Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dla wielu firm sezon letni jest zdecydowanie najmniej pracowitym sezonem i często wiąże się z gorszymi konwersjami. Istnieje jednak kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł cieszyć się większą sprzedażą w tym gorącym okresie. Zebraliśmy osiem z nich.
Dla właścicieli e-commerce lato może oznaczać niższą sprzedaż, ale wcale nie jest to czas słodkiego lenistwa. W tym czasie bowiem warto zacząć przygotowywać się do gorącej końcówki roku, rozpoczynającej się od akcji Back to School, obejmującej Black Friday, Cyber Monday i sezon świąteczny.
Jak jednak zapewnić swojemu biznesowi większe obroty już teraz?
Jeśli jeszcze nie otworzyłeś sklepu internetowego, to jest to pierwsza rzecz, którą powinieneś zrobić. W wyniku boomu sprzedaży online zmieniły się zwyczaje zakupowe konsumentów: ludzie jeszcze chętniej robią zakupy bez konieczności wychodzenia z domu.
Oprócz reagowania na nowe potrzeby konsumentów, w sklepie internetowym klienci mają dostęp do asortymentu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ich właściciele mogą być też dostępni dla kupujących poza godzinami pracy (np. poprzez e-mail, aplikacje WhatsApp Business czy Telegram).
Ciągłe poleganie na tych samych praktykach generowania leadów jest najbezpieczniejszą drogą, ale eksperymentowanie z nowymi może pomóc Ci uzyskać strumień nowych klientów.
Jednym z takich sposobów, z którego nie wszyscy jeszcze korzystają, jest marketing referencyjny. Ta strategia marketingowa zmienia Twoich klientów w prawdziwych ambasadorów marki i pozwala Ci pozyskiwać nowych kupujących za pomocą „poczty pantoflowej”.
Marketing rekomendacyjny działa w następujący sposób:
Sklep prosi swoich najbardziej lojalnych klientów o polecenie marki przyjaciołom, znajomym lub osobom śledzącym jego poczynania w mediach społecznościowych w zamian za nagrodę
Sklep oferuje osobom, które dokonają pierwszego zakupu w wyniku polecenia znajomego, rabat lub inny dodatek.
W ten sposób, nawet jeśli wyczerpie się jedno z Twoich regularnych źródeł leadów, będziesz mógł cieszyć się stałym napływem nowych.
Sprawdź, czy w najbliższym czasie odbywają się wydarzenia pasujące do Twojego biznesu i grupy docelowej. Na przykład, zasponsoruj event, na którym wiesz, że będą Twoi klienci, lub otwórz pop-up store – sklep z unikatowym asortymentem, działający tylko przez określony czas.
W ten sposób można wyróżnić się na tle konkurencji, jednocześnie zwiększając świadomość marki.
Oferty specjalne są zawsze bardzo atrakcyjne w oczach konsumentów, a czasami są najskuteczniejszym środkiem zapewniającym duży ruch na Twoich stronach, a co za tym idzie – odkrywanie Twoich produktów przez nowe osoby.
Masz 3 różne opcje:
Ekskluzywne oferty letnie: przygotowywanie ekskluzywnych ofert daje konsumentom poczucie, że wydają pieniądze na coś wyjątkowego. Oferuj nie tylko produkty, ale również uczucia. Na przykład, do promocji produktu do opalania można wykorzystać zdjęcia plaż, które przywołują wspomnienia wakacji nad morzem.
Oferty ograniczone czasowo: Promowanie specjalnych zniżek przez ograniczony czas (np. 48 godzin) pomaga zwiększyć sprzedaż i konwersję, ponieważ tworzy poczucie pilności. Pamiętaj, aby reklamować ofertę na swoich kanałach w mediach społecznościowych, w newsletterze lub na stronie głównej, aby mieć pewność, że dotrzesz do jak największej liczby potencjalnych klientów. Alternatywnie, możesz również stworzyć pop-up, który pojawi się na Twojej stronie, gdy odwiedzający zbliży się do "X", aby zamknąć okno:
Błyskawiczne wyprzedaże: Podobnie jak oferty limitowane, zwiększają konwersję, ponieważ stwarzają poczucie pilności i ekskluzywności. Jeśli oferujesz szybkie wyprzedaże na niektóre konkretne produkty, masz również możliwość zwiększenia sprzedaży poprzez up- i cross-selling.
Błyskawicznym wyprzedażom może towarzyszyć zachęta, np. darmowy prezent za wydanie X zł. Pamiętaj, aby pokazać odliczanie na swoich postach w mediach społecznościowych i na stronie głównej, aby upewnić się, że oferta nie pozostanie niezauważona.
Planując promocję na sezon letni, musisz zdecydować, które kanały są najlepsze, aby dotrzeć do grupy docelowej. Jednym z najbardziej efektywnych miejsc dotarcia do grupy docelowej są media społecznościowe.
Kiedy już dowiesz się, na których kanałach Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni, czas zacząć tworzyć plan redakcyjny: publikuj ciekawe posty, używaj letnich motywów i zdjęć, które odzwierciedlają Twój typ działalności, a także umieszczaj linki przenoszących klientów bezpośrednio na stronę docelową Twojej oferty lub produktu.
Aby zmotywować swoich odbiorców i zwiększyć zasięg postów, jednocześnie wyróżniając się na tle konkurencji, możesz ogłosić konkurs w mediach społecznościowych.
Podczas wakacji Twoi potencjalni klienci prawdopodobnie będą rzadziej sprawdzać skrzynki mailowe, ale na pewno będą wchodzić na swoje konta w mediach społecznościowych. Dlatego właśnie zorganizowanie konkursu w miesiącach letnich może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.
Istnieją różne rodzaje konkursów, z których możesz wybierać: rozdania, konkursy fotograficzne/wideo lub quizy to tylko kilka opcji.
Rozdania są szczególnie skuteczne, a co więcej, są potężnym środkiem psychologicznego motywowania użytkowników. Osoby, które otrzymują coś w prezencie, często czują się zmuszone do „odwdzięczenia się” i w końcu dokonują zakupu.
💡 W celu uniknięcia wysokich kar należy przestrzegać wszystkich przepisów dotyczących konkursów z nagrodami oraz Ustawy o ochronie danych osobowych.
Landing page pomoże Ci przyciągnąć właściwy rodzaj klientów do właściwej dla nich oferty.
Użytkownik, po kliknięciu np. w baner na Twojej stronie głównej lub w link zawarty w poście na mediach społecznościowych, powinien trafić bezpośrednio na interesującą go stronę.
Jeśli natomiast użytkownik trafia w miejsce nie mające nic wspólnego z ofertą, na którą kliknął i musi zacząć przeglądać Twoje strony zanim znajdzie tę właściwą, prawdopodobieństwo udanej konwersji spada.
Obowiązuje więc zasada: każda oferta musi mieć stronę docelową, która jak najszybciej doprowadzi klienta do pożądanej oferty.
Twój landing page powinien posiadać:
krótki opis, który jasno komunikuje korzyści płynące z oferty,
dobrze widoczne CTA (call to action),
obraz lub wyjaśnienie wideo.
Poznaj 23 wskazówki, jak tworzyć skuteczne, zoptymalizowane pod kątem SEO strony docelowe w poniższym artykule.
E-mail marketing to wciąż skuteczne narzędzie w walce o nowych klientów. Użytkownicy są coraz bardziej zainteresowani otrzymywaniem e-maili o ekskluzywnych ofertach produktów lub wyprzedażach, dzięki którym mogą zaoszczędzić pieniądze.
💡 Pamiętaj o segmentacji swojej listy klientów. Twoje e-maile będą skuteczne tylko wtedy, gdy będziesz w stanie zapewnić ukierunkowaną wiadomość i spersonalizowane oferty dla każdego typu klienta.
Nigdy nie jest za wcześnie, aby rozpocząć przygotowania do najbardziej pracowitego okresu sprzedaży w roku – Świąt Bożego Narodzenia.
Jeśli mimo starań, aby zwiększyć sprzedaż w lecie, Twoje wyniki wciąż wypadają poniżej oczekiwań, możesz poświęcić czas na przygotowanie sklepu do sezonu zimowego, bo przed Bożym Narodzeniem często nie ma już na to czasu.
Nawet jeśli sprzedaż w okresie letnim jest niższa niż w pozostałej części roku, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby ją zwiększyć.
Otwórz sklep internetowy, jeśli jeszcze go nie masz.
Znajdź nowych klientów dzięki nowym technikom, takim jak marketing referencyjny.
Zostań sponsorem ciekawych wydarzeń dla Twojej grupy docelowej.
Oferuj zniżki i ekskluzywne oferty.
Bądź obecny w mediach społecznościowych, w których Twoja grupa docelowa jest aktywna i regularnie publikuj odpowiednie treści.
Twórz strony docelowe dedykowane Twoim ofertom, aby jak najszybciej i jak najłatwiej doprowadzić użytkowników do celu.
Reklamuj swoje oferty i produkty poprzez stworzenie kampanii e-mail marketingowych.
I wreszcie, poświęć trochę czasu, by przygotować się na Boże Narodzenie.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: 8 suggerimenti per incrementare le vendide in estate
31.05.2023Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.