Co mogą zrobić firmy sprzedające takie same produkty, aby się wyróżnić?

Jesteś właścicielem małej firmy sprzedającej produkty pod jakąś marką. Masz własną stronę internetową i dobrze sobie radzisz. Na rynku działają jednak też inni sprzedawcy oferujący takie same produkty a ich przewaga polega na tym, że sprzedają na popularnych portalach takich jak Amazon czy eBay. Zadajesz sobie pytanie, co mógłbyś zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji. Oto kilka obszarów, w których możesz wykazać się oryginalnością:

  • Polityka cenowa
  • Wygoda
  • Obsługa klienta
  • Branding i marketing
  • Opis produktu

Przyjrzyjmy się im dokładniej.

Polityka cenowa

Może się to wydawać dość oczywiste, ale warto rozważyć pewne korekty cenowe. Niższy poziom cen lub przeceny są zawsze dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży, ale prawdopodobnie nieskutecznym na dłuższą metę. Być może warto rozważyć oferowanie rabatów przy sprzedaży hurtowej, tak jak robi to Alibaba (lub AliExpress). Jeśli prowadzisz sprzedaż zagraniczną, dobrym sposobem na budowę zaufania jest prezentacja cen w różnych walutach.

Wygoda

Wiele osób sprzedaje wysokiej jakości produkty online. Sposobem na wyróżnienie się jest usprawnienie procesu zakupowego w sklepie, by był wygodniejszy niż u konkurencji. Wygoda to oczywiście szerokie pojęcie i może się przejawiać na wiele różnych sposobów. Użytkownicy ucieszą się na pewno z szerokiego wyboru metod płatności. Jeśli prowadzisz sprzedaż zagraniczną, dowiedz się, jaka jest preferowana metoda płatności na danym rynku i udostępnij ją kupującym. Możesz także podać lokalizacje swoich magazynów, aby podkreślić możliwość szybkiej dostawy. Zaakcentuj informacje o zasadach dotyczących zwrotów, o ile jest to jeden z mocnych punktów Twojego sklepu. Jeśli oferujesz gwarancję zwrotu pieniędzy, pamiętaj, by odwiedzający mogli znaleźć tę informację wcześniej niż przed dokonaniem zapłaty. Poinformuj klientów – w miarę dostępności – o możliwości zapakowania prezentu lub dostawach jednodniowych. Jeśli prowadzisz sprzedaż zagraniczną, pamiętaj, by Twoja strona była wielojęzyczna. Jest mnóstwo sposobów na pokazanie klientom, że zakupy u Ciebie są wygodniejsze niż u konkurencji. Umieść tę informację w widocznym miejscu na stronie startowej sklepu i/lub na stronach z opisami produktów.

Obsługa klienta

Pokaż kupującym, że jeśli coś pójdzie nie tak, chętnie udzielisz im pomocy w rozwiązaniu problemu tak szybko i sprawie jak to tylko możliwe. Produkty mogą się psuć, docierać z opóźnieniem itp. Każdy o tym wie. Jeśli uda Ci się rozwiązać problem bez opóźnień, większość klientów będzie naprawdę zadowolona. Świadomość, że Twoi klienci są dla Ciebie ważni także po otrzymaniu zapłaty za zamówienie, może być dla nich kluczowa. Najważniejsza jest odpowiednia reakcja.

Branding i marketing

Jeśli sprzedajesz np. takie same czapki bejsbolowe jak inne sklepy, wizerunek Twojej marki może skutecznie przekonać kupujących o Twojej przewadze. Jeśli sprzedajesz odzież hip-hopową, Twoja strona, Twoi modele i Twoje opisy produktów powinny to odzwierciedlać. Jeśli sprzedajesz wysokiej jakości cygara, zadbaj o odpowiedni poziom estetyczny swoich kampanii marketingowych.

Najlepiej przygotować opisy uwzględniające potrzeby i osobowość typowego klienta sklepu. Można wziąć pod uwagę podstawowe informacje takie jak wiek i płeć. Warto jednak poznać także jego zwyczaje zakupowe, dochody, gust muzyczny, obawy i upodobania. Pomoże Ci to w dotarciu do niego i odpowiednim przygotowaniu kampanii marketingowych, np. w mediach społecznościowych. Tak czy inaczej, powinieneś być przygotowany na pewne wydatki, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Opisy produktów

Niektórzy uważają, że wystarczy skopiować i powklejać opisy produktów od producenta, bo i tak nie mają znaczenia dla kupujących. Jednak nawet jeśli klienci ich nie czytają, Google rozpoznaje indywidualnie przygotowane opisy jako oryginalną treść, nagradzając je wyższym rankingiem w wynikach wyszukiwania. Ponadto niektórzy kupujący naprawdę poświęcają czas na czytanie informacji o produktach. Podobnie jak w przypadku brandingu, stwarza to możliwość nawiązania dialogu ze swoimi najważniejszymi klientami. Używaj języka, którym się posługują i skorzystaj z okazji do pokazania wyjątkowości swojej marki. Zachęcamy do przeczytania naszego bezpłatnego poradnika, w którym znajdziesz kilka porad dotyczących tworzenia prosprzedażowych opisów.

Nouveau call-to-action

Wnioski

Jeśli sprzedajesz popularne produkty, to z pewnością sprzedaje je także ktoś inny. Najważniejsza jest koncentracja na aspektach, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Trusted Shops oferuje skuteczne rozwiązania w tym zakresie. Jeśli możesz pochwalić się dobrą obsługą klienta, wykorzystaj nasz system opinii, tak by informacja ta dotarła do jak największej liczby kupujących. Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że pozytywne opinie na temat obsługi klienta często wpływały na moją decyzję zakupową. Zaufanie kupujących wzrasta, jeśli dowiedzą się, że inni dobrze wspominają kontakty z Twoją firmą, szczególnie kiedy coś poszło niezgodnie z planem. W budowaniu wizerunku wiarygodnej firmy pomoże także znak jakości Trusted Shops. Najważniejsze, by w sytuacji, kiedy Twoje produkty nie różnią się zbytnio od oferty konkurencji, uwypuklić te elementy, które Cię wyróżniają.

0 komentarzy