z powrotem do szkoły czy pracy. Z kolei koniec miesiąca to coraz intensywniejsze przygotowania do powrotu na uczelnię. Wykorzystać mogą to nie tylko księgarnie, lecz także sklepy ze sprzętem elektronicznym, komputerami czy laptopami – w końcu są one niezbędne dla studentów.
Datą, na którą warto zwrócić uwagę w tym miesiącu, jest 30 września, a więc Dzień Chłopaka. Możesz wówczas zorganizować akcję promocyjną na akcesoria, ubrania czy buty przeznaczone dla mężczyzn i zainspirować klientów w kwestii znalezienia idealnego prezentu.
Na 22 września przypada zaś pierwszy dzień jesieni – pokaż więc w tym czasie nową kolekcję na tę porę roku.
Wzmożona sprzedaż w 10. miesiącu roku przypada na jego końcówkę. Początek października to jednak czas przygotowań do jesieni i zimy, co wykorzystać mogą sklepy z odzieżą czy obuwiem, a także akcesoriami ogrodowymi.
Przypadający na 14 października Dzień Edukacji Narodowej to okazja do obdarowywania nauczycieli. Jeśli więc oferujesz kreatywne gadżety prezentowe czy czekoladki, czeka Cię więcej pracy.
Największa okazja do zorganizowania promocji to oczywiście Halloween, czyli 31 października. Data ta nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla sklepów z ozdobami, słodyczami czy przebraniami. Możesz w kreatywny sposób wykorzystać tę datę do zaoferowania rabatów bez względu na to, co sprzedajesz. Ze względu na zbliżający się dzień Wszystkich Świętych, szczególnie oblegane powinny być kwiaciarnie i sklepy ze zniczami.
To właśnie listopad rozpoczyna prawdziwą zakupową gorączkę. Pierwsza okazja to zdobywający coraz większą popularność również w Polsce Dzień Singla, który przypada na 11 listopada. Z kolei 28 listopada to znane na całym świecie zakupowe święto – Black Friday. Okazji do zaoferowania rabatów jest więc w tym miesiącu naprawdę wiele, bez względu na działalność, jaką prowadzisz!
1 listopada (sobota) – Wszystkich Świętych
11 listopada (wtorek) – Święto Niepodległości
No i wisienka na torcie – czyli ostatni miesiąc w roku. W grudniu masz naprawdę wiele okazji do pokazania swojej oferty i zaoferowania obniżek. W 2025 r. początek grudnia będzie wyjątkowo intensywny, bo na 1. dzień tego miesiąca przypada Cyber Monday.
Na początku grudnia wypada zazwyczaj dzień darmowej dostawy – taki bonus to doskonały sposób na przyciągnięcie klienta.
Grudzień to oczywiście intensywne poszukiwania prezentów – zarówno tych mikołajkowych, jak i bożonarodzeniowych. Poza odpowiednią ofertą, zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną Twojej witryny. Nie zapomnij też o Sylwestrze – to największa impreza w roku, dlatego wielu klientów poszukuje nie tylko imprezowych gadżetów, lecz choćby ubrań, butów czy dodatków.
7 grudnia
14 grudnia
21 grudnia
24 grudnia (środa) – Wigilia Bożego Narodzenia
25 grudnia (czwartek) – Boże Narodzenie
26 grudnia (piątek) – drugi dzień Bożego Narodzenia
Jak widzisz, cały rok daje Ci wiele okazji na zwiększenie sprzedaży. Dzięki kreatywnemu podejściu możesz wykorzystać je do zachęcenia odwiedzających do zakupów w Twoim sklepie.
Sprzedajesz za granicą lub planujesz to robić? Musisz pamiętać, że na innych rynkach mogą obowiązywać inne święta lub następować w inne dni. Dzięki naszemu kalendarzowi na 2025 rok będziesz na bieżąco! Pobierz bezpłatny poradnik:
04.12.2024Zbierając więcej opinii, możesz zwiększyć zaufanie klientów i poprawić SEO. Dowiedz się, jak skutecznie prosić o oceny swojego sklepu.
Remarketing i retargeting to pojęcia często ze sobą mylone. Co je różni, jakie są ich cele i kiedy je stosować?