8 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż latem

dwie kobiety w basenie

Dla wielu firm sezon letni jest zdecydowanie najmniej pracowitym czasem i często wiąże się z gorszymi konwersjami. Nie musi to być jednak konieczność! Istnieje kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł cieszyć się większą sprzedażą w tym gorącym okresie. Jak wszystko w e-commerce, musisz jednak przygotować się na lato z wyprzedzeniem.

Dla właścicieli e-commerce najcieplejsze miesiące roku mogą oznaczać niższą sprzedaż, ale wcale nie jest to czas słodkiego lenistwa. W tym czasie bowiem warto zacząć przygotowywać się do gorącej końcówki roku, rozpoczynającej się od akcji Back to School, obejmującej Black Friday, Cyber Monday i sezon świąteczny. Oto więc, co możesz zrobić, by zwiększyć sprzedaż latem.

Dopasuj ofertę do sezonu

Lato to czas, kiedy chyba najbardziej zmieniają się potrzeby konsumentów. Mają więcej wolnego czasu, który spędzają z rodziną i znajomymi, częściej podróżują, spędzają czas na świeżym powietrzu i szukają produktów pozwalających na przetrwanie w wyższych temperaturach. Aby więc zwiększyć sprzedaż w tym okresie, warto odpowiednio dopasować ofertę tak, by tym potrzebom odpowiadała.

  • wyróżnij letnie bestellery – sprawdź, które produkty cieszą się większym zainteresowaniem latem i wyeksponuj je na swojej stronie. W przypadku sklepów z odzieżą będą to lekkie ubrania, sklepów sportowych – sprzęty do sportów wodnych czy rowery, zaś sklepów z wyposażeniem domu i ogrodu – meble ogrodowe czy wentylatory. Jeśli oferujesz produkty uniwersalne, które przydają się przez cały rok, zastanów się, które z nich mogą być promowane jako „letnie” i podkreśl ich sezonowe zalety.
  • twórz sezonowe promocje i zestawy produktów – zestawy wakacyjne, zniżki na produkty sezonowe czy promocje związane z pogodą, wystarczy nieco kreatywności, by dopasować swoją ofertę do klimatu za oknem.

Znajdź nowych klientów dzięki tym obecnym

Ciągłe poleganie na tych samych praktykach generowania leadów jest najbezpieczniejszą drogą, ale eksperymentowanie z nowymi może pomóc Ci uzyskać strumień nowych klientów.

Jednym z takich sposobów, z którego nie wszyscy jeszcze korzystają, jest marketing referencyjny. Ta strategia marketingowa zmienia Twoich klientów w prawdziwych ambasadorów marki i pozwala Ci pozyskiwać nowych kupujących za pomocą „poczty pantoflowej”.

ilustracja przedstawiająca koncepcję marketingu rekomendacyjnego

Marketing rekomendacyjny działa w następujący sposób:

  • Sklep prosi swoich najbardziej lojalnych klientów o polecenie marki przyjaciołom, znajomym lub osobom śledzącym jego poczynania w mediach społecznościowych w zamian za nagrodę

  • Sklep oferuje osobom, które dokonają pierwszego zakupu w wyniku polecenia znajomego, rabat lub inny dodatek.

W ten sposób, nawet jeśli wyczerpie się jedno z Twoich regularnych źródeł leadów, będziesz mógł cieszyć się stałym napływem nowych.

Pamiętaj o mobile'u

Latem klienci spędzają więcej czasu poza domem, co sprawia, że zakupy online najczęściej odbywają się na smartfonach i tabletach. Z tego względu szczególnie w tym czasie ważne jest dostosowanie sklepu do użytkowników mobilnych, aby zapewnić im wygodne i szybkie zakupy.

Strona powinna być w pełni responsywna, czyli automatycznie dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranów. Szybkie ładowanie się witryny to absolutna podstawa, ponieważ wolne strony mogą zniechęcać potencjalnych klientów przebywających w podróży i w miejscach, gdzie połączenie internetowe może być mniej stabilne.

Wykorzystaj programy lojalnościowe

Budowanie lojalności klientów latem to nie tylko sposób na zwiększenie sprzedaży w sezonie, lecz także inwestycja w przyszłość. Okres wakacyjny może być dla wielu użytkowników czasem eksperymentów z nowymi markami i produktami, dlatego warto zapewnić im atrakcyjne powody do powrotu do Twojego sklepu.

Programy lojalnościowe, w ramach których klienci zbierają punkty i wymieniają je na nagrody czy rabaty, mogą skutecznie zwiększyć zaangażowanie. Warto oferować także ekskluzywne korzyści, np. wcześniejszy dostęp do najnowszej kolekcji czy darmowa dostawa po zalogowaniu się. 

Stwórz plan publikacji w mediach społecznościowych

Planując promocję na sezon letni, musisz zdecydować, które kanały są najlepsze, aby dotrzeć do grupy docelowej. Jednym z najbardziej efektywnych miejsc dotarcia do grupy docelowej są media społecznościowe.

Kiedy już dowiesz się, na których kanałach Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni, czas zacząć tworzyć plan redakcyjny: publikuj ciekawe posty, używaj letnich motywów i zdjęć, które odzwierciedlają Twój typ działalności, a także umieszczaj linki przenoszących klientów bezpośrednio na stronę docelową Twojej oferty lub produktu.

Aby zmotywować swoich odbiorców i zwiększyć zasięg postów, jednocześnie wyróżniając się na tle konkurencji, możesz ogłosić konkurs w mediach społecznościowych.

Rozpocznij konkurs w mediach społecznościowych

Podczas wakacji Twoi potencjalni klienci prawdopodobnie będą rzadziej sprawdzać skrzynki mailowe, ale na pewno będą wchodzić na swoje konta w mediach społecznościowych. Dlatego właśnie zorganizowanie konkursu w miesiącach letnich może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.

Istnieją różne rodzaje konkursów, z których możesz wybierać: rozdania, konkursy fotograficzne/wideo lub quizy to tylko kilka opcji.

Rozdania są szczególnie skuteczne, a co więcej, są potężnym środkiem psychologicznego motywowania użytkowników. Osoby, które otrzymują coś w prezencie, często czują się zmuszone do „odwdzięczenia się” i w końcu dokonują zakupu.

💡 W celu uniknięcia wysokich kar należy przestrzegać wszystkich przepisów dotyczących konkursów z nagrodami oraz Ustawy o ochronie danych osobowych.

Wykorzystaj influencer marketing

Latem użytkownicy są szczególnie zaangażowani w treści związane z podróżami, modą, urodą czy aktownością. A treści te znajdują przede wszystkim w mediach społecznościowych. Współpraca z influencerami może pomóc Ci w dotarciu do nowych grup odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Kluczem jest tu dobranie odpowiednich influencerów. Mikroinfluencerzy mogą mieć większą skuteczność, bo ich społeczność postrzega ich za bardziej autentycznych, często jest bardziej zaangażowana i ufa ich rekomendacjom.

Stwórz landing page dedykowany Twojej ofercie

Landing page pomoże Ci przyciągnąć właściwy rodzaj klientów do właściwej dla nich oferty.

Użytkownik, po kliknięciu np. w baner na Twojej stronie głównej lub w link zawarty w poście na mediach społecznościowych, powinien trafić bezpośrednio na interesującą go stronę.

Jeśli natomiast użytkownik trafia w miejsce nie mające nic wspólnego z ofertą, na którą kliknął i musi zacząć przeglądać Twoje strony zanim znajdzie tę właściwą, prawdopodobieństwo udanej konwersji spada.

Obowiązuje więc zasada: każda oferta musi mieć stronę docelową, która jak najszybciej doprowadzi klienta do pożądanej oferty.

Twój landing page powinien posiadać:

  • krótki opis, który jasno komunikuje korzyści płynące z oferty,

  • dobrze widoczne CTA (call to action),

  • obraz lub wyjaśnienie wideo.

Poznaj 23 wskazówki, jak tworzyć skuteczne, zoptymalizowane pod kątem SEO strony docelowe w poniższym artykule.

Przygotuj się do świąt

Nigdy nie jest za wcześnie, aby rozpocząć przygotowania do najbardziej pracowitego okresu sprzedaży w roku – Świąt Bożego Narodzenia.

Jeśli mimo starań, aby zwiększyć sprzedaż w lecie, Twoje wyniki wciąż wypadają poniżej oczekiwań, możesz poświęcić czas na przygotowanie sklepu do sezonu zimowego, bo przed Bożym Narodzeniem często nie ma już na to czasu.

Nouveau call-to-action

Podsumowanie

Okres letni wcale nie musi być wyzwaniem dla Twojego biznesu! Warto wczuć się w rolę klienta, który więcej czasu spędza poza domem i szuka sezonowych okazji, aby lepiej dostosować ofertę sklepu do jego potrzeb.

Wsłuchuj się w feedback swoich klientów. Często najważniejsze wskazówki zawarte są w ich opiniach. Dzięki Analizie sentymentu, szybko i łatwo przeanalizujesz zostawiane przez kupujących komentarze i zidentyfikujesz obszary do poprawy. To się przydaje nie tylko latem!

10.04.2025
Wybierz kraj: