Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Stworzenie przewodnika zawierającego pomysły na prezenty ułatwi klientom zakupy i może zwiększyć szanse na sfinalizowanie transakcji w Twoim sklepie. Ułatwienie porównania i wyboru produktu może zaowocować wzrostem sprzedaży. Ponadto przewodnik po prezentach pomoże nie tylko Twoim użytkownikom znaleźć podarunek dla bliskiej im osoby, ale także odkryć nowe produkty dla siebie, co prowadzi do zwiększonego ruchu na stronie i konwersji.
W 2020 roku Netflix wprowadził sekcję „Top 10” filmów i seriali, która jest wyświetlana po zalogowaniu się do aplikacji. Powód: wybór tego, co oglądać z nieskończonej ilości treści, zajmował zbyt dużo czasu i mógł powodować stres u użytkowników.
W e-commerce (zwłaszcza w sklepach, których katalog produktów zawiera co najmniej 30 artykułów) sytuacja jest taka sama: Twoi użytkownicy mogą potrzebować dużo czasu na porównanie stron produktów. Według Think with Google:
Celem przewodnika prezentowego jest ułatwienie odwiedzającym podjęcia decyzji o zakupie. Narzędzie to działa, ponieważ pomaga zaoferować bezproblemowe zakupy w Twoim sklepie, gdzie klienci mogą wybrać prezent bez konieczności marnowania czasu. Ułatwienie wyboru prezentów pomoże Ci zwiększyć sprzedaż.
💡 Szczególnie w intensywnych okresach zakupowych, jak Boże Narodzenie czy Black Friday, przewodniki prezentowe były cytowane jako przydatne zasoby przez 22% konsumentów badanych przez Statistę.
Pierwszym krokiem jest określenie, dla kogo kierowany ma być przewodnik. Podziel odbiorców według:
Źródło: atlasformen.pl
Tutaj masz również szansę pokazać nieco oryginalności. Możesz stworzyć przewodnik prezentowy dla osób, „które mają już wszystko”, dla tych, których zawsze bolą plecy, są wiecznie zestresowani, itp.
💡 Równie ważne jest określenie, kim będą Twoi klienci. Zaoferowanie spersonalizowanego doświadczenia zakupowego może zwiększyć lojalność klientów. Zastanów się więc, kim jest Twoja buyer persona, a jeśli masz więcej niż jedną, podziel odbiorców docelowych na stałych lub okazjonalnych klientów, według zakupionych produktów czy nawyków zakupowych. Skorzystaj z Google Analytics, aby znaleźć tego typu informacje i inne, takie jak wiek lub lokalizacja.
Budżety odwiedzających będą się oczywiście różnić. Oferowanie filtrów cenowych sprawia, że decyzja o zakupie jest jeszcze łatwiejsza i szybsza. Możesz np. wykorzystać opcję filtrowania wyników według kosztów, na przykład:
Boże Narodzenie, urodziny, Walentynki; każda okazja ma motyw, który można odzwierciedlić w wyborze prezentów. Na przykład Lush opiera swój przewodnik na typowych kolorach i zapachach sezonu.
Aby wybrać odpowiednie produkty, możesz przyjrzeć się najlepiej sprzedającym się przedmiotom w różnych porach roku, czyli danym sprzedażowym, jakimi dysponujesz. Dane, które zebrałeś w ostatnich latach, są dodatkowym źródłem inspiracji do Twojej dyspozycji, których nie powinieneś marnować. Ich przegląd pomaga w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących rodzajów produktów, które należy uwzględnić w przewodniku po prezentach, zwłaszcza tych na święta, takie jak Boże Narodzenie.
Obserwowanie aktualnych trendów jest koniecznością. Zidentyfikuj popularne produkty i trendy swojej buyer persony i uwzględnij je w przewodniku.
Możesz skorzystać w tym celu z Google Trends lub obserwować ruchy konkurentów: jakie produkty wyróżnili na swojej stronie głównej? Jakie promocje są obecnie aktywne?
Poszukaj też najistotniejszych słów kluczowych, aby zwiększyć ruch organiczny. Chociaż wiele poszukiwań rozpoczyna się na marketplace'ach, prawie 40% wyszukiwań produktów w Europie nadal rozpoczyna się w Google. Skorzystaj z planera słów kluczowych Google lub innych narzędzi SEO, aby dowiedzieć się, które hasła mają najwyższą liczbę wyszukiwań.
Wreszcie, innym źródłem sugestii są Twoi dostawcy: zapytaj ich, jakie są najbardziej popularne pozycje. Ich spostrzeżenia mogą okazać się bardziej wartościowe niż mogłoby się wydawać podczas tworzenia przewodnika prezentowego.
Poleganie na sprzedaży i trendach jest ważne, ale równie istotne jest bezpośrednie zwracanie się do kupujących. Nawiąż kontakt ze swoimi klientami i dowiedz się, jakie są ich pomysły, pragnienia i budżet.
W tym celu możesz utworzyć ankietę lub interaktywny post do udostępnienia w mediach społecznościowych. Zaangażuj swoich obserwujących i fanów, pytając ich, którą opcję preferują.
Tworząc przewodnik po prezentach, ważne jest, aby dołączyć link, który wysyła kupujących na stronę interesującego ich produktu. Wprowadzenie tego skrótu i uniknięcie konieczności przeszukiwania całego sklepu pomoże utrzymać zainteresowanie użytkowników.
Powinieneś także uwidocznić najważniejsze informacje na swojej liście. Podczas zbierania opinii klientów, wyświetlanie ocen w gwiazdkach (tj. dostarczanie społecznego dowodu słuszności) jeszcze bardziej ułatwia wybór idealnego prezentu. Poza tym, czy wiesz, że opinie poprawiają SEO?
PS: aby podnieść średnią wartość koszyka, możesz pokazać produkty z kilkoma dodatkowymi funkcjami w nieco wyższej cenie (up-selling), lub które artykuły są zwykle kupowane razem z tymi zawartymi w koszyku (cross-selling).
Teraz, gdy stworzyłeś już swój przewodnik, nadszedł czas, aby pokazać go klienteli. Jak możesz to zrobić? Oto kilka możliwości.
💡 Na Instagramie możesz stworzyć cyfrową witrynę, która dodatkowo ułatwi zakup Twoich produktów. Klikając w post, użytkownicy zostaną wysłani bezpośrednio na stronę produktu, na której mogą sfinalizować zakup.
Dzięki przewodnikowi prezentowemu ułatwisz swoim klientom podjęcie decyzji o zakupie. Zacznij już teraz, aby zwiększyć sprzedaż i zapewnić bezproblemowe doświadczenie, umożliwiając odwiedzającym znalezienie odpowiedniego prezentu dla ich najbliższych tak szybko i łatwo, jak to możliwe.
Pamiętaj, aby zapewnić swojemu przewodnikowi wystarczającą widoczność, aby przyniósł Ci on jak najwięcej korzyści.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: Come creare una guida ai regali per ispirare la tua clientela
08.11.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.