Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dzień Singla może nie jest znany wszystkim w Europie, ale nie da się ukryć, że z roku na rok staje się coraz popularniejszy. W ciągu ostatnich kilku lat Black Friday i Cyber Monday były dwoma największymi dniami zakupów na świecie, szczególnie w USA i na całym Starym Kontynencie. Wiele wskazuje na to, że Dzień Singla niedługo do nich dołączy. Czy Twoja firma powinna wziąć udział w tym wydarzeniu?
Dzień Singla to święto, które ma swój początek w Chinach, w latach 90. Jak można łatwo zgadnąć, miało ono być swego rodzaju „Anty-Walentynkami”. Sprytnie, Dzień Singla odbywa się 11 listopada (11.11), ponieważ data, gdy jest zapisana numerycznie, składa się tylko z samych jedynek.
Zgodnie z tą stosunkowo nową tradycją, samotni ludzie mieli tego dnia rozpieszczać samych siebie prezentami. Z biegiem lat Dzień Singla stał się tak popularny, że często jest to data, gdy odbywają się spotkania towarzyskie i imprezy (często w celu poznania nowych ludzi). Jest to również popularny dzień organizowania wesel!
Jednak największą oznaką jego rozpoznawalności jest fakt, że... jest to największy zakupowy dzień na świecie.
Tak, przeczytałeś poprawnie. Dzień Singla to największy zakupowy dzień na świecie.
W tej części przyjrzyjmy się niektórym z najbardziej wymownych statystyk dotyczących Dnia Singla.
Najpierw przyjrzyjmy się, jak dobrze w tym dniu radzi sobie słynny marketplace, Alibaba:
To, że Dzień Singla możemy nazywać największego dnia zakupowego na świecie, jest zasługą marki Alibaba (Źródło: Statista)
Te liczby potwierdzają fakt, że Dzień Singla jest, przynajmniej w skali globalnej, większy niż Black Friday i Cyber Monday. Według TechCrunch, nawet 2,5 raza większe niż oba te dni razem wzięte!
Ale to nie wszystko! Alibaba nie tylko zarobiła dużo pieniędzy w Dzień Singla. Przyjęła też niesamowitą liczbę zamówień:
Alibaba przyjął około 2,32 miliarda zamówień w jednym, 24-godzinnym przedziale w 2020 roku. Ten 24-godzinny przedział miał miejsce w Dniu Singla! (Źródło: Statista). (Źródło: Statista)
Możesz teraz powiedzieć: "Chiny Chinami, ale tutaj o tym święcie nikt nie ma pojęcia". Cóż, może nie konkuruje ono z Bożym Narodzeniem pod względem rozpoznawalności, ale Europejczycy mają coraz większe pojęcie o tym dniu:
Według stanu na 2019 rok, świadomość klientów co do Dnia Singla wzrasta (Źródło: Statista)
Jak widać, Dzień Singla to jest właściwie znane z tego, że jest trochę "nowe". Sprawdza się to szczególnie w przypadku Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.
Jeśli nadal nie jesteś przekonany co do popularności Dnia Singla w Europie, to może dzięki ostatniemu wykresowi zmienisz zdanie. Z Wielką Brytanią i Niemcami na czele, to właśnie taka jest przewidywana wartość sprzedaży dla różnych krajów europejskich tego dnia:
Value of sales on Singles' Day in Europe in 2019 and 2020, by country (in million GBP)
(Źródło: Statista)
Chińczycy obchodzą to święto online jako swoją wersję Czarnego Piątku. Choć dzień ten nie do końca przebił się do mainstreamu w Europie, to jednak stale zyskuje na popularności. Dzięki globalnemu sukcesowi Alibaby, w ciągu ostatnich kilku lat te listopadowe wyprzedaże stały się bardziej rozpoznawalne na całym świecie.
Alibaba nie jest zresztą jedyną marką, która korzysta z nich korzysta. JD.com również odnotowało duże zyski w ciągu ostatnich kilku lat. Brytyjska marka ASOS także bierze w tym udział. Szybkie wyszukiwanie w Google udowadnia, że istnieje wiele stron internetowych poświęconych rabatom i promocjom organizowanym w czasie Dnia Singla.
Jako że Black Friday i Cyber Monday stały się niezwykle popularne w ciągu ostatnich kilku lat, można zauważyć, że niektóre marki starają się wyjść jeden krok do przodu przed konkurencję. W ciągu ostatnich kilku lat odbywa się wiele wyprzedaży przed Czarnym Piątkiem lub takich z cyklu "Odliczanie do Black Friday".
Ponieważ Dzień Singla ma miejsce na początku listopada, wydaje się, że jest to idealny moment na rozpoczęcie sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym, zwłaszcza, że "nowe" święto staje się coraz bardziej popularne każdego roku.
📚Przeczytaj też: Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla e-sklepów
Tak więc teraz, gdy zdajesz sobie sprawę z potencjału sprzedażowego Dnia Singla, musisz zadać sobie pytanie, co robić dalej. Przyjrzyjmy się kilku pomysłom marketingowym na ten coraz bardziej popularny dzień sprzedaży.
Być może zabrzmi to banalnie, ale warto pamiętać, że tego dnia konsumenci szukają okazji. Chociaż ideą jest celebrowanie samotności, największym powabem tego święta są tak naprawdę oferty zakupowe.
Masz do wyboru kilka możliwości:
wybierz kilka produktów i zaoferuj je w niższej cenie (możesz np. utworzyć specjalną stronę docelową aby wyświetlić towary dostępne w promocyjnej cenie),
stwórz ofertę, która uprawnia użytkowników do zniżki na zakup pakietów produktów lub za wydanie określonej sumy,
zrób wyprzedaż na całej witrynie (np. -20% na wszystko w sklepie).
Chociaż właśnie powiedzieliśmy, że głównym urokiem święta są wyprzedaże, nie oznacza to, że powinieneś całkowicie zignorować znaczenie stojące za tym dniem.
Promuj kilka produktów, które celebrują samotność.
📚Przeczytaj też: 9 wskazówek, dzięki którym rozkochasz w sobie klientów w Walentynki
Miłość do samego siebie to coraz ważniejsza w dzisiejszych czasach kwestia, możesz więc stworzyć dedykowany landing page promujący tę ideę.
Tak jak w przypadku każdej innej okazji sprzedażowej, upewnij się, że Twoi klienci pamiętają o nadchodzących świętach. Upewnij się też, że wiedzą, co planujesz.
Twórz kampanie e-mail marketingowe lub informuj użytkowników w swoich newsletterach.
Jeśli masz aktywne konto w social mediach, opublikuj swoje plany kilka dni/tygodni wcześniej, aby upewnić się, że klienci są gotowi odwiedzić Twoją stronę w tym jednym dniu.
📚Przeczytaj też: Kalendarz adwentowy w social mediach - 8 pomysłów
Jeśli chcesz uzyskać znaczny wzrost sprzedaży w sezonie świątecznym, powinieneś zdecydowanie rozważyć promocję z okazji Dnia Singla. Kluczem jest tutaj rozpoczęcie kampanii marketingowej z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Wejdź na media społecznościowe i daj znać swoim obserwującym. Na przykład, możesz skorzystać z Instagrama i utworzyć kilka ankiet, aby uzyskać zaangażowanie i przegląd zainteresowania od swoich odbiorców.
Przygotuj się na świąteczne wyprzedaże:
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: Singles' Day: Outperforming Black Friday & Cyber Monday.
03.10.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.